Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:04:31 GMT

مسکو به تلاش برای حل مناقشه قره باغ ادامه می دهد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۷۸۱۴

مسکو به تلاش برای حل مناقشه قره باغ ادامه می دهد

باکو – ایرنا – سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ،گفت : مسکو همراه با فرانسه و آمریکا و با توافق کامل باکو و ایروان به فعالیت خود برای حل مناقشه قره باغ ادامه می دهد .

به گزارش خبرگزاری ' آپا ' ، لاوروف روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با آنتونیو گوتریش دبیر کل سازمان ملل متحد در مسکو افزود: اگر طرفین مناقشه قره باغ به توافق برسند راه حل این مناقشه دور نخواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه روسیه، در پاسخ به پرسشی درمورد اجرا نشدن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره مناقشه قره باغ گفت: این قطعنامه ها در دوره ادامه عملیات نطامی صادر شده و همراه با اقدامات انجام گرفته از سوی روسیه، از حوادث خونین در منطقه جلوگیری کرد و موجب شد که مذاکرات برای حل سیاسی این مناقشه آغاز شو د .
وی افزود: بدنبال این قطعنامه ها بود که با توافق همه طرف ها، گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ تشکیل و در قالب آن مذاکرات برای رسیدن به راه حل سیاسی از طریق آزاد سازی سرزمین ها ، مشخص شدن موقعیت سیاسی منطقه قره باغ کوهستانی آغاز شد .
وزیر امور خارجه روسیه گفت : برای حل سیاسی مناقشه قره باغ ، توافق طرفین مناقشه ضروری است .
مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992 به درگیری های نظامی تبدیل شد .
بر اثر این مناقشه که در سال 1994 میلادی به برقراری آتس بس میان طرفین مناقشه انجامید ، منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت کنترل نیروهای ارمنی درآمد .
تلاش های میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه ، امریکا و فرانسه از سال 1997 میلادی تا به حال برای مسالمت آمیز این مناقشه ادامه دارد.
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سرگئي لاوروف مناقشه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از ادامه جست‌وجو برای پیدا شدن کودک غرق شده در رودخانه خرسان خبر دارد.

محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روز دوشنبه هفته جاری غرق شدن کودک ۵ ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گزارش شد که بلافاصله تیم غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با دستور شهردار شهر یاسوج تیم نجات غریق سازمان آتش‌نشانی اعزام شده‌اند، این تیم امروز حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی تا محل حادثه داشته‌اند و همچنان جست‌وجو ادامه دارد.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: ۶ غواص از یاسوج حضور دارند و همه جانبه برای پیدا کردن این کودک پای کار هستند.

کد خبر 747679

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم