Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:00:10 GMT

شاخصه طلاق و ازدواج باید جداگانه بررسی شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۴۵۵۱

شاخصه طلاق و ازدواج باید جداگانه بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، تقی رستم وندی ظهر پنج شنبه در نشست ستاد اجتماعی و فرهنگی خراسان شمالی اظهار کرد: بررسی دقیق تر در شاخص های مختلف آسیب های اجتماعی همچون، اعتیاد، طلاق، قتل، سرقت، میزان زنان سرپرست خانوار، بازماندگان از تحصیل و تکدی گری لازم است. رستم وندی افزود: با پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تلاش در بررسی دقیق تر آن ۳تا ۵ سال بعد ثمره آن دیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تخلیله هیجانات جوانان اشاره داشت و گفت: بسترهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعی می تواند عامل مهمی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد و نباید اجازه داد این خلاها سبب بروز آسیب های اجتماعی متعدد در کشور شود. رستم وندی گفت: مشکلات زندان و همچنین آسیب های اجتماعی مختلف در زندان ها، خانواده زندانیان و وضعیت اجتماعی و تحصیلی خانواده های زندانیان بسیار با اهمیت است و باید شاخصهایی برای بررسی دقیق تر این آسیب ها تعریف شود. رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: بررسی شاخصه های مختلف بسیار با اهمیت است و از مسئولان استان ها می خواهیم بررسی و تعریف درستی از این شاخصه ها داشته باشند و جزو پیشنهادهای اصلی در شورای اجتماعی این موارد مطرح شود. وی با اشاره به جایگاه مردم و حضور آنها در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد: تقویت مجموعه های مردمی و مشخص نمودن نحوه فعالیت این مجموعه ها می تواند در ساماندهی و بررسی شاخصه های آسیب های اجتماعی مفید و تاثیر گذار باشد. رستم وندی ظرفیت رسانه ها به خصوص رسانه ملی را با اهمیت دانست و گفت: مطبوعات و صداوسیما با نشاط آفرینی و اطلاع رسانی در جامعه می توانند در پیشگیری برخی آسیب های اجتماعی مثمر ثمر باشند. وی ساخت خوابگاه ها و مدارس توسط خیران و ساماندهی مراکز آموزش همچون مدارس و دانشگاه ها را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: نگاه آموزش می تواند مانع از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه شود. رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده و تغییر رویه در مجموعه شورای اجتماعی کشور طی ۳تا ۵ سال آینده شاهد کاهش بروز آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم. کد خبر 4326963 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: ازدواج و طلاق وزارت کشور گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر خرم آباد بیرجند مواد مخدر سانحه تصادف ماه مبارك رمضان خبرگزاری مهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عبدالحسینی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده افزود: محرومیت‌های استان ما نسبت به کشور بیشتر است و سه هزار نفر از جوانان ما در صف پرداخت وام ازدواج هستند.

وی بیان داشت: به دلیل مرکزیت شهرستان بویراحمد، بخش قابل‌توجهی از جمعیت، جوان استان و موضوعات مبتلا به جوانان در این شهرستان است اما در تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات به این امر توجه نمی‌شود.

عبدالحسینی تصریح کرد: ۱۹ خرداد ماه شروع هفته ازدواج است و بهانه‌ای برای اینکه تمرکز بهتری بر روی فرآیند ازدواج داشته باشیم.

وی افزود: ما در حوزه جوانان شش موضوع اصلی ازدواج، اشتغال، هویت دینی و ملی، نشاط اجتماعی، مسائل اجتماعی و مسکن را داریم.

عبدالحسینی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل در حال حاضر مسئله ازدواج جوانان است که با پرداخت تسهیلات، مشکلات در این راستا کمتر می‌شود اما بعضی از بانک‌های ما در پرداخت تسهیلات ازدواج کم کاری می‌کنند در صورتی که بودجه برای این امر بودجه مشخصی است.

کد خبر 6087725

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان