Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@07:31:50 GMT

شخصیت شهید مصطفی چمران از زبان بزرگان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۶۸۳۵

شخصیت شهید مصطفی چمران از زبان بزرگان

‍‍‍‍‍‍

شهید مصطفی چمران از نادر چهره های متفکر در تاریخ ایران زمین است که دانش و نبوغ خود را صرف جریان مقاومت در لبنان و دفاع از سرزمین های اسلامی می کند نماهنگ دانشمند عارف که ملاحظه می کنید بر اساس بیانات رهبر انقلاب درباره‌ شهید چمران تدوین شده است

ایران آنلاین /

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصطفی معین: انتظار ندارم مسئولان فاجعه «سقوط پزشکی ایران در آینده نزدیک» را درک کنند/ در صداوسیما و توسط مسئولان شبه‌علم و خرافه به‌عنوان طب اسلامی ترویج می‌شود/ جامعه پزشکی را تحقیر می‌کنند

به گزارش جماران؛ دکتر مصطفی معین وزیر اسبق علوم در کانال تلگرامی خود نوشت: 

سقوط پزشکی ایران در آینده نزدیک!

این هشداری بود که چند ماه قبل در همین صفحه تلگرام و در مصاحبه‌های متعدد با مطبوعات دادم و هرچند که انتظار گوش شنوا، دل بیدار، دلسوزی و درک اهمیت این فاجعه را در مسئولان مربوط نداشتم و ندارم!   

من دلائل اصلی در پیش‌بینی سقوط پزشکی کشور را در موارد زیر خلاصه کرده‌ام:

۱-سوءمدیریت مزمن در وزارت بهداشت،

۲-عدم سرمایه‌گذاری در سلامت مردم به عنوان اولین اولویت کشور،

۳-سیاست‌گذاری غیر علمی شورایعالی انقلاب فرهنگی(سهمیه‌بندی پذیرش دانشجو، بورسیه‌های قلابی، برخورد حذفی با استادان..!)،

۴-مشکلات حاد معیشتی کادرهای پزشکی و بویژه شرایط کاری دشوار دستیاران تخصصی،

۵-ترویج شبه‌علم و خرافه به‌عنوان طب اسلامی و... در صداوسیما و توسط مسئولان و درواقع تحقیر جامعه پزشکی ایران که از بالاترین مقبولیت و اعتماد عمومی برخوردار است!

۶-و درنتیجه مهاجرت و بلکه فرار سیل‌آسای پزشکان و پرستاران تحت تاثیر بی‌توجهی‌ها، اجحافات و قدرناشناسی‌های فوق!

و اکنون یک نمونه بارز در این فرآیند فاجعه‌بار پزشکی و انسانی در مهاجرت استاد دکتر مازیار غلامپور، فوق تخصص جراحی قلب کودکان رخ داده است که برخی از دلائل آن را ایشان ماه‌ها قبل از مهاجرت در گفت و گو با همشهری بیان داشته است: 

《دستمزد جراحی قلب کودکان ایرانی ارزانتر از تعویض روغن و فیلتر ماشین!

خطر انقراض رشته جراحی قلب کودکان در ایران!

 اوضاع معیشتی پزشکان در بخش دولتی نا به سامان است. من رکورددار جراحی قلب نوزادان هستم، همین حالا هم لیست انتظار جراحی‌هایم تا سال  ۱۴۰۵ پر شده و نمی‌توانم  کودک نیازمند جراحی غیراورژانسی را تا سال ۱۴۰۶ پذیرش کنم.

 سال‌هاست که به مسئولان مختلف درباره این مسائل هشدار می‌دهیم! جراحی قلب کودک رشته سختی است و طرفدار ندارد؛ به همین دلیل این میزان بیمار را جوابگو نیستیم! 

همین حالا نمی‌توانم به پزشکان جوان بگویم که وارد این حوزه شوند؛ چون به‌طور کامل از سختی‌های آن آگاه هستند و شرایط را قبول نمی‌کنند!

بعد از گذشت این همه سال اگر قرار باشد هزینه دستمزد کارش به اندازه یک تعمیر فیلتر و تعویض روغن خودرو نباشد، چرا باید انتظار افزایش متقاضی را داشت؟!

مشابه همین عمل در بخش خصوصی ۲۰۰ میلیون تومان دستمزد دارد، اما یک درصد این مبلغ را هم در بخش دولتی به ما نمی‌دهند!》

دیگر خبرها

  • مصطفی معین: انتظار ندارم مسئولان فاجعه «سقوط پزشکی ایران در آینده نزدیک» را درک کنند/ در صداوسیما و توسط مسئولان شبه‌علم و خرافه به‌عنوان طب اسلامی ترویج می‌شود/ جامعه پزشکی را تحقیر می‌کنند
  • نقش محوری خانواده و آموزش در شخصیت‌سازی مسلمانان
  • سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
  • نگاه زیبای یکی از بزرگان جهان مسیحیت به امام علی (ع) + فیلم
  • چهره‌های سال پرماجرا | ۵ شخصیت خبرساز فوتبال ایران در ۱۲‌ماه گذشته چه کسانی بوده‌اند؟
  • آخرین وضعیت مصطفی تاج زاده در زندان از زبان وکلیش
  • بچه زرنگ در مسیر تاریخ‌سازی؛ برگ برنده صنعت انیمیشن دنیا چیست؟
  • برگ برنده صنعت انیمیشن دنیا چیست؟
  • برگ برنده صنعت انیمیشن دنیا چیست؟/ «بچه زرنگ» در مسیر تاریخ‌سازی
  • تبیین شخصیت پروین اعتصامی نباید صرفا به یک روز در سال خلاصه شود