Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، مرکز فارس، مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با فرا رسیدن فصل گرما کولر‌های آبی همچنان در میان دستگاه‌های برودتی مورد استفاده در استان فارس و بخصوص محدوده تحت مدیریت توزیع برق شیراز، بالاترین آمار را دارد.
مصطفی رئیسی گفت: کولر‌های آبی علی رغم داشتن ظاهری ساده، در صورتی که توسط متخصص نصب، راه اندازی و سرویس نشود، هم به لحاظ ایمنی و هم به لحاظ کارکرد، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیسی با بیان اینکه قبل از سرویس کولر‌ها باید برق آن را قطع و بی برقی را با فازمتری سالم، آزمایش کرد.
او با بیان اینکه در مسیر سیم فاز کولر باید فیوز نصب شده باشد، گفت: مسیر انشعاب برق، سیم کشی و کابل‌های برق ورودی کولر را باید کنترل و اگر کابل و سیم‌ها بخاطر آسیب فیزیکی یا تابش خورشید فرسوده شده است، آن را تعویض کرد.
رئیسی با اشاره به لزوم اتصال بین سیم ارت کولر به سیم ارت منزل، گفت: از ریختن آب با استفاده از شیلنگ یا پارچ روی پوشال‌ها خودداری کنید، زیرا این اقدام امکان برق گرفتگی فرد را افزایش خواهد داد.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز تاکید کرد: برقکار یا سرویسکار کولر به تنهایی برای سرویس، نصب یا راه اندازی مراجعه نکند بلکه در صورت تنها بودن فرد، حتما یک فرد بزرگسال برای مراقبت، او را همراهی کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: راه اندازی کولر آب کولر آبی فارس شیراز خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس هوای گرم تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکترود جوشکاری co2 و نکات  مهم خرید سیم جوش co2

یکی از پرکاربردترین انواع الکترود های جوشکاری شامل سیم جوش co2 است که در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با این نوع سیم جوش، کاربردها و نکات مهم خرید آن صحبت کنیم.

سیم جوش co2 چیست؟

سیم جوش co۲ نوعی سیم مفتول محسوب می شود که در جوشکاری میگ به کار می رود. بین سیم جوش co۲ با دیگر انواع الکترود که به روش معمولی و همچنین دستی در صنعت جوشکاری استفاده می شوند تفاوت وجود دارد. به عبارت دیگر این نوع سیم جوش دارای ویژگی ها و کاربرد منحصر به فرد خود بوده و در صنایع مختلفی کارایی دارد. جوشکاری به روش میگ یک نوع جوشکاری قوسی محسوب می شود که در آن از یک نوع الکترود مصرفی به نام الکترود جوش co2 یا سیم جوش co2 استفاده می شود. برای ایجاد حرارت مورد نیاز جهت ایجاد حوضچه جوش در محل اتصال قطعات فلزی از قوس الکتریکی استفاده می شود. همچنین در این نوع جوشکاری باید حوضچه مذاب با استفاده از گازهای محافظ نظیر گاز کربن دی اکسید محافظت شود.

سیم جوش co۲ یک نوع الکترود جوشکاری مصرفی است که در محل حوضچه جوش جهت برقراری اتصال بین قطعات فلزی به کار می رود. همچنین یک نوع سیم فلزی بدون روکش محسوب می شود.

انواع سیم جوش co۲

به طور کلی سیم جوش های co2 شامل دو دسته کلی آهنی و غیر آهنی هستند و با استفاده از چند نوع فلز نظیر نیکل، منگنز، آلومینیوم و تیتانیوم و همچنین عناصر غیر فلزی نظیر سیلیکون و کربن تولید می شوند. به عبارت دیگر انواع سیم جوش co2 از نظر جنس نیز با هم متفاوت هستند. سیم پیچ co2 به دور یک قرقره پیچیده شده و به بازار عرضه می شود. برای استفاده از آن در دستگاه جوش مخصوص، یک مخزن اختصاصی جهت تعبیه سیم جوش وجود دارد که قرقره سیم جوش باید درون آن قرار بگیرد.

چند نکته مهم برای خرید سیم جوش co۲

در هنگام خرید الکترود co2باید نکات مختلفی را در نظر گرفت که این نکات شامل موارد زیر هستند.

قطر سیم جوش

یکی از مهمترین نکات برای انتخاب و خرید سیم جوش co۲ توجه به قطر آن است. به عبارت دیگر این دسته از محصولات در قطرهای مختلفی و وجود دارند و هر چقدر قطر سیم جوش بیشتر باشد به همان میزان شدت جریان الکتریکی و همچنین ولتاژ عبوری سیم جوش افزایش پیدا می کند. بنابراین باید هنگام خرید سیم جوش قطر آن را بر اساس نرخ ولتاژ عبوری و جریان الکتریکی از الکترود انتخاب کرد.

به عبارت دیگر بین قطر سیم جوش و میزان جریان الکتریکی مورد نیاز رابطه وجود دارد و بر اساس افزایش قطر سیم جوش میزان جریان الکتریکی مورد نیاز نیز افزایش پیدا می کند. قطر این نوع سیم جوش معمولاً در ابعاد ۰.۸ الی ۱.۶ میلیمتر عرضه می شود.

نوع سیم جوش

سیم جوش co۲ در انواع مختلفی وجود دارد و مهم ترین نکته برای انتخاب گزینه مناسب در صنعت جوشکاری توجه به جنس قطعه کار است. به عبارت دیگر باید نوع سیم جوش با جنس قطعه کار سازگار باشد زیرا در غیر این صورت جوش حاصل از سیم جوش co۲ نامناسب از کیفیت قابل قبولی برخوردار نخواهد بود. همچنین در ناحیه جوش آلودگی حفره ای، تخلخل و ناپیوستگی به وجود خواهد آمد. هر کدام از سیم جوش های co۲ با استفاده از مواد اولیه خاصی تولید می شوند و مصارف منحصر به فرد خود را دارند.

جنس سیم جوش

دیگر نکته مهمی که در انتخاب سیم جوش co۲ باید مد نظر قرار بگیرد جنس آن است. این نوع سیم جوش ها با استفاده از فولاد کم آلیاژ، فولاد ضد زنگ و فولاد کربنی ساخته می شوند. مهمترین نکته برای انتخاب سیم جوش co۲ با جنس مناسب توجه به جنس فلز مورد نظر برای اتصال است. به عبارت دیگر باید جنس فلز مورد نظر برای اتصال به هم با جنس سیم جوش سازگار باشد.

معمولا فلزات آهنی از طریق سیم جوش co۲ فولاد کربنی به هم جوش می خورند؛ اما برای اتصال فلزات ضد زنگ باید از سیم جوش فولاد ضد زنگ استفاده شود. همچنین بهترین سیم جوش co۲ برای جوشکاری فولاد کم آلیاژ سیم جوش co۲ یکم آلیاژ است.

وزن سیم جوش

دیگر نکته مهم در انتخاب و خرید سیم جوش توجه به وزن آن است. وزن سیم جوش بر اساس قطر آن متفاوت است و متناسب با افزایش قطر سیم جوش وزن آن نیز افزایش پیدا می کند.

نوع بسته بندی

توجه به نوع بسته بندی در هنگام خرید سیم جوش co2 نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این دسته از محصولات معمولاً در بسته بندی های ۲۰ کیلوگرمی و ۱۵ کیلوگرمی به فروش می رسند و باید هنگام خرید بسته بندی متناسب با نیاز خود را انتخاب کرد.

قیمت سیم جوش co۲

یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه در هنگام خرید این محصول قیمت آن است. قیمت سیم جوش co۲ بر حسب وزن، قطر، برند و جنس محصول متفاوت بوده و به طور کلی آن دسته از محصولاتی که به واسطه برندهای معتبر و شناخته شده تولید می شوند از ارزش و قیمت بیشتری برخوردار هستند و همچنین کیفیت نهایی کار با استفاده از این موارد بهتر خواهد بود.

انتخاب مرجع مناسب برای خرید

یکی دیگر از نکات مهمی که متاسفانه بسیاری از افراد در هنگام خرید سیم جوش co۲ نسبت به آن غافل هستند انتخاب مرجع مناسب برای خرید است. این دسته از محصولات به واسطه برندهای مختلفی و با کیفیت های متفاوت به بازار عرضه می شوند. معمولاً کیفیت نهایی کار به صورت مستقیم با کیفیت سیم جوش به کار رفته برای جوشکاری ارتباط دارد. به همین دلیل کسانی که می خواهند بهترین و با کیفیت ترین نوع سیم جوش را خریداری کنند باید در انتخاب مرجع مناسب دقت بیشتری کرده و برای این منظور حتماً به مراکز فروش معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898346

دیگر خبرها

  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • الکترود جوشکاری co2 و نکات  مهم خرید سیم جوش co2
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار
  • گاز مناسب برای کولر گازی چیست؟