Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-24@10:33:04 GMT

سنجش ۵۱ هزار نوآموز در مازندران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۴۹۹۷

سنجش ۵۱ هزار نوآموز در مازندران

مازندمجلس: سید حسین قاسمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و دبیر اجرایی طرح سنجش استان در آئین آغاز به کار این ستاد، گفت: ستاد هماهنگی اجرای برنامه سنجش در راستای برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت‌نام استان کار خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی  در ادامه گزارشی از اجرای برنامه سنجش سال گذشته و چگونگی اجرای طرح و تعداد پایگاه‌ها در سال جدید ارائه و از حمایت‌ها اداره‌کل آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل تقدیر و تشکر نمود.

وی افزود: امسال 37 پایگاه سنجش با 330 نفر عوامل اجرایی در سطح استان فعال می‌باشند که نزدیک به 51 هزار نوآموز از ورودی‌های کلاس اول و پیش دبستانی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: اعضای این ستاد در زمان اجرای برنامه سنجش لازم است در فرآیند اجرای سنجش به برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و ارزیابی این طرح مهم دقت کنند تا شرایط مناسب در پایگاه‌های سنجش برای نوآموزان و والدین و مجریان این طرح فراهم آید.

دبیر اجرایی طرح سنجش استان یاد‌آور شد: برای توجیح و آموزش عوامل اجرایی پایگاه‌های سنجش امسال،  دوره‌های آموزشی، تخصصی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از جمله بینایی، شنوایی، گفتاری با هدف سنجش دقیق نو‌آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در سه منطقه استان (چالوس – ساری – بابل) برگزار گردید.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه عنوان داشت: در هر شهرستان یک نفر از کارشناسان آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش بعنوان رابط آموزش و پرورش استثنایی با پایگاه طرح سنجش انتخاب می‌شوند که پیگیری کارهای مربوط به پایگاه‌های سنجش و رفع مشکلات احتمالی به عهده آن‌هاست .

رئیس اداره استثنایی و دبیر اجرایی طرح سنجش مازندران تاکید کرد بدلیل حساسیت بالای کار طرح سنجش که در نهایت سرنوشت تحصیلی نزدیک به 53 هزار نوآموز در این پایگاه‌ها رقم می‌خورد خطاب به همه اعضای طرح اعم ازمسئولین  معاونت‌های بهداشتی استان و بابل و همچنین معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش از آنان خواست تا بازدیدها و نظارت دقیق از نحوه اجرای طرح سنجش به کیفیت برگزاری آن کمک کنند و انشالله در پایان طرح با کمترین خطا و بهترین کیفیت کار را به سرانجام برسانیم.

 در ادامه جلسه ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان طی سخنانی گفت: اجرای این برنامه در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار ضروری و مهم می‌باشد و خوشبختانه در استان هماهنگی بین دستگاه بسیار عالی و دقیق و با برنامه‌ریزی می‌باشد .

در انتهای جلسه مسئولین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل هر یک طی سخنانی ضمن تشکر از همکاری آموزش و پرورش در اجرای بهینه‎ی طرح سنجش در خصوص چگونگی انجام معاینات پزشکی نوآموزان در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت موارد ضروری را مطرح نمودند.

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: مازندران آموزش و پرورش مازندمجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار جدید مازندران فردا معارفه می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیین تکریم و معارفه استاندار مازندران ساعت ۹ صبح فردا سه شنبه چهارم اردیبهشت با حضور وحیدی وزیر کشور در در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزار می‌شود   یوسف نوری در جلسه روز گذشته هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان استاندار جدید مازندران رای اعتماد گرفت و به عنوان بیست و پنجمین استاندار مازندران پس از انقلاب منصوب شد.

یوسف نوری متولد ۱۳۴۰ اهل ایلام، دکترای مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی دارد و علاوه بر سابقه تدریس در دانشگاه‌های کشور و نگارش ۵ جلد کتاب و ۱۰ مقاله در پژوهش‌های کاربردی و نشریه‌های علمی- پژوهشی فعالیت می‌کند   یوسف نوری در آذر ماه ۱۴۰۰ توانسته بود به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم از مجلس رای اعتماد بگیرد   او پیش از این انتصاب، فعالیت‌هایی در آموزش و پرورش داشته که از جمله آنها می‌توان به معاونت ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های ایلام و تهران مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد. سید محمود حسینی‌پور استاندار سابق مازندران نیز از سوی معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • استاندار جدید مازندران فردا معارفه می‌شود
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ۱۴۰۳
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • آغاز گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار از ۵ اردیبهشت
  • وزیر سابق آموزش و پرورش استاندار مازندران شد