Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-16@22:50:50 GMT

بورس هیجانی و صف های پایدار خرید

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۶۰۸۴

بورس هیجانی و صف های پایدار خرید

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این هفته بورس تهران شاهد روزهای کاملا متفاوتی نسبت به هفته‌های گذشته بود و نوسان گیران بازار سهام توانستند سودهای قیمتی قابل ملاحظه ای را از آن خود کنند.

از ابتدای سال جاری قیمت سهام ها در بورس تهران در مسیر کاهشی و رکود نسبی بازار را در برگرفته بود. در عین حال از اواسط اردیبهشت ماه با اینکه این رکود ادامه دار بود اما شاخص کل با رشد آرامی شروع به افزایش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی ایران، قیمت سهم ها مخصوصا سهام شرکت های صادرات محور با افزایش رو به رو شد؛ از طرفی شرکت‌ها با روند صعودی قیمت دلار توانستند با تجدید ارزیابی دارایی به نوعی سود شناسایی کرده و این موضوع فرصت مناسبی برای نوسانگران بازار سهام به وجود آورد.

در چند روز گذشته نماگر اصلی بازار هر روز شاهد کانال شکنی‌های جدید بود؛ این روند باعث شد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی به قله تاریخی ۱۰۸ هزار واحدی برسد، در حالی که نه وضعیت شرکت‌ها بهتر شده و نه بازار سرمایه برای معاملات چشم اندازی پایدار دارد. همچنین معامله‌گران بازار تا حدودی هیجان زده بودند چرا که وضعیت فعلی برای بسیاری در مقطع کنونی قابل پیش‌بینی نبود.

در چهار روز کاری این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران ۹۷۲۶ واحد رشد کرد و به قله تاریخی ۱۰۸ هزار و ۸۷۲ رسید بسیاری در شرایط فعلی معتقدند این عدد در هفته های آینده بیش از این هم افزایش خواهد یافت.

در عین حال شاخص آزاد شناور با رشد  فزاینده ۱۰ هزار و ۳۵۶ واحدی مواجه شد و کانال ۱۱۹ هزار و ۸۳۲ را تجربه کرد که این میزان نسبت به ماه های گذشته رقم بسیار بالایی را نشان می‌دهد.

در عین حال شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۹۳۹ واحد و شاخص بازار دوم حدود ۸ هزار واحد رشد کردند. شاخص صنعت نیز با رشد ۹۲۷۳ واحدی رو به رو شد و به رقم ۹۸۴۷۶ رسید. شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بورسی نیز با ۶۰۸ واحد رشد رو به رو شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس از پاسخ سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، بازار سرمایه کاهش را تجربه کرد و به نظر می‌رسد اثرات هیجانی این رخداد غیراقتصادی باعث افزایش فشار فروش در بورس شد. البته سازمان بورس با تشکیل جلسه اضطراری دامنه نوسان در بازار سرمایه را به یک درصد کاهش داده که این تصمیم تا سه روز اجرایی خواهد شد.

به هر ترتیب، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز هفته ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۶۷۷ واحد در عدد ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد.

دامنه نوسان بورس تغییر کرد

تعداد معاملات روز یکشنبه بورس، بیش از ۹۰ هزار فقره بود که تقریبا یک چهارم روزهای گذشته محسوب می‌شود. ارزش معاملات امروز نیز به ۳۱۵۰ میلیارد تومان رسید.

فملی، فولاد، فارس و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. هم‌چنین فملی، فولاد، ذوب و وبملت از نمادهای پرتراکنش بوددن که همگی منفی شدند.

فرابورس ایران هم روز یکشنبه ۱۲۹ واحد افت کرد و شاخص آن در عدد ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز فرابورس نیز با ۵۰ هزار فقره تقریبا یک چهارم روزهای گذشته بود. ارزش معاملات فرابورس ۹۲۷۷ میلیارد تومان بود.

شگویا، هرمز، زاگرس و بپاس از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند. هم‌چنین فزر، کرمان، فصبا و بگیلان از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز فزر سایر نمادها منفی شدند.

اما درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه فردین آقابزرگی، کارشناس بورس با اشاره به رشد ۴۶۰۰ برابری شاخص بورس در ۲۷ سال گذشته اظهار کرد: با وجود تنش‌هایی که طی حدود سه دهه گذشته رخ داده هیچ بازاری به اندازه بورس بازدهی نداشته است. نوسان اخیر نیز زودگذر خواهد بود.

وی پیش‌بینی کرد که به زودی تاثیر عوامل غیراقتصادی بر بازار سرمایه از بین خواهد رفت و بعید است بحران در سطح بین‌المللی ادامه پیدا کند. به نظرم بورس در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند و در یک فرآیند کلی در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

کد خبر 844317 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • ورق بورس برگشت
  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • جو مثبت در بازار سرمایه/ اکثر نمادها صف خرید شدند
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد