Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری آناتولی ، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به خروج آمريکا از شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد آمریکا نه تنها به شورای حقوق بشر بلکه به همه کمیته های سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن بی اعتنایی کرده است.
وی افزود اقدام آمریکا برای روسیه تعجب آور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گذشته هم بدون آمریکا کار کرده و بدون این کشور هم موثر بوده است. ما امیدواریم این شورا در آینده هم به همین ترتیب کار خود را ادامه دهد.
سرگئي لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نيز در اين خصوص گفت خروج آمريکا از شوراي حقوق بشر ضربه ای سنگین به اعتبار این کشور است.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد هم گفت روسیه نامزدی خود را برای عضویت در این شورا در سال های 2021 - 2023 اعلام کرده است. عضویت روسیه در شورای حقوق بشر در سی و یکم دسامبر سال دو هزار و شانزده پایان یافته بود و این کشور در جریان رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر برای عضویت در شورا انتخاب نشد.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به صورت رسمی خروج آمریکا از شورای حقوق بشر را به بهانه مواضع ضد اسرائیلی این شورا اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شورا حقوق بشر روسيه آمريکا خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است