Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سفير ايران در کنيا درخصوص آزادي 17 ملوان ايراني در سومالي گفت: آزادي ملوانان ايراني حاصل 10 ماه تلاش ديپلماتيک بود.
ملوانان ايراني زنداني در سومالي که اکتبر 2017 به اتهام ورود غيرمجاز به آبهاي اين کشور بازداشت شده بودند امروز(پنجشنبه) به ايران بازگشتند.
به گزارش خبرگزاري آريا «هادي فرجوند» سفير ايران در کنيا در گفت وگوي با ايرنا درخصوص روند آزادي اين ملوانان، تصريح کرد: پس از مذاکرات طولاني و گذشت حدود 10 ماه، بالاخره مقام هاي پونتلند متقاعد شدند ملوانان ايراني را آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفير ايران در کنيا درخصوص علت اينکه نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در نايروبي عهده دار اين پرونده شده است نيز گفت، ايران با سومالي روابط رسمي ندارد و به همين دليل وزارت خارجه ايران، نمايندگي کنيا را مامور پيگيري اين امر و اتفاقات سومالي کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ خواهد داد.

وی در ابتدای این نشست خبری در رابطه با عملیات وعده صادق توسط سپاه پاسداران اظهارکرد: اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در کشور سوریه در شهر دمشق انجام شد طبیعتاً یک رخداد کاملاً غیرقانونی و نقض فاحش و آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نقض مفاد منشور بین‌الملل بود. 

کنعانی اضافه کرد: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ یه عملیات جنایتکارانه، چه در حوزه سیاسی و دیپلماتیک چه در حوزه‌های دوجانبه در سطح سازمان ملل متحد مورد توجه قرار داشت. دستگاه دیپلماسی به صورت حرفه‌ای عمل کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ایران مصمم بود نقض فاحش منشور ملل و مفاد کنوانسیون‌های وین را در دنیا و مجامع بین‌المللی تبیین کند. ایران به عنوان دولت متعهد و مسؤولیت پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی تنبیه شود.

وی با بیان اینکه عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است، اضافه کرد: ایران اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • ثبت ۱۲ فراورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • برخی مسائل باید از موضوع به رسمیت شناسی طالبان تفکیک شود