Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-03@00:22:55 GMT

مجید حسینی؛ جوانترین ستاره میدان بزرگ

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۲۷۶۹

به گزارش وانانیوز، 

 وقتی به دنبال رسیدن به پیراهن تیم ملی ایران و پیشرفت در فوتبال باشید، حتی با بازوبند کاپیتانی تیم های پایه ایران از حضور در تست های فوتبالی نیز هراسی ندارید. مسیری که مجید حسینی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی ایران طی کرد شاید ارزش چندین بار مرور کردن و آموزش دادن به نسل آینده فوتبال ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی هر چند در تیم های پایه ملی عملکرد درخشانی داشت اما برای رسیدن به استقلال از مسیری گذشت که کمتر کسی حاضر به قبول آن است. این بازیکن جوان در دیدار تدارکاتی استقلال و سایپا در میانه فصل به عنوان بازیکن تستی از سوی قلعه نویی به کار گرفته شد و به اندازه ای در 16 سالگی با اعتماد به نفس برابر میلاد میداوودی و ستاره های آن روزهای سایپا درخشید که امیر قلعه نویی بعد از بازی درخواست امضای قرارداد با این بازیکن را ارائه کرد و کمتر از دو هفته بعد حسینی به لیست استقلال در لیگ برتر اضافه شد و اگر یک مصدومیت بد موقع نبود، حسینی سال ها پیش به فوتبال معرفی شده بود.


حضور در تیم امید استقلال، سقوط با راه آهن و نیمکت نشینی در تیم منصوریان ادامه مسیر جوان اول این روزهای فوتبال ایران است. سید جدید فوتبال ایران در تمامی این روزها در تمرینات شرکت کرد و نسبت به هیچ موضوعی گله نداشت تا در نهایت رفته رفته تبدیل به بازیکنی شد که عدم حضور او برای آبی ها مساوی با عدم کلین شیت بود.


سید مجید جوان با تغییر رقم قرارداد نیز تغییری نکرد. کافی است او را در محل تمرین و اردوهای استقلال با بسیاری از بازیکنان دیگر فوتبال ایران مقایسه کنید تا متوجه این موضوع بشوید که وقتی هدف پیشرفت در فوتبال باشد، هیچ اتفاقی نمی تواند مانع از مسیر شما شود.


حسینی با نظر کی روش به تیم ملی رفت و به اندازه ای نظر کی روش را جلب کرد که در دوران مصدومیت باید هر روز به سرمربی تیم ملی گزارشی درباره وضعیت خود ارائه می کرد. پسر خیابان پیروزی جلوتر از نام های بزرگ فوتبال ایران به اردوی تیم ملی دعوت شد و شرایط به شکلی پیش رفت تا برابر اسپانیا در ترکیب اصلی قرار گرفت.


دیدار با ستاره هایی که می توانست برای همه سخت باشد اما بازیکن با اعتماد به نفس ایران نشان داد در اوج جوانی می توان روزهای بزرگی ساخت. سر زدن بالاتر از ستاره هایی مانند کاستا و راموس و بوسکتس، دریبل نخوردن از ایسکویی که ماه های قبل تمامی مدافعان مطرح دنیا را در هم پیچیده بود و فریب نخوردن از اینیستا و سیلوایی که کابوس تمامی بازیکنان مطرح دنیا است برای حسینی که جوانترین بازیکن میدان بود، اتفاقی بود که در کازان رخ داد.


مجید حسینی حالا ستاره جدید فوتبال است؛ ستاره ای با قیافه و شمایل بازیکنان دو دهه قبل و استایل بازی شبیه به مدرن ترین مدافعان فوتبال جهان. تولد این ستاره در بالاترین سطح فوتبال دنیا در روز تولد واقعی مجید حسینی را می توان به همه هواداران فوتبال ایران تبریک گفت. تولدت مبارک آقای سید مجید حسینی.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد

یک پژوهش جدید از کشف مکانیسم جدیدی خبر داده است که می‌تواند یک معمای دیرینه را درباره فرسایش مداری ستاره‌هایی مانند خورشید حل کند.

این پژوهش نشان می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی ستاره‌ای، نقش مهمی را در از بین بردن جزر و مد گرانشی عامل فروپاشی مداری سیارات فراخورشیدی موسوم به «مشتری داغ» (ot Jupiter) دارند.

مشتری‌های داغ، سیارات گازی و پرجرم مشابه مشتری هستند که به طور غیرعادی نزدیک به ستاره‌های مادر خود می‌چرخند و تنها چند روز طول می‌کشد تا یک مدار را کامل کنند. این نزدیکی، هم سیاره و هم ستاره را در معرض جزر و مد‌های گرانشی قوی قرار می‌دهد که انرژی مداری را منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند سیارات طی میلیارد‌ها سال به آرامی به سمت داخل حرکت کنند تا در نهایت به پایان برسند.

نظریه‌های جزر و مدی کنونی نمی‌توانند مشاهدات فروپاشی مداری منظومه «WASP-۱۲b» را به طور کامل توضیح دهند. مدار فرسایش‌یافته این مشتری داغ، آن را چند میلیون سال دیگر به سوی ستاره میزبانش موسوم به «WASP-۱۲» می‌فرستد.

گروه پژوهشی شامل دانشمندانی از «دانشگاه دورام» (Durham University)، «دانشگاه لیدز» (University of Leeds) و «دانشگاه نورث‌وسترن» (Northwestern University) به این نتیجه رسیدند که میدان‌های مغناطیسی قوی در ستاره‌های خاص خورشیدمانند می‌توانند جزر و مد گرانشی مشتری‌های داغ را به طور بسیار موثری از بین ببرند.

جزر و مد گرانشی، امواجی را درون ستاره‌ها ایجاد می‌کند. هنگامی که این امواج با میدان‌های مغناطیسی روبه‌رو می‌شوند، به انواع گوناگونی از امواج مغناطیسی تبدیل می‌گردند که به سمت بیرون حرکت می‌کنند و در نهایت ناپدید می‌شوند.

دکتر «کریگ دوگوید» (Craig Duguid) پژوهشگر دانشگاه دورام و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این مکانیسم جدید، پیامد‌های گسترده‌ای را برای بقای سیاره‌های کوتاه‌مدت به ویژه مشتری‌های داغ دارد. این مکانیسم، یک روزنه جدید را از پژوهش پیرامون جزر و مد باز می‌کند و به راهنمایی ستاره‌شناسان رصدی در یافتن اهداف امیدوارکننده و مشاهده فرسایش مداری می‌پردازد.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که برخی از ستاره‌های نزدیک ممکن است اهداف خوبی برای جستجوی مشتری‌های داغ در مدار‌های در حال فرسایش باشند. اگر ستاره‌های نزدیک پیدا شوند، می‌توانند شواهد بیشتری را درباره چگونگی تأثیرگذاری میدان‌های مغناطیسی بر جزر و مد این جهان‌های بیگانه ارائه کنند. همچنین، این پژوهش می‌تواند نشان دهد که انرژی جزر و مدی پراکنده‌شده در ستاره به کجا می‌رود.

این پژوهش در «The Astrophysical Journal Letters» به چاپ رسید.

منبع: میراث نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • گام بزرگ مدعی لیگ برتر فوتسال با حفظ ستاره
  • دل یک ستاره از تهران با استقلال است!
  • پیشنهاد ۸۵ میلیون یورویی شیاطین سرخ به ستاره بارسلونا
  • انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال | فقط ستاره پوستر؟
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • گفتگو با ستاره 19 ساله خاص‌ترین تیم جام حذفی
  • جدال شمس‌آذر و پیکان در غیاب 4 ستاره!
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس