Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:49:02 GMT

من یک ایرانی ام

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۵۷۴۸

من یک ایرانی ام

تهران- ایرنا- کمتر از 10 روز از آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال می‌گذرد و این رویداد بین المللی با حضور کشورهای صاحب نام جهان در کشور روسیه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها در هر محفلی که گذری داشته باشید مهم‌ترین موضوع مورد بحث، مسابقات جام جهانی است که زن و مرد، دختر و پسر، پیر و جوان هم نمی‌شناسد و همه با علاقه بازی‌های ملی یا یک تیم قدرتمند را در این تورنومنت جهانی دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جام جهانی فوتبال بر همه چیز و همه کس تاثیر گذاشته، از کاهش محسوس ترافیک در اتوبان‌ها و خیابان‌های شهر گرفته تا پخش عکس‌های متفاوت و جذاب مسئولان و مقامات عالی کشور در حال تماشای فوتبال و با لباس‌های ورزشی یا حتی واکنش آنها به گل های زده و خورده شده که بر شور و هیجان این روزها می افزاید.
در این سطح از مسابقات پرچم ایران نیز در کنار مدعیان بزرگ قهرمانی فوتبال قرار گرفته و این روزها نگاه جهان برای دنبال کردن بازی‌های قدرتمندانه به روسیه دوخته شده است؛ چه با گربه پیش بینی کننده مسابقات که ایران را پیروز میدان‌ها می‌داند چه با تحلیل‌های کارشناسانه‌ای که تیم ملی ما را کم توان‌تر از نمایندگان دیگر کشورها نمی‌داند.
طرفداران تیم‌ها در سراسر جهان به دو گروه تقسیم شده اند؛ عده ای که با هر وسیله‌ای خود را به روسیه رسانده‌ تا مسابقات را از نزدیک تماشا کنند و برخی دیگر از طریق شبکه‌های تلویزیونی یا اینترنتی با جریان جام جهانی همراه شده اند.
ایرانی‌ها نیز از این مساله مستثنی نبوده و همه فارغ از جنسیت، قومیت و اینکه در کجای این سرزمین و در چه جایگاهی زندگی می‌کنند از نام ایران و پرچم کشور خود حمایت می‌کنند. برخی برای نمایش این اتحاد و یگانگی در کشور پیش قدم شده اند و با موسیقی، ویدئو و دیگر ابزارهای اجتماعی تیم خود را بدرقه این تورنمنت جهانی کرده‌اند.
در این میان هنرمندان ایرانی برای به تصویر کشیدن وحدت و انسجام ملی پیشروتر بودند؛ از سویی موسیقی‌دانان با ساخت قطعات آهنگین تلاش کردند اقتدار ملی را فریاد بزنند و هر کدام به نوعی درخشش ایران را در شعرهای خود به گوش مخاطبان برسانند.
از سوی دیگر بازیگران و هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون نیز با ساخت کلیپ و دابسمش‌ها روی همین آهنگ‌ها، آنها را همراهی کردند تا پیشگام طرفداران تیم ملی باشند و یکرنگی مردمان این سرزمین را به رخ جهانیان بکشند.
گروهی از هنرمندان نیز همگام با تیم ملی به روسیه سفر کردند و با حضور در ورزشگاه با پرچم یا نمادهای ایرانی برای ایجاد همبستگی بیشتر ایرانی‌ها تلاش کرده اند؛ عده ای با انتشار عکس‌های خود و برخی دیگر با انتشار ویدئوهایی از لحظات حساس بازی‌ها در شبکه های اجتماعی.
هنرمندان که خود مورد حمایت و همراهی عموم مردم هستند این روزها همگی با هدف یکی بودن 80 میلیون ایرانی از راه‌های مختلف که شبکه های اجتماعی اصلی ترین آن است اتحاد را به نمایش می‌گذارند و با انتشار ویدئوهای کوتاه شاد، تمدن و پیشینه درخشان ایران را به هر شکلی نشان می‌دهند.
هرچند که ورزش مقوله ای جدا از هنر است اما وقتی نام جهانی بر آن گذاشته می‌شود همه ما فارغ از هر ویژگی «ایران» را نام، عشق و شور و شوق مشترک خود می‌دانیم زیرا ریشه در این خاک داریم.
بر پایه همین تفکر چه در بازی ایران و مراکش که با برد ایران به اتمام رسید، چه در بازی ایران و اسپانیا که تیم مقابل با پیروزی زمین را ترک کرد و چه در بازی بعدی که ایران به مصاف پرتغال می رود، همه ما یک صدا و همراه با هم فریاد می زنیم: « تو اهل کجایی، من ایرانی ام».
فراهنگ ** 7561 ** 9053**2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جام جهاني 2018 هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران: بازی با ازبکستان جذابیت های خاصی خواهد داشت


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

او گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت، اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند، آنها می‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

دیگر خبرها

  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم)
  • شمسایی: آماده بازی با ازبکستان هستیم/ لوپز: ایرانی‌ها کارشان را بلدند
  • سرمربی تیم ملی فوتسال ایران: بازی با ازبکستان جذابیت های خاصی خواهد داشت
  • شمسایی: بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها