Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما دبیر کل ناتو روز پنجشنبه با حضور در کنفرانسی خبری در لندن تأکید کرد، هرچند اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو هم اکنون در مسائلی مانند معاهده آب و هوایی و توافق هسته ای با ایران (برجام) با آمریکا اختلاف نظر دارند، اما این اختلافات اتحاد دو سوی آتلانتیک را از بین نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتودر لندن تصریح کرد، در صورتی که اعضای این پیمان با هم اتحاد داشته باشند، این سازمان قوی تر شده و کشورهای عضو بیشتر در امان خواهند بود.
دبیر کل ناتو افزود، وقتی اختلاف نظرها وجود دارند، اعضای ناتو باید مصمم و پابرجا باشند و باید با همکاری یکدیگر امنیت کشورهای عضو را حفظ کنند.
استولتنبرگ در خصوص روسیه گفت، روسیه همسایه اتحادیه اروپا و همسایه بیشتر کشورهای عضو ناتو است، بنابراین باید با روسیه گفتگو کرد.
وی تاکید کرد، گفتگو با روسیه نشانه ضعف ناتو نیست و این اقدام هیچ تضادی با قدرت این سازمان ندارد، بلکه نشانه قدرت آن است.
دبیر کل ناتو افزود، باید ارتش ناتو با ارتش روسیه بحث و تبادل نظر کند و بین طرفین درباره رزمایش ها گفتگو شود.
استولتنبرگ با بیان اینکه گفتگو با مسکو سیاست ناتو است، اظهار امیدواری کرد روابط ناتو و روسیه بهبود یابد.
در این نشست (لندن) که برای ارتقا‌ء همکاری های سایبری و دفاعی میان کشورهای عضو ناتو در لندن برگزار شد، دبیر کل ناتو خاطر نشان کرد انگلیس در مورد مسایل سایبری بسیار قوی است و ناتو باید با تبلیغات سو‌ء مقابله کند و واقعیت ها را در اختیار خبرنگاران و کشورها بگذارد.
وی در ادامه با اشاره به سفر قریب الوقوع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بروکسل ضمن استقبال از این امر گفت، ناتو و آمریکا می توانند در آن نشست، اتحاد دو سوی آتلانتیک را تقویت کنند.
استولتنبرگ افزود: «با وجود اختلافات واقعی میان آمریکا و متحدانش در مسایل تجاری، مسئله اقلیمی و ایران در کنار مناقشات داخلی اتحادیه اروپا، ما پیوستگی دو سوی آتلانتیک را حفظ خواهیم کرد».
دبیر کل ناتو همچنین ضمن اشاره به همکاری دفاعی اتحادیه اروپا تصریح کرد، هیچ چیز نمی تواند جایگزینی برای ناتو باشد.
وی افزود، ۸۰ درصد از بودجه ناتو را کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تامین می کنند.
دبیر کل ناتو تاکید کرد، موضوع فقط مسائل مالی نیست، بلکه مسائل جغرافیایی هم هست چرا که کشورهای مهمی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، از اعضای ناتو هستند.
وی هرچند ابراز امیدواری کرد در افغانستان آتش بس و صلح برقرار شود، اما تاکید کرد راه رسیدن به این اهداف خروج از افغانستان نیست، بلکه راه حل آن ماندن در افغانستان و کمک به نیروهای افغانستان است.
استولتنبرگ گفت در نشست ماه آینده، متحدان ناتو موافقت خواهند کرد بودجه این سازمان را افزایش بدهند و قابلیت نظامی و شمار نیروهای خود را در افغانستان افزایش داده و نیروهایی برای ماموریت عراق اعزام کنند.
وی در آخر از ترکیه به عنوان یکی از کشورهای مهم ناتو یاد کرده و بر لزوم گفتگو با این کشور تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دبيرکل ناتو کنفرانس خبري استولتنبرگ روسيه اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا

کشور آلمان که برای جبران افزایش هزینه‌های ناشی از قطع واردات گاز از روسیه طرح افزایش قیمت گازهای تحویلی به کشورهای همسایه را در دستورکار قرار داده با تهدید کمیسیون اروپا برای اقدام قانونی مواجه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "برلینر سایتونگ"، آلمان قیمت گاز خود را برای کشورهای همسایه به دلیل از دست دادن تحویل گاز از روسیه افزایش داده است. کمیسیون اتحادیه اروپا اکنون تهدید کرده است که اقدام قانونی علیه این اقدام برلین خواهد کرد.

به این ترتیب تغییر اجباری برای استفاده از گاز غیرروسی در نتیجه تحریم‌ها علیه جنگ روسیه علیه اوکراین برای آلمان هزینه‌های زیادی را به همراه دارد. این ضررها باید از طریق هزینه های بالاتر برای صادرات در اروپا جبران شود. از دیدگاه کمیسیون اتحادیه اروپا، این امر قوانین بازار داخلی را نقض می کند. خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد، حالا کمیسیون اروپایی تهدید کرده که به دلیل این اقدام ازبرلین شکایت خواهد کرد.

آلمان به منظور جبران میلیاردها یورویی که برای جایگزینی گاز روسیه در این کشور هزینه شده است، مالیات به اصطلاح بی طرفی بر فروش گاز به کشورهای همسایه خود وضع کرده است. به گزارش رویترز، هزینه ای که آلمان در اکتبر 2022 معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بیش از سه برابر شده است. به گفته برخی از دولت ها، این ناقض قوانین بازار داخلی اتحادیه است که هرگونه تعرفه بر تجارت بین کشورهای عضو را ممنوع می کند. بنابراین، کمیسیون اتحادیه اروپا اکنون در حال بررسی آغاز به اصطلاح رسیدگی به تخلفات علیه جمهوری فدرال آلمان است.

به گفته منابعی که رویترز آنها را شناسایی نکرده است، این شکایت ممکن است در روزهای آینده طرح شود. سخنگوی کمیسیون اروپایی در مورد این گزارش ها با احتیاط با این خبرگزاری صحبت کرد و گفت که همچنان با مقامات آلمانی در این مورد در تماس است و گمانه زنی در مورد باز شدن احتمالی رسیدگی به تخلفات انجام نمی دهد. به گفته وی اگر شکایتی مطرح شود، رویه نقض اتحادیه اروپا با اخطاریه ای مبنی بر درخواست اطلاعات و به دنبال آن درخواست برای رعایت قوانین اتحادیه اروپا آغاز می شود. وی تاکید کرد:روند بعدی ممکن است ماه ها طول بکشد.

وزارت اقتصاد فدرال آلمان در پاسخ به سوالی در این باره از طرف رویتر درک کمی در مورد این شکایت تهدید شده ابراز کرد. این وزارتخانه اعلام کرد: این مالیات بدون تبعیض است و سایر کشورها از این واقعیت سود برده اند که آلمان به سرعت در حال پر کردن انبارهای عظیم گاز خود است. سخنگوی این وزارتخانه به این خبرگزاری گفت: «این اقدام سهم تعیین کننده ای در امنیت عرضه و ثبات قیمت اروپا داشته است».

بر اساس این گزارش در این میان بخصوص جمهوری چک، اتریش، اسلواکی و مجارستان در حال اعمال فشار بر کمیسیون برای اقدام علیه این طرح مالیات آلمان هستند. در این گزارش آمده است که تنظیم کننده انرژی اتحادیه اروپا ACER اعلام کرده که چنین هزینه هایی منجر به افزایش قیمت گاز در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا شده و نباید در تجارت فرامرزی اعمال شود.

با توجه به افزایش قیمت ها، کمیسیون اتحادیه اروپا نیز نگران است که کشورهای آسیب دیده دوباره به گاز روسیه متوسل شوند. وزارت امور اقتصادی آلمان این نگرانی ها را رد کرده و به رویترز گفت: «تجارت بین کشورهای عضو با این عوارض محدود نخواهد شد، بنابراین دلیلی برای روی آوردن به گاز روسیه وجود ندارد. حالا باید دید که شکایت اتحادیه اروپا به طور رسمی و چه زمانی انجام و ثب خواهد شد.

چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کردتقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه