Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
شبکه خبری سی بی اس نیوز، سایت پرتاب ماهواره‌ای "سوهایی" در استان پیونگان را شناسایی کرده که گمان می‌رود مکانی است که از آنجا موشک دوربرد هوآسونگ - ۱۵ کره شمالی که بر اساس گزارش‌ها قادر بود خاک آمریکا را هدف گیرد، آزمایش شده است.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وعده داده این سایت را به زودی نابود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هیچ جدول زمانی مشخصی برای نابودی این سایت وجود ندارد. همینطور کره شمالی تاکید نکرده که آیا کیم جونگ اون به چنین وعده‌ای عمل می‌کند؟

"۳۸ نورث"، گروه ناظر بر کره‌شمالی که مقر آن در آمریکاست، اشاره کرده، بررسی که اخیرا انجام شده هیچ اشاره‌ای به اقدامی در زمینه نابودی سایت سوهایی یا هر سایت دیگر مربوط به آزمایش موشکی ندارد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از نشست تاریخی‌اش با کیم جونگ اون در سنگاپور تاکید کرده بود که پیونگ یانگ در حال تخریب یکی از سایت‌های مهم آزمایش موتور موشکی‌اش است و به زودی این سایت به طور کامل از بین خواهد رفت.

کره شمالی سال گذشته پیشرفت سریعی در تحقیقات اتمی داشت و قوی‌ترین آزمایش اتمی خود تا به امروز را انجام داد و یکسری موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرد.

پس از اقدامات دیپلماتیک در نشست سنگاپور، پیونگ یانگ با عقب‌نشینی و خلع تسلیحات اتمی موافقت کرد.

روز دوشنبه لیم سونگ - نام معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی گفته بود که اقدام ویژه‌ای لازم است تا کره شمالی بتواند تعهدی را که رهبرش برای خلع تسلیحات اتمی مطرح کرده بود، اجرا کند.

پیشتر رسانه‌های کره جنوبی گزارش داده بودند که پیونگ یانگ صدها تاسیسات مرتبط با فعالیت‌های موشکی و اتمی دارد. گزارش شده که مقامات آمریکایی حدود ۳۰۰۰ تاسیسات مرتبط با فعالیت‌های اتمی و موشکی را در کره شمالی شناسایی کرده‌اند و این بدان معناست که بازرسی این سایت‌ها و مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی در خصوص خلع تسلیحات اتمی زمانبر خواهد بود.

در ماه مه سال میلادی پیونگ یانگ برای نشان دادن حسن نیت خود بخش‌های مختلفی از سایت اتمی پانگی - ری را منفجر و پست‌های امنیتی و دیگر تاسیسات را نابود کرد.

در همین زمینه: کیم جونگ اون به چین می‌رود ژاپن خبر داد: ۴۷ درخواست آمریکا از کره شمالی خط تلفنی مستقیم سران آمریکا و کره شمالی برقرار شد پمپئو: آمریکا خواهان خلع سلاح برگشت ناپذیر کره شمالی است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس

به گزارش همشهری آنلاین، ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آبهای کشورمان است.

ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲ ، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و دهها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آبهای دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناوها و شناورهای سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

به گفته کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی، با این حضور شکوه آفرین می‌توان باور داشت که حالا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که پرچمدار حضور ایران در آبهای دور در صیانت از منافع دریایی کشورمان بشمار می‌رود، پشتیبان و همسنگر قدرتمندی در این عرصه خواهد داشت که بر تمرکز و توان ایفای این مسئولیت خطیر می افزاید.

ویدئویی از شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی در سال گذشته را در ادامه ببینید:

کد خبر 849115 منبع: فارس برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا