Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: قرار است امسال نخستین مرکز تخصصی سم‌شناسی قانونی کشور در شیراز به بهره‌برداری برسد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سعید غلام‌زاده ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سال گذشته در سوانح مهمی مانند کشتی سانچی و سقوط هواپیمای تهران یاسوج، پزشکی قانونی فارس به عنوان یکی از مراجع اصلی در تشخیص هویت افراد در کشور مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: فعالیت این مرکز موجب شده پزشک قانونی فارس به تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌های ژنتیک و سم‌شناسی تجهیز شود و بتواند آزمایش‌های مهمی را در حوزه پزشکی قانونی انجام دهد. 

غلام‌زاده تعداد نمونه‌های بررسی شده در آزمایشگاه ژنتیک این مرکز را 630 مورد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر استان فارس  به عنوان یک مرکز معین  توانسته رتبه‌ نخست پژوهش را در هفت سال گذشته کسب کند و قرار است امسال نیز نخستین مرکز تخصصی سم‌شناسی قانونی کشور در شیراز به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و شناسایی  اجساد آن بیان کرد: تاکنون از بین 408 قطعه آزمایش‌شده، 63 تن از جان‌باختگان این سانحه هوایی تعیین هویت و اسامی آنها مشخص شده است. 

غلام‌زاده علت زمان‌بر شدن تشخیص هویت اجساد را دو موضوع مهم اعلام کرد و افزود: این هواپیما باسرعت بیش از 600کیلومتر در ساعت با کوه برخورد کرده، این مسئله به اضافه وجود برف در منطقه علت زمان‌بر شدن موضوع شده است. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس با اشاره به شناسایی و تحویل اجساد درگذشتگان حادثه سقوط  هواپیمای یاسوج گفت: پزشک قانونی استان توانسته اجساد 55 نفر را شناسایی کند و به خانواده‌های درگذشتگان تحویل بدهد و 8جسد دیگر نیز آماده تحویل است.

وی مسمومیت و فوت افراد ناشی از مصرف قرص برنج را در سال گذشته 28 نفر اعلام کرد و گفت: خودکشی یکی از آسیب‌ها در تمام جوامع بشری است که آمار خودکشی در جوامع پیشرفته مانند کشور فرانسه به مراتب از ایران بالاتر است.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس با بیان اینکه در هفته گذشته وقوع 2 مورد خودکشی در گروه سنی نوجوان شاهد بودیم گفت: یک مورد آن اقدام دانش‌آموز دختر کلاس ششم دبستان در شیراز بوده که خود را به صورت حلق‌آویز کرده بود. 

غلام‌زاده بیان کرد:در سال گذشته تعداد 348 مورد خودکشی منجر به فوت در فارس گزارش شده که بیشترین تعداد مربوط به گروه سنی بین 15 تا 45 سال بوده است.

 انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید فعالیت کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با افزوده شدن چند کارگروه و کارشناسانی جدید آغاز شد.

انتشارات کانون پرورش فکری بیش از ۳۰۵۰ عنوان کتاب و نشریه منتشر کرده و در روزهای پایانی فروردین ۱۴۰۳ در دور تازه‌ای از فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی کانون پرورش فکری، نخستین نشست این کارگروه‌های کارشناسی کانون با هدف هم‌اندیشی برای بهبود کیفیت آثار و با حضور عباس محمددینی مدیرکل جدید نظارت بر انتشارات کانون و ۳۰ نفر از اعضای فعال آن تشکیل شد.

این کارگروه‌ها آثار منتشر نشده صاحبان قلم را در شاخه‌های داستان کودک و خردسال، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان، مباحث نظری و غیرداستانی (شامل مباحث علمی، تاریخی، جغرافیایی و محیط زیست و…) بررسی می‌کنند و در همین حال قرار است ادبیات پایداری، ادبیات نمایشی، ادبیات دینی و مذهبی و انقلابی نیز موضوع کارگروه‌های جدیدی باشد که آثار نویسندگان و شاعران را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای جذب اثر و ساماندهی نشر کتاب در انتشارات کانون پرورش فکری، همچنین فراهم‌آوردن امکان ارائه اثر از سوی نویسندگان و شاعران کتاب اولی از خبرهای جدیدی است که در نشست کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون بیان شد تا با تشکیل آن، نویسندگان و تصویرگران به‌ویژه جوانان نوقلم بتوانند از این پس با این دبیرخانه در ارتباط باشند.

پیش از این آثاری که از سوی نویسندگان و شاعران به کانون ارائه می‌شد به صورت جداگانه در اختیار کارشناسان قرار می‌گرفت و آن‌ها در هر کارگروه ماهانه به صورت پی‌درپی نشست‌هایی را برای جمع‌بندی دیدگاه‌های خود تشکیل می‌دادند و اکنون نیز این روال ادامه می‌یابد اما قرار است از این پس نشست‌های جمعی کارگروه‌های تخصصی نیز با حضور نزدیک به ۵۰ نفر کارشناس ثابت و چندین عضو شناور، به‌منظور هم‌فکری و هماهنگی بیشتر اعضای این کارگروه‌ها هر شش ماه یک بار برگزار شود.

انتشارات کانون در طول سال، فایل‌های متنی و خام این آثار را - که پی‌شتر از سوی هیچ ناشری منتشر نشده و فاقد تصویرگری و صفحه‌آرایی است، از طریق نشانی ایمیل paziresh.asar@kpf.ir دریافت و در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کد خبر 6086351 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد بیایند
  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد به غزه بیایند
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است