Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه – ایرنا – 'فدریکا موگرینی' گفت که اتحادیه اروپا از میانجیگری کویت برای حل اختلافات قطر با عربستان ، امارات و بحرین حمایت می کند.

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری دولتی قطر روز پنجشنبه گزارش داد : رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با 'محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ' معان نخست وزیر و وزیر خارجه قطر همچنین از گفت وگوهای سیاسی برای وحدت اعضای شورای همکاری خلیج فارس حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش افزود : موگرینی همچنین گفت که وحدت کشورهای حوزه خلیج فارس نه تنها برای منطقه که برای کل جهان مفید است.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم ، روابط خود با دوحه را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با این کشور را بستند.
این چهار کشور 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دوحه تاکنون به این شروط تن نداده است .
دوحه می گوید: تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعاهای خود ندارند و عمل به این شروط حاکمیت این کشور را مخدوش می کند.
دولت و امیر کویت از سال گذشته تلاش هایی را برای حل اختلافات میان قطر و تحریم کنندگان آغاز کرده است اما این تلاش ها تاکنون نتیجه نداشته است .
از سوی دیگر 'شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی' وزیر خارجه قطر در سفر به بروکسل طی سخنانی گفت که دولت های محاصره کننده تنش با قطر را افزایش داده اند و نسبت به دعوت جامعه جهانی برای گفت وگو بی توجهی نشان می دهند.
وی افزود : فروپاشی شورای همکاری خلیج فارس امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند در حالی که منطقه ظرفیت تحمل یک بحران جدید را ندارد.
اشاره وزیر خارجه قطر به نشست اخیر امارات و عربستان سعودی در مکه مکرمه و تشکیل شورای همکاریهای دو کشور است .
'محمد بن سلمان' و 'محمد بن زاید' ولیعهدان عربستان و امارات چهارشنبه 6 ژوئن (16 خرداد 96) در نشستی ایجاد شورای همکاریهای امارات – عربستان را اعلام کردند.
این جلسه دو جانبه با امضای 20 توافق به منظور ایجاد 44 طرح راهبردی مشترک در عرصه های امنیتی، صنایع نظامی، نفت، گاز و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی برگزار شد.
ناظران امور منطقه تشکیل این شورا را به منزله تیر خلاص به شورای همکاری خلیج فارس ارزیابی کردند.
شبس**خاورم**1508* 1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فدريكا موگريني قطر عربستان و امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان

تین نیوز

‍منابع مطلع اعلام کردند که ضرر و زیان اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان در سال گذشته به 500 میلیون یورو (535 میلیون دلار) رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل،  زیان ها را می توان تا حد زیادی به ترافیک تک واگن نسبت داد که سودی برای DB Cargo ایجاد نمی کند.

سهم بازار DB Cargo در سال های اخیر رو به کاهش بوده است و اپراتورهای خصوصی حمل و نقل ریلی در سال 2022 بیش از 59 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

علی رغم آنکه دولت آلمان از DB Cargo حمایت مالی می کند تا شکست مالی ناشی از زیان های بزرگ را کاهش دهد، با این حال، اتحادیه اروپا ممکن است کمک مالی دولت را به منزله انحراف در رقابت بازار در نظر بگیرد. اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد DB Cargo آغاز کرده است که در نهایت می تواند منجر به تجزیه این شرکت شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا از اظهار نظر درباره روندهای در حال انجام خودداری کرده است و دویچه بان نخواسته است در مورد ضرر و زیان واحد باربری یا اقدامات اتحادیه اروپا اظهار نظر کند. تنها وزارت حمل و نقل آلمان گفته است که تبادلات سازنده ای با کمیسیون اروپا در حال انجام است.

همچنین نماینده کارمندان DB Cargo گفته است که حدود 2000 شغل به دلیل طرح های ادغامی که شرکت می خواهد برای جلوگیری از تجزیه شدن اجرا کند، در معرض خطر هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف