Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@23:16:55 GMT

مخالفت ائتلاف صدر با حکم دادگاه فدرال

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۶۹۷۱

مخالفت ائتلاف صدر با حکم دادگاه فدرال

ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر با بیان اینکه نتایج این ائتلاف در انتخابات پارلمانی واقعی است، از حکم دادگاه فدرال جهت بازشماری دستی آرا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، ائتلاف «سائرون» به رهبری «مقتدی صدر» مخالفت خود را با حکم دادگاه فدرال عراق مبنی بر بازشماری دستی آرای انتخابات اعلام و این دادگاه را به تأثیرپذیری از احزاب متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید اولین واکنش‌ها به رای دادگاه درباره انتخابات عراق

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، «جواد موسوی» از اعضای ارشد ائتلاف «سائرون» در این خصوص گفت: برخی احزاب سیاسی بر رأی دادگاه فدرال برای بازشماری دستی نتایج انتخابات پارلمانی در کل کشور، تأثیر گذاشته‌اند.

وی در این خصوص افزود: نگرانی این وجود دارد که افرادی که مسئول بازشماری دستی آرا هستند، نتایج انتخابات را تغییر دهند.

او با بیان اینکه بازشماری دستی آرا، باعث تعطیلی بیش از این پارلمان و عدم تشکیل آن می‌شود، گفت که آرای ائتلاف سائرون واقعی است و این ائتلاف عصر امروز بیانیه‌ای در خصوص این رأی دادگاه فدرال صادر خواهد کرد.

امروز پنجشنبه دادگاه عالی فدرال عراق، همه اعتراض‌ها به اصلاحیه سوم قانون انتخابات که در شرایط فوق‌العاده در پارلمان تصویب شد، رد کرد و گفت که لغو نتیجه انتخابات در خارج از عراق و لغو آراء اقشار خاص را غیرقانونی است. 

برخی جریان‌های سیاسی در عراق معتقدند که افراد و جریان‌های بازنده در انتخابات به دنبال کسب آراء بیشتر برای راهیابی به پارلمان به هر طریق ممکن هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی سائرون مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!