Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@08:25:50 GMT

مذاکره با آمریکا یا معلق نگه‎داشتن کشور؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۵۱۸۷

مذاکره با آمریکا یا معلق نگه‎داشتن کشور؟

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - عباس سلیمی‌نمین

علت آنکه برخی نیروهای غرب‎گرا نامه مذاکره مستقیم با آمریکا را نوشتند این بود که آنها نمی خواهند کشور در مسیر استقلال از غرب حرکت کند؛ بنابراین می کوشند ایران همیشه معطل تصمیماتی در حوزه مذاکره با غرب بماند. کما اینکه در موضوع برجام نیز مدتی کشور معلق ماند؛ چراکه همه مسائل در حالت نامعلومی قرار گرفت، هر کسی هم توصیه و پیشنهادی برای تسهیل امور مملکت ارائه می‎داد، این نیروهای غربگرا به میدان می آمدند و می‎گفتند «دست نگه داریم تا نتیجه مذاکرات هسته ای مشخص شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان جریان طرفدار غرب در ایران می خواهد کشور را در حال تعلیق نگه دارد تا خود این مسئله بحران‌زا شود و ما در برابر غرب تسلیم شویم. کسانی که در این شرایط می گویند با آمریکا مذاکره کنیم، در واقع مذاکره نمی خواهند بلکه نیت‎شان تسلیم شدن کشور به غرب است. حال آنکه مذاکره با کشوری که اصلا هیچ تعهدی به امضای خود ندارد، بی معنی محسوب می شود.

امضاکنندگان نامه مذاکره مستقیم با آمریکا، تسلیم ایران در برابر آمریکا را خواستارند اما در برابر این خواسته آنها، ما باید کشور را از حالت تعلیق در بیاوریم و بگوییم «دیگر تمام شد و از الان به بعد براساس برنامه ریزی خود عمل می کنیم و قطعا نتایج بسیار خوبی می گیریم». معتقدم اگر در یک مسیر مشخص و با اتکا به امکانات داخلی حرکت کنیم، قطعا سریعا نتایج خوبی کسب خواهیم کرد؛ اما از معلق نگه داشتن کشور نتیجه ای حاصل نمی شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی

27214

کلید واژه‌ها : ایران و آمریکا - عباس سلیمی نمین - توافق هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک برجام -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا عباس سلیمی نمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای نگل قطب زیارتی کردستان/بزرگ‌ترین پل شیشه‌ای معلق در نگل

به گزارش خبرنگار مهر، جاذبه‌های بی‌نظیر و هیجان‌انگیز مناطق کردنشین به حدی زیاد است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود هدایت می‌کند.

روستای نگل در بخش کلاترزان واقع شده در مسیر جاده مریوان و سنندج و در میان دره‌ای قرار دارد که رودخانه شوشیر از جنوب آن می‌گذرد.

بی‌شک فصل بهار، زیبایی‌های این فصل را در کردستان چند برابر می‌کند و هر کس در فصل بهار به این استان سفر کند، شاهد طبیعتی بکر و ناب و فصلی بی نمونه خواهد بود.

به گفته محلی‌ها گلی زیبا و خوش آب و رنگ در زمینی که چوپانی گوسفندانش را به چرا برده بود روییده بود که از دل این گل و از زیر خاک صندوقچه‌ای پیدا می‌شود که ارزشمندترین گنجینه خطی و تاریخی کشور و جهان اسلام را در خود نهان کرده بود.

رفته رفته به یمن برکت وجود این صندوقچه و قرآنی که در آن بود ابتدا مسجدی برای زیارت و بعد از آن رفته رفته مردم در این نقطه سکنا گزیدن که بعدها با نام نوگل (نگل) که برگرفته از نام همان گلی که روییده شده بود نام گذاری شد.

این روستا امروز به واسطه این قرآن ارزشمند تبدیل به قطب مذهبی و زیارتی در کردستان شده است که قبله‌گاه عاشقان در این روستا قرار دارد.

این قرآن مبارک در زمان خلیفه سوم نگاشته شده است و جز ۴ نسخه‌ای از قرآن است که در آن زمان به مناطق مختلف دنیا (که یکی از آنها ایران بود) فرستاده شده است.

موزه روستای نگل

در سال ۱۳۹۲ با توجه به همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان موزه‌ای به همین نام تأسیس شد که شامل دو بخش قرآنی و مردم شناسی است.

با تأسیس این موزه که اولین موزه روستایی کشور است، روستای توریستی نگل از لحاظ گردشگری تکمیل و همه اجناس موزه توسط مردم تکمیل شد.

دریاچه چال ئاو

بعد از موزه نگل و زیارت قرآن تاریخی نوبت به طبیعت گردی در این روستا است، دریاچه طبیعی «چال ئاو» در مسیر صعود به قله «کوره میانه» قرار دارد.

آبشار «قه لوه‌زه»

در مسیر روستای نگل به قله «کوره میانه» و در دره «کانی چه رمو» آبشاری زیبا و بلند به نام «قه لوه زه» قرار دارد که در تمام فصول سال جاری است و از آب برف‌های دامنه ایجاد می‌شود.

تپه‌های باستانی نگل

تپه قلعه گاه، تپه می خان و قلعه دی یه ر، از جمله تپه‌های باستانی موجود در روستای نگل هستند.

در فاصله‌ی یک کیلومتری روستای نگل پل خشتی واقع شده که این پل نخستین پل خشتی بود که راه ارتباطی از سنندج به مریوان بود.

از دیگر جاذبه‌های روستای نگل به سمت جنوب روستا قلعه‌ی معروف به قلعه یزدگرد سوم وجود دارد و در ۵ کیلومتری روستا دریاچه سد هم برای علاقمندان وجود دارد.

پل شیشه‌ای معلق

زیباترین، باشکوه‌ترین و در عین حال خاص‌ترین جاذبه نگل، بزرگترین پل شیشه‌ای معلق کشور است.

احداث بزرگترین پل شیشه‌ای معلق کشور در روستای هدف گردشگری نگل از جمله طرح‌های مهم گردشگری استان است، این پل یکی از خاص‌ترین و از تفریحات ویژه کشور است که در غرب کشور احداث شده است.

این طرح بزرگترین طرح تفریحی استان و دارای بخش‌های متعددی از جمله پل معلق شیشه‌ای به طول ۴۵۰ متر، جامپینگ به ارتفاع ۸۸ متر، ای گل زیپ به طول ۴۵۰ متر، زیپ لاین به طول ۳۷۰ متر، سوینگ و رافتینگ به طول ۴ کیلومتر است و بر روی رودخانه این روستا واقع شده است.

از واجبات سفر به کردستان، سنندج و روستای نگل بازدید از بزرگترین پل معلق شیشه‌ای ایران است که خاطره سفر به این استان را دلپذیرتر می‌کند.

کد خبر 6062689

دیگر خبرها

  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • آمریکا هیچ راهی جز تسلیم در برابر خواسته‌های حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی ندارد
  • روستای نگل قطب زیارتی کردستان/بزرگ‌ترین پل شیشه‌ای معلق در نگل
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که مذاکره کنیم
  • روحانی: ترامپ روز اول حضور من در نیویورک ۸ بار پیغام داد با هم ملاقات و مذاکره کنیم / دو شرط او را رد کردم
  • روحانی: ترامپ 8 بار پیغام داد که مذاکره کنیم/ در داخل کشور ماجراهایی اتفاق افتاد که ترامپ احساس کرد به‌ راحتی می‌تواند از برجام خارج شود/ عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند
  • چرا ظریف جلسه مذاکره با این زن را بهم زد؟
  • چرا دکتر ظریف جلسه مذاکره با این زن را بهم زد؟