Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر انگلیس در نشست اخیرش با وزیر دفاع کابینه‌اش جایگاه نیروهای نظامی این کشور به عنوان یک قدرت برتر جهانی را زیر سئوال برد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نخست‌وزیر انگلیس در نشست اخیر خود با وزیر دفاع این کشور قدرت نظامی انگلیس به عنوان یکی از قدرت‌های برتر جهان را زیرسئوال برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب را نشریه انگلیسی فایننشال‌تایمز گزارش کرده است.

ترزا مِی از گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع کابینه‌اش خواسته است تا نقش انگلیس به عنوان یک قدرت نظامی «درجه یک» را توجیه [و اثبات] کند، مسئله‌ای که باعث شد طرح‌های وزارت دفاع برای مدرنیزه کردن نیروهای مسلح انگلیس دچار آشفتگی شود، آن‌هم در شرایطی که تنها چند هفته تا نشست مهم سران ناتو وقت وجود دارد. 

در این نشست پر تنش، نخست‌وزیر انگلیس گفته بود که وزیر دفاع باید درباره قابلیت‌های مورد نیاز برای مدرن‌کردن نیروهای نظامی بار دیگر فکر کند و روی قابلیت‌های جنگ سایبری انگلیس به‌منظور مقابله با تهدیدهای جدید از جمله روسیه تمرکز کند.

فایننشال‌تایمز در ادامه نوشت،‌ مقامات ارشد دولتی می‌گویند که این مداخله و سخنان ترزا می موجب «شوک» در وزارت دفاع شده است؛ برخی از این مقامات ارشد دولتی می‌گویند که به نظر می‌رسید نخست‌وزیر، نقش انگلیس به عنوان یک قدرت نظامی جهانی را زیر سئوال برده است.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس تایید کرده است که طرح‌های وزیر دفاع در نشست روز سه‌شنبه از سوی ترزا مِی به چالش کشیده شده‌اند، اما این نکته را که نخست‌وزیر خواهان کاهش جایگاه نظامی انگلیس شده باشد را رد کرده است. سخنگوی دفتر نخست‌وزیر انگلیس گفت: «بیان این نکته که موقعیت کنونی انگلیس به عنوان یک [قدرت] دفاعی پیشرو به شکلی زیر سئوال برده شده است، قطعا نادرست است ... نخست‌وزیر [به حمایت از] نیروهای مسلح انگلیس و حفظ قدرت و توانایی مهارگری آن‌ها و اینکه هرجایی که لازم باشد تهدیدات پیش‌روی ما را دفع کنند، قویا پایبند است.»

انتهای پیام/

R1016168/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "انگلیس" ترزا می

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس ترزا می اخبار انگلیس ترزا می

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»

آفتاب‌‌نیوز :

نتانیاهو در دیدار با کامرون و بائربوک، حمایت انگلیس و آلمان از اسرائیل را «بی، چون و چرا» توصیف کرد.

دفتر نتانیاهو با انتشار یک بیانیه درباره این دیدار اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آن‌ها به خاطر "حمایت بی چون و چرای دولت‌هایشان و ایستادگی آن‌ها در دفاع بی سابقه در برابر حمله ایران به اسرائیل» تشکر کرده است.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، وضعیت غزه و ادامه جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان ساکن این منطقه در محاصره، یکی دیگر از موضوعات رایزنی نتانیاهو با وزرای خارجه آلمان و انگلیس بود.

طبق بیانیه دفتر نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل «ادعا‌های سازمان‌های بین‌المللی درباره گرسنگی در غزه را رد کرد و مدعی شد که این رژیم در موضوع بشردوستانه» اقداماتی بیشتری انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد/نباید قدرت موشک‌ها و پهپادهای ایران را دست‌کم گرفت
  • بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران
  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • بیاینه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
  • فایننشال تایمز: اسراییل باید به خواست متحدانش درباره پاسخ ندادن به ایران توجه کند