Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: حکم دو قصاص برای پزشک تبریزی صادر شده و منتظر رای دیوان عالی کشور هستیم.

به گزارش گروه جنایی رکنا، حجت‌السلام حکمتعلی مظفری رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ظهر امروز گفت: قرص برنجی که در پرونده پزشک Doctor تبریزی بود با انکار متهم روبرو شده بود که با آزمایش اثبات شد؛ چراکه شبهه‌ای در قرص ایجاد شده بود که چگونه با وجود خطرناک بودن این قرص که حتی متصدیان آزمایشگاه از چند متری به آن نزدیک نمی‌شدند آن خانواده متوجه بوی نامطبوع قرص نشدند، ولی در نهایت به دادگاه محرز شد که قرص برنج و یا مشتقاتی از این قرص در غذا‌ها استفاده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حکم قصاص برای پزشک تبریزی در دادگاه کیفری یک صادر شده است، ولی رای به دیوان عالی کشور رفته است و منتظر این هستیم تا دیوان عالی نطر خود را صادر کند، ولی به علت اینکه دو نفر کشته شده است حکم دو قصاص داده شده است و البته یک جریان دیگر هم در این پرونده وجود داشت که با ارائه رای نهایی ابعاد مختلف رای رسانه‌ای خواهد شد.

بیستم مهرماه ۹۵ همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت دو عضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشر شد.

براساس گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، این پزشک مدعی شده بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آن‌ها قرار داده و اعضای خانواده‎اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌اند و در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک فوت می‌شوند.

تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه Incident با پیگیری‌های شبانه‌روزی دادستان مرکز استان و بازپرس پرونده ادامه داشت تا اینکه این پرونده ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و ۱۰ آبان‌ماه قاضی Judge موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار ما جزئیات جدیدی از پرونده فوت دو عضو خانواده این پزشک را تشریح کرد.

وی از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با این پرونده خبر داد و گفت: براساس نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم «فسفین» بوده و در بررسی غذا‌ها نیز این نوع سم کشف شده است.

دادستان تبریز در تبیین سوابق کاری و تحصیلی وی تصریح کرد: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد.

قاضی خلیل‌اللهی ادامه داد: عمده فعالیت وی نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر خیر بودن این پزشک نیز افزود: اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازی باشد، باید گفت که این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

دادستان تبریز توضیح داد: در نسخه انتشار یافته از این پزشک در فضای مجازی، به داروخانه توصیه شده که وجه دارو‌ها را از بیمار دریافت نکند و این در حالی است که اصل بودن این نسخه و اینکه شخصی به واسطه توصیه این پزشک از پرداخت هزینه دارو‌ها معاف شده باشد، در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

خلیل‌اللهی تصریح کرد: اساساً این نسخه توسط یکی از آشنایان این پزشک در فضای مجازی منتشر شده که این فرد نیز از ماهیت موضوع در زمان انتشار آن خبر نداشته است.

قاضی خلیل‌اللهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مسمومیت و فوت به دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده به اثبات رسیده است یا خیر، گفت: اساساً موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد‌درصد منتفی است، به هیچ‌وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه غذا‌ها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است، تاکید کرد: هم تحقیقات کارآگاه‌ها و هم تحقیقات بازپرس پرونده حکایت از این داشت که اساساً موضوع غذای نذری نمی‌تواند مطرح شود.

دادستان تبریز تصریح کرد:خوشبختانه در جریان تحقیقات محل این غذاخوری شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است.

خلیل‌اللهی خاطرنشان کرد: این پزشک نیز تائید کرده که اصلاً بحث غذای نذری در کار نبوده است.

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود گفته بود: پزشک تبریزی صراحتاً اعتراف کرده که غذا نذری نبوده است و خودم از رستوران تهیه کردم. فعلاً به اتهام قتل Murder بازداشت است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بی حجاب شدن بازیگر زن ایرانی جلوی دوربین + فیلم و عکس

ازدواج موقت بخاطر سیاست / جزئیات تازه جاسوسی وزیر اسرائیلی برای ایران

متهم "م.ق" در فاجعه آزار زنان ایرانشهری کیست؟!

دختر 16 ساله وقتی با پسری خلوت کرد، 3 پسر دیگر داخل اتاق در کمین بودند + عکس

راز عقیم بودن مرد پس از مرگ زن باردارش لو رفت / قاضی تهران چه گفت! + عکس

زن همسایه هر وقت همسرم نبود به خانه ام می آمد!

سعید وسوسه شده بود با هانیه که نوعروس بود، دوستی وقیحانه ای برقرار کند!

هایده مرا آواره خیابان ها کرد تا شوهرم را به خلوت خود بکشد

واقعیت ماجرای پرونده آزار دختران ایرانشهری چیست؟ / یکی از دختران از ارتباطش با متهم گفت

تجاوز به زن جوان در میان التماس هایش / راننده شیطان صفت پراید چه گفت؟!

مرد افغان پسر 6 ساله تهرانی را به ساختمان نیمه کاره برد! / کودک کابوس می بیند

چشم انتظار سرباز آشخانه / جیش العدل چرا این سرباز مرزبانی را با خود برد! + عکس

این خانم معلم بی حیاترین زن دنیا لقب گرفت! / او در پیش دبستان درس می داد! +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت جنایی پزشک Doctor غذا حادثه Incident قاضی Judge پزشکی سلامت فضای مجازی قتل Murder اخبار حوادث مرگ عکس خانوادگی طناب دار پزشک تبریزی عکس دختر جوان زندگی ایران قتل من پرونده دستگیر شد خیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی تیم رباتیک دبیرستان فرزانگان ۴ تبریز به مربیگری سهیل شیخ احمدی و دستیارانش نوید اخوان، مسعود طهماسبی فرد و بهیاد زرنقی با عنوان «فیویورسا» با ترکیب ۶ نفر از دانش آموزان پایه یازدهم ریاضی و فیزیک به اسامی آسمان محمدی، اسرا حلمی، لیلا پورخدایی، آرمیتا شهیم، ثمین اکرامی و کیمیا منفرد به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ هلند راه یافت.

تیم «فیویورسا» در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در فروردین ماه گذشته با کسب مدال نقره برتری خود را در مقابل تیم‌های قدرتمند و با تجربه پایتخت به نمایش گذاشتند و جزو ۹ تیم برتر سهمیه اعزام به مسابقات بین المللی ربوکاپ ۲۰۲۴ هلند را دریافت کردند.

دختران تبریزی برای نخستین بار در تاریخ مسابقات رباتیک به عنوان نماینده کشور ایران از آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی رباتیک با رقبای خود از کشور‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.
مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ تیرماه سالجاری برگزار می‌شود و ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات بین المللی آزاد ایران به عنوان نماینده کشور برای شرکت در مسابقات به هلند اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بندبازی مرگبار برای تحصیل
  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه