Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@17:33:47 GMT

پیوستن به «FATF» منتفی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۵۰۳۵

پیوستن به «FATF» منتفی شد

به گزارش پارس نیوز، سید‌حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از تدوین تدوین طرحی درباره مقابله وبا تامین مالی تروریسم و همچنین مقابله پولشویی، در مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان در هفته آینده در اینباره تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود:در طرحی که تدوین شده قطعاً مضرات و محسنات پیوستن به کنوانسیون‌های ذکر شده در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نمایندگان پیش از این در مجلس قانون مقابله با تامین مالی تروریسم را تصویب کرده‌اند، افزود: با طرحی که در روزهای آینده به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می‌شود می‌توانیم آن را تکمیل کنیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح کرد: دولت نیز می‌تواند در این زمینه لایحه جدیدی را به مجلس ارائه دهد.

نقوی حسینی در توضیح دلایل تدوین طرح مذکور در مجلس، اظهار داشت:با توجه به اینکه تا کنون اروپایی‌ها درباره اجرای برجام به ما تضمین‌های لازم را نداده‌اند و همچنین به دلیل اینکه مشخص نیست که انتهای چنین کنوانسیونها چیست؟ لذا تدوین چنین طرح‌های در مجلس ضروریست.

نماینده مردم ورامین در مجلس  با اشاره به دیدار روز گذشته نمایندگان با مقام معظم رهبری و مسائل مطرح شده در این نشست، گفت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب به نظر می‌رسد بحث پیوستن به کنوانسیون«FATF» در مجلس منتفی شده  است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تروریسم کمیسیون امنیت ملی قانون هیئت رئیسه دولت لایحه مقام معظم رهبری رهبر معظم انقلاب تروریسم پارس پیوستن پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا

دومین لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب و به سنا منتقل شد.

به گزارش فارس به نقل از ورج، مجلس نمایندگان آمریکا دومین لایحه در مورد فیلتر یا واگذاری تیک‌تاک را تصویب کرد.

گفته شده لایحه دوم به گونه‌ای است که متوقف کردن آن برای سنا دشوارتر خواهد بود.

این لایحه به عنوان بخشی از یک لایحه بزرگتر مربوط به تحریم‌های کشور‌های خارجی مانند روسیه، با ۳۶۰ رای موافق و ۵۸ رای مخالف تصویب شد.

لایحه دوم تیک‌تاک بخشی از لوایح برای تحریم کشور‌های خارجی و کمک نظامی به اوکراین است و قرار گرفتن مساله تیک‌تاک در این لوایح به معنی بررسی زودتر آن توسط سنا است.

لایحه قبلی تیک‌تاک که ماه گذشته با ۳۵۲ رای موافق به ۶۵ رای مخالف در مجلس تصویب شد، تاکنون در سنا باقی مانده و قانونگذاران آنجا پیام‌های متفاوتی درباره آینده آن ارائه می‌دهند.

به‌موجب تغییرات اخیر، بایت‌دنس برای فروش تیک‌تاک یکسال زمان دراختیار خواهد داشت (قبلا ۶ ماه بود). درواقع لایحه جدید یک دوره اولیه واگذاری ۹ ماهه را ارائه می‌دهد و به رئیس جمهور اختیار داده تا آن را سه ماه دیگر تمدید کند، البته با این فرض که پیشرفت به سمت توافق وجود داشته باشد.

سنای آمریکا باید لایحه اصلی که ماه گذشته به تصویب مجلس نمایندگان رسید را به رای بگذارد و گفته می‌شود که به این زودی‌ها شاهد رأی‌گیری درباره این لایحه نخواهیم بود.

اگر لایحه تیک‌تاک به تصویب سنا برسد، به دست جو بایدن خواهد رسید. او قبلاً گفته که این لایحه را امضا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران از سال 1404 در مراحل پایانی تدوین!
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا