Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@04:17:26 GMT

31 خرداد؛ روزی تلخ برای زمین

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۲۴۲۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان؛ در اولین ساعت آخرین روزی که فصل بهار برچیده می‌شد زلزله نیز بساط تعدادی از خانواده‌های شهرستان طارم را برچید، زمین غرید، خاک لرزید، شهر درهم کوفته شد، سقف‌ها فرو ریخت.

زلزله طارم که از طریق گسل رودبار ایجاد شده است، محدوده‌ای به وسعت 60 هزار کیلومترمربع را می‌لرزاند تا جایی که ساکنان تهران، تبریز و اصفهان، لرزش را حس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلزله به قدری شدید است که تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری از کانون زلزله، همه چیز ویران می‌شود، ۵۰ پس‌لرزه در عرض ۳ ساعت، امکان کمک کردن را از بین می‌برد و حتی بر میزان تلفات افزوده می‌شود. ریزش سنگ، جاده‌ها را می‌بندد و در چند منطقه، لغزش زمین چند روستا را با ساکنانش زیر خاک دفن می‌کند.

در پی این زمین لرزه علاوه بر آن که حدود 35 هزار نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست دادند. بیش از 200 هزار واحد مسکونی تخریب شد و خسارات فراوانی به تأسیسات و اماکن عمومی در استان‌های گیلان و زنجان وارد آمد و حدود 500 هزار نفر بی‌خانمان شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زنجان خبر زلزله زلزله طارم زلزله رودبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوزین در استان گلستان لرزید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساعت ۱۷:۳۱ یکشنبه ۹ اردیبهشت زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر با عمق ۱۰ کیلومتر حوالی دوزین از توابع شهرستان مینودشت رخ داد.

کانون زلزله ۲۱ کیلومتر با دوزین، ۴۲ کیلومتر با گالیکش و ۴۳ کیلومتر با مینودشت فاصله دارد.

هنوز گزارشی از خسارت‌های احتمالی اعلام نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد
  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • دوزین لرزید
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود