Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@06:55:00 GMT

بیشترین آمار اعتیاد مربوط به سکونتگاههای غیر رسمی است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۵۹۴۴

بیشترین آمار اعتیاد مربوط به سکونتگاههای غیر رسمی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی در دیدار با سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: آسیب های اجتماعی در حوزه اعتیاد جامعه را به شدت بحرانی و درگیر کرده است.

حجت‌الاسلام جلالی افزود:‌ سازمان تبلیغات اسلامی به‌ عنوان یک نهاد فرهنگی وظیفه دارد که در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه که یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است قدم بردارد و اعتیاد و آلوده شدن جامعه به مواد مخدر نیز مصداق آسیب اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد:‌اعتبارات خوبی در حوزه مواد مخدر دیده شده است اما متاسفانه بخش اندکی از این اعتبارات در اختیار مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی قرار می گیرد که اگر این اعتبارات بیش از این به سازمان اختصاص می یافت طرح ها و برنامه های مفید و موثری در سطح جامعه اجرا می شد.

وی تصریح کرد: روحانیون مستقر، هیئات مذهبی، کانون مداحان، موسسات و خانه های قرآن روستایی و شهری ظرفیتهای بزرگی است که در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد اگر طرح و برنامه مدون و همچنین حمایت های مادی باشد می توان به خوبی از این ظرفیت بزرگ استفاده های لازم و کافی را برد.

جلالی همچنین به سکونتگاههای غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیشترین آمار اعتیاد به مواد مخدر و همچنین توزیع و فروش مواد مخدر صنعتی و سنتی در این مناطق وجود دارد و این نشان از عدم آگاهی و نا آشنایی مردم این مناطق با مضرات و آسیبهای مواد مخدر است.

مصطفی پاسیار در این دیدار گزارشی از برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد و افزود: ۱۵ پایگاه کاهش آسیبهای اجتماعی در چهار شهرستان استان کرمان به صورت پایلوت در سال جاری راه اندازی می‌شود و سعی داریم در این پایگاهها بر اساس نیازهای روز جامعه در حوزه کاهش آسیبهای مواد مخدر گام برداریم و همچنین در این راستا استفاده از ظرفیت روحانیون و هیئات مذهبی در دستور کار قرار دارد و لذا نیاز به همکاری و هماهنگی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی داریم.

گفتنی است؛ مصطفی پاسیار سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان بهمراه کارشناس پژوهش و آموزش و مسئول روباط عمومی شورا ضمن حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی استان با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 4327040

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی کرمان علی جلالی گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر خرم آباد بیرجند مواد مخدر تبریز سانحه تصادف ماه مبارك رمضان خبرگزاری مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان رخ می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر در خصوص آمار تصادفات شبانه از نظر کاربری گفت: در تصادفات فوتی شبانه شهر تهران و از نظر نوع کاربری حدود ۳۷ درصد از عابرین پیاده، حدود ۱۷ درصد تخلفات خودروها و نیز ۴۶ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی افزود: متأسفانه برخی از عابرین پیاده ما شب‌ها لباس‌های تیره می‌پوشند و به این موضوع اصلاً نمی‌اندیشند که ممکن است رانندگان با توجه به تاریکی هوا آن‌ها را نبینند و حوادث تلخ و جبران ناپذیری را رقم بزنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در رصدهایی که انجام شد مشخص گردید که بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران به بزرگراه آزادگان باز می‌گردد و بعد از آن این آمار مربوط به بزرگراه امام علی (ع) و سپس مربوط به بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه شهید زین‌الدین است.

سرهنگ کشیر افزود: معابری که اعلام شد جز معابر خطرناک ما هستند و پلیس بارها اطلاع رسانی‌های لازم را در خصوص تردد ایمن و با احتیاط رانندگان در این معابر داشته است.

وی گفت: بزرگراه آزادگان یک بزرگراه شریانی و حساس است که از انتهای آزادراه تهران شمال در انتهای شمال غربی تهران و به سمت غرب تهران و از جنوب و جنوب غربی و جنوب شرقی تا سه راه افسریه ادامه دار است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بزرگراه امام علی (ع) نیز در شرق تهران مهم است و در شمال شرق تهران واقع شده و به جنوب شرقی تهران باز می‌گردد.

سرهنگ کشیر بیان داشت: رانندگانی که در این مسیرها و مخصوصاً معابر بزرگراهی تردد می‌کنند می‌بایست با توجه، دقت و مهارت بیشتری تردد داشته باشند و حواسشان به عابرین پیاده و موتورسواران باشد و سرعت مطمئنه را مد نظر داشته و از خوردن و آشامیدن و انجام هرگونه حرکاتی که باعث حواس‌پرتی آنان می‌شود جدا پرهیز کنند.

کد خبر 6079155

دیگر خبرها

  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو
  • بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد
  • بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان رخ می دهد
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر