Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@02:29:57 GMT

27 پایگاه سنجش نوآموزان گیلان فعال شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۳۸۲۳

27 پایگاه سنجش نوآموزان گیلان فعال شد

رشت - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: 27 پایگاه برای سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان در این استان فعال شده است.

مهدی حاجتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانواده ها بایستی حتما نوآموزان بدو ورود به دبستان خود را تحت پوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار داده و برگه سلامت را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی اعوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای این طرح است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان، اگر نوآموزی مشکوک به مشکل یا نارسایی جسمانی باشد به مراکز تخصصی پزشکی و درمانی ارجاع داده می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در گیلان به مدت دو ماه، خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح 300 نیرو از دستگاه های مربوطه طرح همکاری دارند.
وی با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان ورود به پایه اول ابتدایی سال تحصیلی 98 - 97 در واحدهای آموزشی گیلان، گفت: همزمان با ثبت‌ نام دانش‌ آموزان در پایه اول ابتدایی، خانواده ‌ها بایستی با حضور در مدارس برای مراجعه به مراکز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی معرفی نامه دریافت کنند.
حاجتی اضافه کرد: در اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، در صورت تایید سلامت برگه های سلامت ارایه می شود که خانواده ها با در درست داشتن این برگه ها می توانند برای نام نویسی نهایی به مدرسه ای که ثبت نام اولیه را انجام داده اند، مراجعه کنند.
در سال تحصیلی گذشته، بیش از 370 هزار دانش آموز در افزون بر پنج هزار و 700 واحد آموزشی استان گیلان تحصیل کردند.
7286 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات آموزش و پرورش سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ احمد ابراهیمی با بیان اینکه در گیلان ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی فعال است، افزود:۱۴ تا ۲۱اردیبهشت ۱۴۰۳ هفته بسیج سازندگی نام گذاری شده و در این هفته ۲۰۰ عنوان برنامه در استان تدوین واجرایی می‌شود.
وی از اجرای رزمایش خدمت رسانی بسیج سازندگی در این هفته خبر داد و گفت: برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان گیلان تا ۲۶ اردیبهشت ادامه دارد.
سرهنگ احمد ابراهیمی، شعار هفته بسیج سازندگی امسال را «همه باهم بسیج خدمت رسانی» اعلام کرد و گفت: افتتاح ۵۰ واحد مسکن محرومان،۱۷ طرح آب رسانی، برپایی میز خدمت، اهدای۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان از مهمترین برنامه‌های در هفته بسیج سازندگی در گیلان است. 

‌رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در۶ سال گذشته بیش از ۲ هزار مسکن از سوی بسیج سازندگی گیلان با کمک خیران برای محرومان ساخته شده است، افزود: ۷۰۰ مسکن محرومان نیز در حال حاضر در دست ساخت است.
وی همچنین به آبرسانی در مناطق محروم گیلان اشاره و تصریح کرد: در ۲ سال گذشته آب رسانی ۳۷۰ روستا در غرب گیلان به بسیج سازندگی واگذار شد که از این تعداد در ۱۵ ماه ۱۷۱ روستا به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی ازآب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
سرهنگ احمد ابراهیمی اضافه کرد: تاکنون هزار و ۴۲۶ صندوق قرض الحسنه بسیج در پایگاه‌های مقاومت راه اندازی شده است و این صندوق‌ها تسهیلات بدون بهره دربخش‌های مختلف از جمله درمان، اشتغال و جهیزیه به افراد خدمت رسانی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود