Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:59:34 GMT

نقش «میز خدمت» در رضایتمندی ارباب رجوع

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۴۱۰۳

نقش «میز خدمت» در رضایتمندی ارباب رجوع

روزنامه بشارت یزد روز پنجشنبه در شماره 31خرداد 1397در مطلبی با عنوان «نقش میز خدمت در رضایتمندی ارباب رجوع» نوشت: استقرار میز خدمت در سازمان های دولتی موجب گسترش عدالت اجتماعی از طریق ایجاد فرصت های برابر برای افراد جامعه می شود.

در این یادداشت به قلم محمدحسین رضائیان صباغ آمده است: گفتمان انقلاب اسلامی و فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری در راستای تحقق حقوق شهروندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراین راستا شورای عالی اداری در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه مورخ 1395/11/9 به پیشنهاد سازمان امور اداری استخدامی کشور به منظور رفع تبعیض و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، با هدف بهبود و ارتقاء سطح حقوق شهروندی، بهره مندی شهروندان از ظرفیت های ایجاد شده، تسهیل در تحقق اهداف سیاست های کلی نظام اداری فصل سوم قانون مدیریت خدمات کشوری، بخش هفتم از برنامه جامع اصلاح نظام اداری، مصو 1393/10/28 هیات وزیران و همچنین منشور حقوق شهروندی ابلاغ شده در تاریخ 95/9/29، حقوق شهروندی در نظام اداری را تصویب نمود.
براساس ماده 17 تصویب نامه مذکور در آن دسته از دستگاههای اجرای که بطور متعارف مراجعین زیادی دارند علاوه بر رعایت مواد مصوبه فوق واحد هماهنگ کننده ای تحت عنوان «میز خدمت» با حضور کارشناسان مطلع دستگاه با اختیارات لازم تعبیه شود.
براساس نظرسنجی های بعمل آمده از ارباب رجوع سازمانهای دولتی، مراجعه مکرر نامبردگان برای دریافت خدمت یکی از عوامل نارضایتی محسوب می گردد.
همچنین ارباب رجوع در برخی موارد برای دریافت خدمت لازم است به متصدیان ارائه خدمت در برخی دستگاههای اجرایی به طبقات مختلف بروند یا در انتظار بازگشت متصدی ارباب رجوع در سازمان دولتی معطل و سرگردان بمانند.
همه موارد فوق به کرامت انسانی و حقوق شهروندی ارباب رجوع خدشه وارد می سازد.
استقرار میز خدمت در طبقه همکف سازمان های دولتی از مراجعه ارباب رجوع به واحدهای سازمانی مستقر در طبقات مختلف جلوگیری می نماید.
ارباب رجوع با مراجعه به سایت سازمان دولتی می تواند از مدارک و مستندات لازم برای دریافت خدمت ‌آگاه شود و با ارائه آن به متصدیان میز خدمت در نوبت اول رسید دریافت نماید و در زمان مقرر که به اطلاع وی می رسد.
برای دریافت خدمت مراجعه نماید در صورت عدم مراجعه به سایت سازمان با مراجعه حضوری نیز می تواند از مدارک و مستندات لازم برای دریافت خدمت مطلع گردد و پس از ارائه آنها به متصدیان میز خدمت در موعد مقرر برای دریافت خدمت به سازمان مراجعه نماید براساس دستورالعمل های مرتبط با استقرار میز خدمت حضوری سازمانهای دولتی باید زمینه کامل استقرار میز خدمت الکترونیکی را فراهم سازند.
با استقرار میز خدمت در سازمانهای دولتی محیطی شاداب و آرام برای ارباب رجوع ایجاد می شود.
همچنین استقرار میز خدمت در سازمانهای دولتی می تواند گامی اساسی در ارتقاء سلامت اداری گردد، چون امکان برقراری ارتباط غیر اصولی و مفسده آمیز را از بین می برد.
استقرار میز خدمت در سازمانهای دولتی باعث حفظ و کرامت انسانی ارباب رجوع گردیده از نقض حقوق شهروندی او جلوگیری بعمل می آورد.
روزنامه بشارت یزد در گستره استان یزد منتشر و توزیع می شود.
استان یزد 146 رسانه دارای مجوز دارد که از این تعداد 104 مجوز برای نشریات مکتوب، 27 مجوز برای رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و 15 مجوز برای رسانه های الکترونیک - غیربرخط صادر شده است.
7532 /2047/
@irnayazdd

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه بشارت يزد ميز خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: حاج «رضا حسین‌مردی»، از اهالی قدیمی محله، می‌گوید: «وقتی کودک بودم دست مادرم را می‌گرفتم و از پله‌های آب‌انبار پایین می‌رفتیم. آب‌انبار حدود ۴۰ پله زیر زمین قرار داشت. مردم از آب آن برای شستن امواتشان هم استفاده می‌کردند. مرده‌شورخانه‌ای کنار آب‌انبار بود. آن زمان تعدادی از افراد محلی کنار بقعه دفن می‌شدند و همان‌جا مراسم تدفین آنها انجام می‌شد. بعدها مرده‌شورخانه را خراب کردند و آب‌انبار نیز زیر خاک مدفون شد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

همچنین در این محله یک حمام قدیمی وجود داشت. اکنون بیش از ۷دهه از ساخت حمام مدرن و شیک محله طرشت توسط مرحوم «علی زارع»، یکی از ساکنان طرشت، می‌گذرد؛ حمامی که بعد از گذشت این سالیان هنوز سرپا و فعال است. حسین‌مردی درباره این حمام قدیمی می‌گوید: «از مسجد جامع امام حسن عسکری(ع) که ۸۰۰ سال قدمت دارد تا انتهای بلوار تیموری فعلی، همگی جزء زمین‌های حاج علی ارباب بود. او یکی از ۴ ارباب طرشت و مرد خیری بود. گرمابه اصلی طرشت یا خزینه، جلو حسینیه طرشت بود که حالا به محلی برای پارک خودروها تبدیل شده است. با این حال، اگر زمین آن را حفر کنند، خزینه را خواهند دید. بعد از بین رفتن خزینه، مردم به گرمابه‌ دیگری نیاز داشتند که حاج علی ارباب آن را ساخت؛ حمامی بسیار بزرگ، شیک و شهری که برایش دوش گذاشت و نمونه‌اش را کسی در آن دوران ندیده بود. جالب است بدانید استفاده از خزینه، سرانه داشت؛ یعنی هر کدام از اهالی با توجه به تعداد جمعیت‌شان باید گندم، جو یا باقلا می‌دادند. شخصی که هیزم‌ها را رایگان از باغ‌ها برمی‌داشت، آتش حمام را روشن می‌کرد تا آب آن داغ شود.»

آب هم از قناتی تأمین می‌شد که بعد از ورود به یکی از ۴ آب‌انبار طرشت به خزینه سرازیر بود. از آن مهم‌تر چون حمام از ساروج ساخته شده بود اصلاً خرابی نداشت، برای همین اهالی پولی برای حمام در خزینه پرداخت نمی‌کردند و این موضوع خیلی به چشم می‌آمد. تیر ماه هر سال زمان خرمن‌کوبی یک نفر برای جمع کردن سرانه حمام به خانه‌های اهالی سر می‌زد و مقدار مشخصی از کشت آن سال آنها را در ازای استفاده یک سال از خزینه می‌گرفت. با ساخت گرمابه آسیا برخی اهالی از اینکه باید برای استحمام پول بدهند شاکی شدند و استفاده از دوش را هم نمی‌پسندیدند. چون قبلاً در خزینه جلو حسینیه، آقایان از غروب خورشید تا طلوع و خانم‌ها از صبح زود تا مغرب می‌توانستند از حمام استفاده کنند. همین شد که حاج علی ارباب در قسمت پایینی حمام، با خراب کردن ۳ دوش یک خزینه‌ ساخت. اما به مرور و در سال‌های ۵۰ اداره بهداشت استفاده از خزینه را قدغن کرد، چون آن زمان بیماری‌های پوستی و کچلی شیوع پیدا کرده بود.»

کد خبر 845659 برچسب‌ها هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • رضایتمندی سی و دو درصدی مخاطبان از رادیو کیش