Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:46:15 GMT

سازمان حمایت: ثبت قیمت کالاها در سامانه 124 الزامی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۶۳۰۵

سازمان حمایت: ثبت قیمت کالاها در سامانه 124 الزامی شد

تهران- ایرنا- سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت قیمت کالاها و خدمات بهره مند از نرخ ارز رسمی در سامانه 124 الزامی شد.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی در اطلاعیه مشترکی در 18 اردیبهشت ماه امسال بر ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز تاکید کردند، زیرا تامین و پرداخت ارز برای همه مصارف قانونی تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در این اطلاعیه آمده است: برای نظارت دقیق، هدفمند، موثر و برخورد سریع با متخلفان، لازم است همه تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات که از ارز رسمی (دلار 4200 تومان) بهره مند شده و می شوند، نسبت به تعیین قیمت کالا و خدمات خود براساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها که در سامانه این سازمان به نشانی www.cppo.ir در دسترس است، اقدام کنند.
در این اطلاعیه از همه تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات خواسته شده تا فهرست قیمت ها را برای ثبت در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات (به نشانی www.124.ir) به ادارات کل تخصصی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارایه کنند.
در این اطلاعیه آمده است: قیمت های اعلامی باید منطبق با ضوابط یادشده باشد؛ ضمن اینکه مسئولیت هرگونه مغایرت قیمت ها برعهده اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط بوده و هرگونه خودداری از درج قیمت و عرضه کالا و خدمات با نرخ های غیرمتعارف در اسرع وقت رسیدگی و اعمال قانون خواهد شد.
براساس اطلاعیه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، شهروندان می توانند با شماره تلفن های 54 و26200053 برای راهنمایی و هماهنگی نحوه ارایه اطلاعات و ثبت قیمت اقدام تماس گرفته و همچنین تخلف ها را از طریق سامانه 124 برای پیگیری اطلاع رسانی کنند.
اقتصام**9186** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي تجارت قيمت كالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالعظیم بهفر سرپرست اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: قوانین منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت به مانند «حروف والی» در زبان عربی هستند که نوشته می‌شوند، اما خوانده نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: لذا، به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان در رسانه ملی مصوب است و هر ساله کالاهای آسیب‌رسان و غیر مجاز اعلام می‌شوند، اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد و شاهد جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم.

ادعاهای غیر واقعی و اغراق در معرفی محصول

بهفر ادامه داد: عدول از این قانون هم به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و ادعاهای غیر واقعی یا اغراق در معرفی محصول پاشنه آشیل بسیاری از تبلیغات است. گاهی عنوان عوض می‌شود و گاهی با ایما و اشاره محصول را تبلیغ می‌کنند که البته در پس این اقدامات ترس از قانون مشاهده می‌شود.

وی افزود: اما با تساهل و مداراهای اخیر، برخی شرکت‌ها و نشان‌های تجاری ـ با چراغ سبز رسانه ملی ـ در چشم قوانین زل‌ می‌زنند و آشکارا و مستقیم مخاطب را به مصرف محصولات آسیب‌رسان به سلامت دعوت می‌کنند.

دلیل عجیب صدا و سیما برای تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت

وی در همین ارتباط به برگزاری جلسات مشترک با مسئولان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با مسئولان رسانه ملی برگزار کرده‌ایم، مهم‌ترین دلیل مدارا با تخلفات تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت را کم بودن بودجه و ضرورت اکتساب منابع مالی برای بقا و استمرار فعالیت‌ها عنوان می‌کنند که صحت‌سنجی این موضوع کار ارگان‌های بودجه‌ای است.

وی تاکید کرد: اما آنچه مشخص است اینکه هدف نمی‌تواند توجیه‌گر وسیله باشد. شیوع بیماری‌های مختلفی مثل سرطان حتما با مولفه غذاهای مضر مماس است و حتما تغذیه غیرسالم در بسط سبک زندگی اشتباه تاثیرگذار است.

ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی هستیم

بهفر افزود: یکی از مهم‌ترین ناظران، در کنار ارگان‌های دیگر، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی با کسانی هستیم که با تخطی از قوانین سلامت، جامعه را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: اما فرد جامعه نیز باید نسبت به سلامت خود حساس باشند و دست از مطالبه‌گری به انحا مختلف بر ندارند.

کد خبر 848675 منبع: ایرنا برچسب‌ها سلامت وزارت بهداشت و درمان خبر مهم سازمان غذا و داروی ایران تغذیه تلویزیون - صدا و سیما تبلیغات

دیگر خبرها

  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند