Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@18:08:47 GMT

بازآفرینی هزار و ۳۳۴ محله تا سه سال دیگر

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۴۵۰۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان ، آقای عشایری در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان همدان گفت : بر اساس برنامه ششم توسعه هر سال باید۲۷۰ محله در کشور باز آفرینی شود.

به گفته وی۲۰ درصد اراضی شهری و ۳۰ درصد جمعیت کشور در این محلات در ۱۴۳ شهر هدف ساکن هستند که برای بازآفرینی این تعداد محلات ۱۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در ادامه افزود : سالانه باید ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بازآفرینی محلات هزینه شود که۱۰ هزار میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی ، ۷ هزار میلیارد تومان توسط شهرداریها و۸ هزار میلیارد تومان نیز توسط دولت تامین اعتبار می شود.

آقای نیکبخت استاندار همدان هم طرح بازآفرینی محلات را بسیار خوب وموفقیت آمیز دانست وگفت : همراهی و همکاری دستگاهها در اجرای این طرح ملی در استان همدان کم نظیر است.

آقای حاج بابایی نماینده مردم شهرستان همدان وفامنین هم گفت: از آنجاییکه شهر همدان دارای حاشیه نشینی زیادی است با اجرای رینگ سوم شهر امکان باز آفرینی وتوانمند سازی مناطق حاشیه شهر فراهم می شود ومردم این مناطق از مزایای این طرح به خوبی بهره مند می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: راه وزیر بازآفرینی کشور محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،  علیرضا ابویی در نشست با سید محمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تأکید بر اینکه در جریان توسعه شهری، آثار ارزشمند تاریخی و بناهای قدیمی دارای ارزش معماری و تاریخی باید حفظ شود، اظهار داشت: آب انبار تاریخی محله مریم آباد از جمله بناهایی است که می تواند در هویت بخشی به محلات بسیار اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: برخی بناهای تاریخی در محلات نظیر آب انبارها، به نوعی نشان دهنده فرهنگ حاکم بر محلات و زندگی مسالمیت آمیز ادیان در کنار یکدیگر است.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد با اشاره به انجام عملیات بازپیرایی و احیای این آب انبار بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، افزود: این عملیات شامل محوطه سازی، بدنه سازی و نورپردازی است.

ابویی مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای پروژه را ۴ ماه و هزینه پیش بینی شده را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

گفتنی است؛ آب‌انبار نو مریم آباد متعلق به اواخر دوره قاجار است و در سال ۱۲۹۰ شمسی احداث شده و در اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ با شماره ۸۵۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • محله‌های همدان میزبان تماشاخانه سیار
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور