Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@21:56:58 GMT

تفاهم‌های ایران با کره جنوبی و تایوان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۴۸۴۵

تفاهم‌های ایران با کره جنوبی و تایوان

در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول نسخه نهایی تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ایران و کره جنوبی امضا شد. آفتاب‌‌نیوز : بر اساس این تفاهم‌نامه که بین نمایشگاه کتاب سئول و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امضا شد، دو طرف غرفه‌ای را به مساحت 18 مترمربع در مدت سه سال به‌صورت رایگان در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این تفاهم‌نامه به زمینه همکاری ناشران دو کشور با یکدیگر نیز اشاره‌ شده و طرفین متعهد شده‌اند تا امکاناتی را برای کمک به ناشران دو کشور در اختیار  قرار دهند. در انتهای این تفاهم‌نامه اشاره‌ شده برای سه سال دیگر نیز قابل تمدید است.

در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای نخستین‌بار هیئت پنج‌نفره‌ای از کره جنوبی شرکت کرده بودند و جزئیات این تفاهم‌نامه در آن زمان به تائید دو طرف رسیده بود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، همچنین در این مراسم حضور نمایشگاه کتاب سئول به‌عنوان شهر مهمان نمایشگاه کتاب تهران و حضور ایران به‌عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد در آینده نزدیک پاسخ داده شود.
در دیدار مسئول غرفه ایران با جیمز چاو، رئیس نمایشگاه کتاب تایوان که در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب سئول صورت گرفت، تفاهم اولیه برای تبادل غرفه رایگان و حضور در نمایشگاه دو کشور حاصل شد.
این دیدار صبح امروز (31 خرداد) در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب سئول انجام شد. مراد خزایی مسئول غرفه ایران در خصوص این توافق اولیه گفت: با گفت‌وگوهای صورت‌گرفته قرار شد دو کشور در نمایشگاه‌های کتاب یکدیگر حضور یابند. بر این اساس هر دو طرف غرفه‌ای به مساحت 18 مترمربع را به صورت رایگان در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

مسئول غرفه ایران در ادامه گفت: بر اساس توافق صورت‌گرفته این تفاهم‌نامه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از تاریخ 18 تا 22 مهر برگزار می‌شود به امضای دو طرف می‌رسد.
در این دیدار رئیس نمایشگاه کتاب تایوان گفت: مردم تایوان به ایران و فرهنگ ایرانی که قدمت بسیاری دارد علاقه‌مندند.
او در ادامه ابراز امیدواری کرد این توافق زمینه‌ای برای گسترش بیشتر مبادلات فرهنگی بین دو کشور باشد.
نمایشگاه کتاب تایوان از تاریخ 12 تا 17 فوریه (23 تا 28 بهمن) برگزار می‌شود. آلمان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.
کد خبر: ۵۳۰۲۶۷ تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره جنوبی تایوان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سفیر ایران در بغداد گفت غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد مورد توجه اکثر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
محمد کاظم ال صادق در بازدید از نمایشگاه بین المللی دفاعی بغداد با اشاره به موفقیت دستاورد‌های نظامی ج ا ا گفت: غرفه ایران برای خیلی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت. وی ابراز امیدواری کرد عرضه توانمندی‌های نظامی ایران، بتواند زمینه ساز موفقیت امیز صادرات تسلیحات ایران در منطقه و جهان شود.
در نمایشگاه دفاعی بغداد، بیست و دو کشور شرکت کردند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به نمایش دراوردن توانمندی‌های پهپادی و موشک‌های هوشمند و هدایت شونده ساخت ایران یکی از برنامه‌های غرفه ایران بود.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟