Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد بخشایشگر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه معرفی دستگاه پت اسکن و رادیو داروی گالیوم در دانشگاه شهید بهشتی گفت: رادیو داروی گالیوم ایرانی اکنون توسط محققان سازمان انرژی اتمی تولید می‌شود و ما بعد از این در تصویر برداری‌های ۳ بعدی (پت اسکن) از آن استفاده خواهیم کرد این دارو استاندارد‌های بین المللی را دارد و هیچ تفاوتی با نمونه خارجی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان آقایان است، ما مدتی است که دستگاه پت اسکن در بیمارستان مسیح دانشوری نصب کرده ایم این دستگاه از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای تشخیص سرطان پروستات است، اما رادیو داروی مصرفی ما تا پیش از این رادیو داروی FDG (گلوکز نشاندار شده) بود، ولی اکنون سازمان انرژی اتمی رادیو داروی گالیوم را تولید کرده است که کیفیت بسیار خوبی دارد و مانع خروج ارز برای تهیه داور‌های خارجی می‌شود.

مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان مسیح دانشوری گفت: برای تصویر برداری بیماران مبتلا به پروستات نیاز داریم تا از طریق نشان دادن تغییرات متابولیک و عملکردی، اطلاعاتی را در جهت تشخیص و درمان بیماری در اختیار پزشک قرار دهیم، قبل از انجام پت اسکن رادیو داروی گالیوم ایرانی به بدن بیمار تزریق می‌شود تا محل تومور‌ها را نشان دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رادیو دارو نمونه خارجی محققان سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟

ابرپروژه چند منظوره سد و نیرو «اومااویا» سریلانکا به ارزش ۵۳۰ میلیون دلار یک پروژه تمام ایرانی و از بزرگترین دستاوردهای صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور محسوب می‌شود. این پروژه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به‌عنوان نماد توامندی و فناوری ایرانی، به بهره‌برداری رسید.

دریافت 34 MB

خبرنگار: مریم همتی / گوینده: دلارام سنجری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان 

دیگر خبرها

  • ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • نمونه ایرانی پدافند ضدهوایی بوک روسی در ایران/ عکس