Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@21:42:06 GMT

میلیون‎‌ها قلب در پرنده آبی، یک صدا و یک ضربان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۵۳۹۴

میلیون‎‌ها قلب در پرنده آبی، یک صدا و یک ضربان

بازی تماشایی دو شب گذشته ملی پوشان کشورمان مقابل اسپانیا، قهرمان جهان در سال 2010، بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی داشته و در توییتر نیز به طور ویژه دیده شده و باعث داغ شدن «ایران» به عنوان ترند اول جهانی شد. هشتگ‌های ترند سایر زبان‌ها، از جمله هشتگ عربی #اسپانیا_ایران و هشتگ انگلیسی #IRAESP و #IRASPA نیز از توجه جهانی توییتر به بازی دو روز پیش حکایت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، وب‌سایت لایف‌وب، سایت رصد آنی اطلاعات و تحلیل عمیق ارتباطات، با پایش و بررسی توییت‌های منتشر شده بیش از 1/5 میلیون کاربر فارسی زبان توییتر در سامانه رصد فضای مجازی پایشگر به بررسی آماری موج توییتری بازی ایران اسپانیا در توییتر کرده و برخی توییت‌های پرطرفدار این موج را مرور کرده است.

هیجان در توییتر؛ 118 هزار توییت

هر چند موضوع بازی ایران و اسپانیا از روزهای بعد از بازی تیم ملی مقابل مراکش در توییتر مطرح شده بود، آغاز جدی موج توییتری حول آن را می‌توان از حوالی صبح 30 خرداد دانست. موجی که در ساعات بعد به تدریج داغ‌تر و داغ‌تر شده و از حدود ساعت دوی ظهر از 3000 توییت در ساعت فراتر رفت.

در این موج که در ساعت بعد از اتمام بازی با انتشار حدود 20 هزار توییت در ساعت 12 تا یک بامداد به اوج خود رسید، در مجموع بیش از 118,300 توییت را به خود اختصاص داده است (از ساعت هشت صبح سی‌ام تا 12 ظهر سی‌ویکم خرداد 97).

موجی قابل توجه که 27,900 کاربر در آن مشارکت داشته و مجموعا 75,400 لایک از توییتریست‌ها دریافت کرده است.

نمودار انتشار محتوا و خلاصه آمار را در شکل زیر می‌بینید:

برخی توییت‌های پرطرفدار موج بازی ایران اسپانیا در توییتر

توییت‌های منتشر شده پیش از شروع بازی را می‌توان مخلوطی از توییت‌های با رنگ و بوی طنز یا امید دانست. البته گروهی هم آبرومندانه باختن را آرزو می‌کردند و معتقد بودند تیم ملی در برابر اسپانیا شانس چندانی نخواهد داشت. به هر حال، بعد از پایان بازی، توییت‌ها در چند موضوع خاص بیشتر از سایر موضوعات مطرح شد.

از محبوب‌ترین توییت‌های موج توییتری بازی ایران و اسپانیا توییت سیامک انصاری، بازیگر معروف سینما و تلویزیون، است. وی در توییت خود که لحظاتی پس از اتمام بازی منتشر شد، به تحسین عملکرد تیم ملی پرداخت:

توییت‌های متنوعی هم درباره عملکرد تیم ملی، از لایی تماشایی وحید امیری به پیکه و پرتاب اوت عجیب میلاد محمدی، تا بازی بسته و دفاعی تیم ملی در توییتر منتشر شد. هر چند به نظر می‌رسد دفاع متمرکز تیم ملی بیشتر از کاربران فارسی زبان، توجه خارجی‌ها را به خود جلب کرده است:

اگر چه درخشش خارق العاده بازیکنان تیم ملی در مقابل قهرمان جهان مورد تحسین کاربران متعدد توییتری قرار گرفت، موضوعات دیگری چون حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار نیز از موضوعات داغ توییتر در ساعات بعد از بازی بوده است.

مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن سابق تیم ملی که در ماه‌های اخیر به جمع کاربران توییتر پیوسته، به بازیکنان و هواداران تیم ملی خسته نباشید گفته و از جو خوب استادیوم توییت کرد:

حضور بانوان برای تماشای بازی از دید کاربران غیر ایرانی نیز پنهان نمانده و سرخیو راموس، بازیکن نامدار اسپانیایی، برنده امشب را بانوانی دانست که امشب در ورزشگاه آزادی حاضر بودند:

بازی شب گذشته همچنین امید به بازی خوب مقابل پرتغال و صعود به دور بعد را بیشتر کرده و برخی از توییت‌های با محتوای امیدبخش، مورد توجه کاربران توییتر قرار می‌گیرند:

​​

بازی بعد برای تیم ملی سرنوشت ساز خواهد بود. دیداری که در صورت پیروزی، بلیط حضور ایران در دور بعد جام جهانی خواهد بود.

ما هم در کنار کاربران ایرانی توییتر برای تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت داریم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد

وقتی به پرنده‌ای نگاه می‌کنید که در دوردست در حال پرواز است، به این فکر کرده‌اید که تا چه ارتفاعی می‌تواند بالا برود؟

به گزارش یورونیوز، گونه‌ای که رکورد بالاترین ارتفاع پرواز را در بین تمامی پرندگان در اختیار دارد، کرکس دال روپل (Gyps rueppellii) است. در سال ۱۹۷۳ میلادی یک کرکس روپل با یک هواپیمای تجاری در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری بر فراز ساحل عاج در غرب آفریقا برخورد کرد.

هواپیما علیرغم اینکه یکی از موتورهایش را از دست داد، موفق به فرود شد. اما پرنده چندان خوش‌شانس نبود و جان سالم به در نبرد. تنها چیزی که از این پرنده باقی مانده بود ۵ پر کامل و ۱۵تکه پر کوچک‌تر بود که البته همین‌ها هم برای شناسایی گونه و تأیید اوج‌گیری باورنکردنی این پرنده کافی بودند.

این پرنده، بومی منطقه ساحل صحرا در آفریقا است و در چندین کشور از جمله زیمبابوه، سنگال و اتیوپی یافت می‌شود. طول بال‌های قدرتمند این پرندگان به بیش از ۲ متر می‌رسد، با این وجود این کرکس‌های روپل به ندرت در پرواز از آنها استفاده می‌کنند.

در واقع این کرکس‌ها در صعود پیوسته خود به ارتفاعات بالا و برای اوج‌گیری و جستجوی طعمه، غالبا روی ستون‌های گرمایی و بالارونده جو سوار می‌شوند.

دانشمندان می‌گویند کاملاً محتمل است که رویداد ۱۹۷۳ و برخورد یک کرکس روپل با هواپیمای تجاری یک استثنا بوده باشد. در واقع دلایلی وجود دارد که چرا معمولاً پرندگان در کنار هواپیماهای مسافربری در ارتفاع بالا دیده نمی‌شوند. یکی از عمده‌ترین این دلایل به اکسیژن مربوط می‌شود.

کرکس دال روپلLip Kee/Flickr

از دیگر رقبای کرکس روپل در ارتفاعات، می‌توان به درنای خاکستری اشاره کرد. محققان یکی از این درناها را در ارتفاع ۱۰ هزار متری به هنگام فرار از یک عقاب در کوه‌های هیمالیا ثبت کرده‌اند. یک غاز سرنواری نیز در ارتفاع ۷۳۰۰ متری در این ناحیه مشاهده شده است.

از زمان ثبت این موارد و حتی با وجود فناوری‌های مدرن ردیابی، تا کنون هیچ سابقه‌ای از نزدیک شدن یک پرنده دیگر به رکورد کرکس روپل به دست نیامده و به همین خاطر حدنصاب اوج‌گیری در آسمان همچنان در اختیار این پرنده است.
این در شرایطی است که اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، کرکس روپل را در فهرست پرندگان در معرض خطر جدی طبقه‌بندی کرده است.

این گونه از کرکس‌ها، مانند بسیاری از پرندگان مشابه آفریقایی، با خطر از دست دادن زیستگاه، شکار و کاهش دسترسی به تنها منبع غذایی خود یعنی لاشه‌ها تهدید می‌شوند.

مسمومیت حاصل از آفت‌کش‌هایی نظیر «کربوفوران» همینطور داروی دیکلوفناک نیز در کاهش جمعیت این پرندگان موثر بوده است.

دیکلوفناک معمولا به عنوان ضد التهاب در درمان‌های دامپزشکی استفاده می‌شود، اما اگر کرکس‌های روپل لاشه حیواناتی را که چنین دارویی را مصرف کرده‌اند بخورند، ممکن است تلف شوند.

این موضوع زمانی تعجب‌آور می‌شود که بدانیم کرکس‌های روپل می‌توانند بدون هیچ مشکلی گوشت آلوده به سیاه‌زخم و بوتولیسم را بخورند و هضم کنند.

دیگر خبرها

  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • کنایه گوتی به بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا بدون رئال مادرید کسل‌کننده‌ می‌شود!
  • (ویدئو) ماجرای نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار
  • پیشنهادهایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • فرار رئال از جهنم آلیانز؛ همه چیز به اسپانیا کشیده شد
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • خلاصه‌بازی بارسلونا و والنسیا + فیلم