Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان در دیدار با معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افزود: در نظر داریم این مجموعه ها را با همه ملاحظات و شاخص های تاریخی برای استفاده مردم از ظرفیت های تاریخی و گردشگری این خطه فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه ما نتوانسته ایم بزرگان و شخصیت های برجسته علمی ، تاریخی و فرهنگی استان و نیز آثار تاریخی را به درستی به نسل قدیم و جدید معرفی کنیم، گفت: امروز مردم ما خیام را به اشعارش می شناسند در حالی که او کمترین مدت از عمر خود را صرف سرودن شعر کرده و بیش از آن منجم و ریاضی دانی برجسته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشیدیان افزود: امروز با ایجاد افلاک نما در این منطقه و برخی اقدامات دیگر در تلاش هستیم تا هویت علمی حکیم عمر خیام را که در تاریخ مدفون شده خارج کنیم که در این راستا ساماندهی مجموعه تاریخی شادیاخ با تمام ظرفیت های گسترده و قابل توجه، از جمله این ضرورت ها به شمار می رود.
وی با بیان این که موزه خجند یک سوم منطقه شادیاخ ظرفیت تاریخی ندارد اما به آن رسیدگی و توجه شده است؛ عنوان کرد: این منطقه که نماد شهرنشینی نیز به حساب می آید، باید با همه ظرفیت های تاریخی ارزشمند به گونه ای ساماندهی شود که هر ایرانی در بازدید از این منطقه به تاریخ و فرهنگ و تمدن خود مباهات کند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا با مجوزی که از رئیس جمهور در جریان سفر اخیر به استان دریافت شد در تلاش هستیم این ظرفیت تاریخی، فرهنگی و هویتی را به گونه ای طراحی و اجرایی کنیم که فضا و مکانی در شان مردم و ملت ایران در منطقه ایجاد شود و جلوه ای از تاریخ و قدمت تمدنی منطقه باشد.
رشیدیان ادامه داد: ما به بزرگانی چون حکیم عمر خیام و عطار نیشابور بدهکاریم و باید شخصیت های برجسته ای از این دست را در کنار سایر ظرفیت های تاریخی و فرهنگی جون شادیاخ به نسل جوان و مردم بهتر معرفی کنیم.   وی افزود: در سفر رییس جمهور 40 میلیارد تومان برای ساماندهی مجموعه شادیاخ و مانند آن و همچنین بازپیرایی مجموعه های خیام وعطار تعیین شده که امید است در این حوزه اقدام موثر و ماندگاری انجام شود.
محمد حسین طالبیان؛ معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور هم در این نشست گفت: مجموعه های تاریخی، فرهنگی خیام، عطار افلاک نما و شهر شادیاخ به صورت یک بسته میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده که باید طراحی های لازم در این حوزه انجام شود.
وی ادامه داد: امروز برای ساماندهی مجموعه عطار نیشابوری مطالبات زیادی وجود دارد و در این راستا تلاش می شود اقدامات موثری انجام دهیم.   انتهای پیام// ه.ز   دیدار معاون میراث فرهنگی  کشوربا استاندار خراسان رضوی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ساعت کار موزه‌ها‌ در شب‌های قدر

بنابر اعلام صورت‌گرفته از سوی مجموعه‌های تاریخی (موزه‌ها، کاخ‌ها، پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی) تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعت بازدید در روز‌های جمعه (۱۰ فروردین)، یکشنبه (۱۲ فروردین)، و چهارشنبه (۱۴ فروردین) نهایتا تا ۱۷ خواهد بود.

کاخ گلستان نیز اعلام کرده است روز جمعه دهم فروردین‌ماه، زمان بازدید را تا دو ساعت کاهش داده و ورود به محوطه این میراث جهانی در روز جمعه تا ساعت ۱۶:۳۰ امکان‌پذیر است، اما بازدید از کاخ‌ها و بنا‌های داخل این مجموعه تا ساعت ۱۶ قابل انجام خواهد بود. ورودی این کاخ از «میدان ارگ» نیز به دلیل مراسم مذهبی مسجد ارگ از ساعت ۱۵ در روز جمعه دهم فروردین‌ماه بسته می‌شود. دو ورودی باب عالی و تکیه دولت، اما تا ساعت ۱۷ باز خواهند بود.

بلیت‌فروشی کاخ سعدآباد نیز در روز جمعه تا ساعت ۱۵ انجام می‌شود.

موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی، شنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و روز‌های پس از شب قدر از ساعت ۱۰ فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

این مجموعه‌های تاریخی در روز ۱۳ فروردین‌ماه نیز تعطیل خواهند بود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • تغییر ساعت کار موزه‌ها‌ در شب‌های قدر
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی
  • سعدآباد و تخت‌جمشید در صدر اماکن پربازدید نوروز
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • ادامه رکوردشکنی «حافظیه»
  • بازدید قریب ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس
  • نوروز امسال بیش از ۴ هزار گردشگر از روستای تاریخی «پالنگان» بازدید کرند
  • بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس