Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:41:47 GMT

جزئیات هشدار به نمایندگان برای کوچ از تلگرام

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۶۷۲۲

جزئیات هشدار به نمایندگان برای کوچ از تلگرام

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: بازار ارسال پیامک به نماینگان مجلس داغ شده است و این بار آن گونه که برخی از ساکنین بهارستان اعلام کرده اند، نمایندگان ملت برای کوچ از تلگرام مورد خطاب قرار گرفته اند.

چندی پیش محمود صادقی نماینده مردم تهران پیش قدم شد و در توئیتر خود نوشت:«به‌رغم ناکامی پیام‌رسان‌های رانتی در جذب مخاطب، نمایندگان مجلس برای قطع فعالیت در تلگرام و کوچ به پیام‌رسان‌های داخلی تحت فشار قرار گرفته اند؛ نمایندگان نگرانند در این پیام‌رسان های کم مخاطب چگونه می‌توانند با مردم و موکلان خود ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دیروز پروانه سحلشوری، نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس، این فشار بر نمایندگان را واضح تر توضیح داده و گفته که دو روز گذشته پیامکی از سوی حراست قوه مقننه ارسال شد؛ با این مضمون که شما در پیام رسان‌های خارجی بخصوص تلگرام عضویت نداشته باشید و خبرهایتان را در پیام رسان‌های داخلی منتشر کنید.

سلحشوری در گفت وگو با اعتماد اعلام کرده: «سوال این است که زمانی که حراست مجلس به یک نماینده چنین پیامکی ارسال می‌کند، با سایر افراد چگونه رفتار می‌کند.»

** جعفرزاده: حراست نمی تواند برای نمایندگان تعیین تکلیف کند

در واکنش به این خبر غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه چنین پیامکی برای من ارسال نشده است، می گوید: «حراست که نمی تواند برای مجلس تعیین تکلیف کند. نه می تواند و نه چنین کاری انجام می دهد.»

او در گفت وگوی خود اضافه کرد: «احتمال دارد آن ها گفته باشند پیام رسان های مجلس در اپلیکیشن های داخلی مانند سروش و غیره فعال است و خبرهای شما در این شبکه ها منتشر می شود.»

جعفرآبادی که خود از اعضای فعال تلگرام بوده می گوید: «اکنون به خاطر فیلتر شدن تلگرام دیگر حضوری در این شبکه ندارم، چون خسته شده ام و نمی توانم مدام به فیلتر شکن وصل شوم.»

**در تلگرام 6هزار عضو، در بله 3 تا!

او اظهار می کند: «بعد از خروج از تلگرام ارتباطم با مردم در فضای مجازی کاملا قطع است، در حالی که در تلگرام با همه ارتباط داشتم و کانالم قریب 6 هزار عضو داشت. ولی الان در پیام رسان «بله» تنها سه عضو گرفته است. »

این نماینده مجلس تأکید می کند: «حالا با برداشتن تلگرام چه اتفاقی افتاده است؟ مردم چه اخباری را می خواندند که حالا نمی توانند بخوانند؟ آنهایی هم که فیلتر شکن نصب نمی کنند، vpn خریداری می کنند.»

**اقدام حراست بدون اطلاع رئیس؟

پروانه مافی دیگر نماینده تهران در گفت وگو با ایرنا درباره پیامک حراست مجلس می گوید:« این پیامک برای من ارسال نشده است؛ ولی من شنیده ام که به برخی از نمایندگان ادوار مجلس چنین پیامکی را ارسال کرده اند. به هرحال باید این موضوع را با رئیس مجلس مطرح کنیم، چون این اقدام در داخل مجلس انجام شده است و ضمن اینکه آقای لاریجانی همیشه تلاش می کنند شأن نمایندگان حفظ شود و باید دید که این اقدام با اطلاع رئیس مجلس بوده است یا خیر؟ »

گفتنی است پیگیری خبرنگار سیاسی ایرنا از اداره کل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی درباره ارسال پیامک به نمایندگان از سوی حراست قوه مقننه نیز به نتیجه روشنی نرسید.

فروردین امسال و قبل از فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام، دفتر رهبری، معاون اول رئیس جمهور و برخی مسئولین دیگر فعالیت کانالهای خود را در این شبکه به حالت تعلیق در آوردند و دستورالعملهایی برای پایان فعالیت ارگانهای دولتی در تلگرام نیز اعلام شد.

**فعالیت همه در تلگرام ممنوع است؟

کانال منتسب به آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد نیز ازجمله کانال‌هایی بود که ابتدا از تلگرام خداحافظی کرد، اما چندی نگذشت که دوباره پستی در آن منتشر کرد. این کانال چندی پیش نظر کاربران خود را درباره فیلترینگ تلگرام جویا شده بود که براساس آن 91‌درصد کاربران اعلام کرده بودند به پیام‌رسان‌های داخلی مهاجرت نمی‌کنند، بلکه از طریق فیلترشکن به ادامه حضور در تلگرام ادامه می‌دهند.

طبق نوشته روزنامه شهروند، یک کانال‌ منتسب به جریانات اصولگرا، حتی بعد از فیلترینگ تلگرام نیز نتوانست دوری از این پیام‌رسان را تحمل کند و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این برای دومین بار در سال جاری است که نمایندگان با پیامک مورد عتاب و خطاب قرار می گیرند. چندی پیش نیز حجم قابل توجهی پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان مخالف لوایح FATF ارسال شده بود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 مجلس شورای اسلامی محمود صادقی تلگرام پروانه مافی آیت الله علم الهدی فیلتر تلگرام فیلترینگ تلگرام جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال

نمایندگان مجلس این هفته ۳ روز جلسه علنی داشتند، خلاصه آنچه که این هفته در جلسات علنی گذشت و مهمترین مصوبات نمایندگان را در این گزارش می‌خوانیم.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجلس این هفته 3 روز جلسه علنی داشت که موضوعات مختلفی را با حضور مسئولان دولتی بررسی کردند و مصوباتی نیز داشتند که در این گزارش خلاصه نشست‌های این هفته نمایندگان را می‌خوانیم:

جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و نمایندگان در ابتدای این جلسه در صحن مجلس در حمایت از «وعده صادق» یک‌صدا شعار «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زدند.

«درود بر رزمندگان اسلام»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «سپاه انقلابی، تشکر تشکر» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» از دیگر شعارهایی بود که نمایندگان مجلس سر دادند.

پس از آن محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر این‌که سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود، گفت‌: در صورتی که رژیم صهیونیستی با متحدانش غلط دیگری انجام دهد، پاسخ طراحی شده ایران شدیدتر خواهد بود.

در ادامه این نشست نیز بیانیه 206 تن از نمایندگان درباره حمایت مجلس از «وعده صادق» به شرح زیر قرائت شد:

هرگونه خطایی راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبرو خواهد شد آنچنان که همگان پایان عمر نکبت بار رژیم جعلی رژیم اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز،‌ رئیس مجلس توضیحاتی درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و گفت: بخش دوم لایحه بودجه درباره جداول کلان و پیوست‌ها شامل طرح‌های عمرانی و شرکت‌ها و واگذاری دارایی‌ها است.

وی در ادامه افزود: مجلس و دولت حق ندارند که در زمان بررسی این بخش به منابع و مصارف دست زده و حکم جدیدی بنویسند لذا نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را در هر سرفصل ثبت کنند بدون آنکه حکم و تبصره جدیدی اضافه شود.

بنابراین گزارش، رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (نیز دستورکار بعدی نمایندگان در این جلسه بود که وکلای ملت با اصلاح مواد 561 تا 816 لایحه مذکور موافقت کردند.

در پایان این جلسه، تقاضای بررسی طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل 85 (بررسی در کمیسیون به جای جلسه علنی ) از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد.

*ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس

جلسه علنی مجلس در روز دوشنبه نیز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار نمایندگان قرار داشت.

در این جلسه و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)، نمایندگان با اصلاح مواد 817 تا 1150 این لایحه موافقت کردند.

در پایان نشست روز دوشنبه ، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اعلام وصول شد.

*پایان بررسی لایحه تجارت بعد از 20 سال در مجلس

بنابراین گزارش، آخرین جلسه نمایندگان در این هفته نیز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار بود.

در ابتدای جلسه روز سه‌شنبه جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش میهمان نمایندگان مجلس بودند، به همین مناسبت محمد باقر قالیباف روز ارتش را به همه ارتشیان غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به ویژه رزمندگان عزیز نیروی زمینی در نقاط مرزی عرض تبریک و تهنیت گفت.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی در رابطه با برگزاری جلسه مجلس با توجه به افزایش قیمت ارز ، گفت: با توجه به اینکه جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه تجارت ارجاعی از شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان بود که در نهایت با تصویب مواد 1151 تا 1343 این لایحه، رسیدگی به لایحه مذکور را به پایان رساندند که پس از پایان بررسی آن مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس گفت که لایحه تجارت بعد از 20 سال تعیین تکلیف شد.

*افزایش مجازات جرایم کمتر از 20 میلیون

نمایندگان همچنین در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده 104 قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح مذکور به کلیات آن رای مثبت دادند و ماده 104 قانون مجازات اسلامی را اصلاح کردند.

در پایان این جلسه نیز تقاضای بررسی طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک طبق اصل 85 نیز اعلام وصول شد.

دیگر خبرها

  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • فیبر نوری ویژه کسب و کارها را افزایش می دهیم
  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم