Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسمعیل کریم زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جشنواره ملی گیلاس در اشنویه با بیان اینکه افزایش میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مورد تاکید است افزود: در این راستا از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان اشنویه استقبال می کنیم و به دنبال ارتقای سرانه درآمد و ایجاد اشتغال در این بخش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰۰ هکتار از باغات اشنویه زیر کشت ۱۲۰۰ نوع گیلاس است ادامه داد: محصول گیلاس در این شهرستان برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده ودراین بین این محصول توانسته است مسافران وگردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور به این شهرستان راهی کند.

کریم زاده به قابلیت های کشاورزی شهرستان اشنویه اشاره کرد و گفت: اشنویه ۴ درصد محصولات کشاورزی استان را تولید می کند و با کیفیت ترین و خوش طعم ترین گیلاس ها در این شهرستان که به پایتخت گیلاس کشور معروف است ، تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایحان غربی تاکید کرد: سطح زیرکشت باغات گیلاس شهرستان ۳۰۰ هکتار است که از این میزان حدود ۱۶۰ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است که با در نظر گرفتن میانگین برداشت ۸ تن در هکتار پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۲۰۰ تن گیلاس از باغات شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: قام تکدانه مشهد، زرد دانشکده، سفید ارومیه، خوشه ای و رقم محلی با طعم و مزه خاص به نام خومالی از مهمترین ارقام کشت شده گیلاس در شهرستان می باشند. با توجه به اینکه پایه های کشت شده در شهرستان پایه های بذری هستند، به منظورافزایش راندمان و کیفیت محصول و با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان، جایگزینی ارقام پایه رویشی به جای پایه های بذری از سیاستها و برنامه های این مدیریت است .

کریم زاده با اشاره به اینکه  آذربایجان غربی با تولید ۶.۵ میلیون تن محصول کشاورزی، علاوه بر تامین نیاز استان، شاهد صادرات محصولات کشاورزی به استان ها و کشورهای دیگر نیز هستیم گفت:  یک پنجم تولیدات باغی کشور در آذربایجان غربی تولید می شود.

کد خبر 4327108

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گیلاس گرگان بوشهر شهرکرد شیراز مشهد یاسوج عید سعید فطر خرم آباد بیرجند مواد مخدر تبریز خبرگزاری مهر سانحه تصادف ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد

 یحیی رمضانی گفت: سم پاشی به موقع ۲۵ درصد افزایش بهره وری در تولید را به همراه خواهد داشت که در ۵۰ هزار هکتار معادل ۱۰ هزار تن محصول بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.

او گفت : برای مبارزه با آفات و بیماری‌هایی همچون سن گندم، علف هرز، سوسک سیاه و زنگ زرد مهم‌ترین عامل سم پاشی به موقع است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه کشاروزان هزینه لازم برای خرید سم را ندارند افزود: با تعدادی از سم فروشان قرار دادی منعقد شده تا سم لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهند و در زمان برداشت محصول وجه خود را دریافت کنند.

رمضانی گفت : هشت گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی از مرحله کاشت، داشت و برداشت با آموزش‌های لازم در کنار کشاورزان ۵۰ هزار هکتار از ارضی دیم و آبی بجنورد برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فعال هستند.

باقر پورفرماندار بجنورد در بازدید از مزارع کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی این شهرستان اعتباراتی حدود ۵۷ میلیارد تومان را اختصاص داده اند و همچنین به منظور مبارزه با این آفت‌ها برنامه سم پاشی را بصورت یکپارچه در نظر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز