Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@13:37:44 GMT

مدل توسعه ایی ایران نیازمند تغییرات اساسی است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۶۹۳۰

مدل توسعه ایی ایران نیازمند تغییرات اساسی است

خبرگزاری شبستان: رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور با بیان اینکه امروز کشور با مدل بیماری اوتیسم به سمت فعالیت هایی توسعه ای حرکت می کند گفت: اگر مدل بیماری اوتسیم در سیستم اقتصادی، اجتماعی و... درمان نشود توسعه نخواهیم یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور امروز(31خرداد) در سی و پنجمین نشست ماهانه توسعه با عنوان «امتناع از زمینه» اظهار کرد: ایران دارای منابع  جغرافیایی، طبیعی  و تاریخی بسیار ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه  امروز اکوسیستم کشور به یک دو راهی رسیده است گفت: با گذشت زمان کشور دچار تغییر و تحولاتی شده است.

 

بهشتی با تاکید بر اینکه کشور ایران از بهترین سرمایه‌های جهان شمرده می‌شود اذعان کرد: امروز کشور نیازمند تغییر متناسب با شرایط سرزمین داینامیک است.

 

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: شرایط کنونی ایران به گونه‌ای است که به درستی می‌توان گفت کشور از رسیدن به توسعه امتناع می‌کند.

 

وی افزود: رسیدن به توسعه از نیازمندی های بشر است و کشور ایران با توجه به ظرفیت های موجود این قابلیت را دارد اما کمبود بودجه باعث اجرایی نشدن این امر در جامعه شده است.

 

بهشتی تصریح کرد: ایران با توجه به شاخص ها و ظرفیت های موجود امکان استفاده از این ظرفیت ها را ندارد.

 

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور به بحران برف در گیلان اشاره و اظهار کرد: عدم توجه به آیین نامه های ساختمانی خسارت های بالای در این بخش در سال 83 در استان به وجود آورده بود.

 

وی ادامه داد: توجه به شرایط سرزمینی، آیین‌نامه‌های سنتی معماری و ساخت‌ و ساز مساکن روستایی دلیل اصلی جلوگیری از  کمترین خسارات ناشی از بحران برف در استان بوده است.

 

بهشتی خاطرنشان کرد: امروز کشور با مدل بیماری اوتیسم به سمت فعالیت در حوزه نانو تکنولوزی پیش می رود در شرایطی کنونی این روندی از نیازمندی‌های کشور نیست.

 

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور افزود: تازمانی که مدل بیماری اوتسیم در سیستم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کنونی کشور درمان نشود توسعه پایدار امکان‌پذیر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت فوتبال مجلس مساجد مقام معظم رهبری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کانون های مساجد ایرانشهر اوقات فراغت سیاسی استفاده از ظرفیت ها کشاورزی توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از احیا مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان از احیای مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف خبر داد و اظهار کرد: مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف ازجمله آخرین بازمانده‌های کارخانه‌های ریسندگی پشم اصفهان است که در مساحتی در حدود ۷۴۰۰۰ مترمربع و با زیر بنایی در حدود ۵۴۰۰۰ مترمربع در محور تاریخی چهارباغ بالا اصفهان واقع‌شده است.

وی افزود: با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص واگذاری این مجموعه عظیم به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در استان، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به‌صورت مستقیم پیگیری این موضوع را انجام داده و باهمت هماهنگی معاون امور عمرانی استاندار و با مشارکت نهادهای ذی مدخل ازجمله اداره کل در زمستان امسال این مجموعه تحویل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و در این مجموعه مستقر شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به توافقات به‌عمل‌آمده میان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری اصفهان و اداره کل از فروردین‌ماه امسال، این مجموعه پس از برآوردهای اولیه و تهیه شرح خدمات جهت انجام عملیات نجات بخشی و ایجاد نمایشگاه فرهنگی و گردشگری حداقل در محورهای جنوبی آن در اختیار شهرداری قرار گرفت.

محققیان خاطرنشان کرد: امید است تا با همکاری تمامی نهادهای ذی‌ربط بتوان حرکت اول را در راستای اجرای موزه منطقه‌ای اصفهان در این مجموعه عظیم تاریخی را آغاز کرد.

کد خبر 746608

دیگر خبرها

  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان