Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محسن پوراسماعیلی معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: در ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها؛ معابر متعلق به شهرداری‌ها هستند؛ به این معنا که هر جایی که به عنوان معبر تعریف شده؛ شامل پیاده‌رو، خیابان و کوچه به عنوان ملک عمومی متعلق به شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری‌ها براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری وظیفه دارند توسط ماموران با سد معبر برخورد کنند.

پوراسماعیلی عنوان کرد: مجموعه اجراییات شهرداری مرکزی و اجراییات مناطق چهارگانه شهرداری به صورت روزانه با سد معبر برخورد می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: از برپا کردن چادر در فضای سبز تا پارک خودرو‌ها در پیاده‌رو و چیدن بساط توسط مغازه‌داران در پیاده‌رو، سد معبر تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون شرایطی برای سد معبر تعریف نشده است؛ قانون‌گذار برای شهرداری تعیین تکلیف کرده که با سد معبر برخورد کند.

پوراسماعیلی گفت: براساس قانون، اگر کسی حقی برای خودش با ضرر رساندن به دیگران ایجاد کرد، در واقع به حقوق دیگران تجاوز کرده و شهرداری و دستگاه‌های مرتبط باید در این زمینه ورود کرده و اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی در خصوص علت فراوانی موارد سد معبر با وجود برخورد‌های روزانه شهرداری گفت: باید توجه داشت که درصد قابل توجهی از معابر شهر کرمان با توجه به شرایطی که در طرح تفضیلی تعریف شده‌اند، هنوز به عرض نهایی خود نرسیده‌اند.

پوراسماعیلی عنوان کرد: به صورت روزانه برخورد با سدمعبر انجام می‌شود؛ ضمن این‌که با اصناف هماهنگی در این خصوص صورت گرفته است.

وی گفت: در شهرداری کرمان با مردم تعامل داشته و سعی کرده‌ایم با اخطار‌هایی که داده می‌شود، با شهروندان تعامل مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم با همکاری مردم و شهرداری فضای مناسبی در شهر داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان ادامه داد: براساس قانون، شهرداری وظیفه دارد حتی بدون اخطار وسایلی که باعث سد معبر شده است را جمع‌آوری و از محل خارج کند.

پوراسماعیلی افزود: حجم مغازه‌ها در سطح شهر بسیار زیاد و امکانات شهرداری محدود است و هنوز هم بحث برخورد با سدمعبر را به بخش خصوصی واگذار نکرده‌ایم.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم این مسئله را به بخش خصوصی واگذار کنیم، اظهارکرد: تاکنون سعی شده در این زمینه به صورت تعاملی برخورد شود و تا جایی که راه مردم بسته نیست و حق کسی ضایع نمی‌شود، سعی کرده‌ایم با مردم مدارا کنیم.

انتهای پیام/ی

در سد معبر سعی شده بامردم مدارا شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با کسانی که در فضای مجازی امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند

ایسنا/کرمان دادستان کرمان با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز و غرورآفرین نیروهای مسلح کشور علیه رژیم غاصب صهیونیستی گفت: عده قلیلی افراد فریب خورده همصدا با رسانه‌های معاند و منافقان خارج از کشور در فضای مجازی به دنبال کمرنگ جلوه دادن این پیروزی بزرگ هستند.

مهدی بخشی امروز ۲۷ فروردین ماه در این رابطه اظهار کرد: در مقطع کنونی با کسانی که در فضای مجازی امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند و قصد مخدوش کردن عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی را دارند، برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: رژیم جعلی اسرائیل پس از شکست‌های پی در پی از سوی امت‌های مسلمان برای سرپوش گذاشتن به شکست‌های نظامی خود، با همکاری گروهک منافقین به دنبال ایجاد یک جنگ رسانه‌ای والقای ناکارآمد بودن حملات اخیر است و متاسفانه عده معدودی در داخل کشور نیز فریب این تبلیغات را خورده و اقدام به بازنشر مطالب تولید شده از سوی شبکه‌های معاند می‌نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن قدردانی از وعده صادق ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای و سپاه پاسداران در خصوص پاسخ به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی و حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی و دانشمندان هسته‌ای ایران، بیان کرد: متأسفانه عده‌ قلیلی با دشمن همصدایی کرده و در زمین دشمن بازی می‌کنند و اقدامات آنان در فضای مجازی و غیرمجازی مصداق اعمال مجرمانه است و با عامل یا عاملان، قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی افزود: حمایت از دفاع مشروع و پاسخ متناسب نیروهای مسلح کشور به حملات رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی به تمامیت ارضی ایران ضروری است و هرگونه تایید و یا حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم شناخته می‌شود و از سوی مرکز رصد فضای مجازی دادستانی کرمان تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • کشف حجاب یعنی قانون شکنی
  • موافقان و مخالفان تشدید مجازات سرقت زیر ۲۰ میلیون چه گفتند؟
  • رفع خلاء قانونی برخورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • اگر غذایی ۵ ثانیه پس از برخورد به زمین برداشته شود، خوردن آن بی‌خطر است؟
  • الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • با کسانی که در فضای مجازی، امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند، برخورد می‌شود
  • برخورد با کسانی که در فضای مجازی امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند
  • برخورد باتخلفات رانندگان درنبستن کمربند ایمنی درسیستان وبلوچستان