Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، بی‌تردید حضور بسیج سازندگی کشور به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای موجود در کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف کشور  است، چراکه به جرأت باید گفت که در تمام جغرافیای کشور به خصوص نقاط محروم حضوری فعال دارد.

اگرچه جنگ هشت ساله در مقابل کشورهایی که متحد شده بودند به پایان رسید، اما آنهایی که ملبس به لباس سپاه و بسیج شدند هیچ‌گاه کار را تمام شده ندیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک روز در خط مقدم بودند و فردا در عرصه بازسازی و کارهای نشدنی و امروز به جز امنیت مرزها و هوشیاری در مقابل دشمنان یکه‌تاز در عرصه‌هایی نظیر پروژه‌های جاده سازی، سدسازی، احداث مساجد و خانه عالم، آموزشی، بهداشتی، فنی و حرفه‌ای، خدمات‌رسانی، عمرانی، مرمت بهسازی و زیباسازی مدارس ورود کرده‌اند و هرگز نه احساس خستگی کرده‌اند و نه از کمبود مالی گلایه کرده‌اند.

آری اینها فرزندان همان امامی هستند که با تشکیل بسیج دوردست‌ها را دید و امروز بسیج نه تنها به ‌عنوان یک نیروی بازدارنده قوی در مقابله با فعالیت‌های نرم دشمن، بلکه در تمامی عرصه‌هایی که امروز کشور به آن نیاز دارد حضور دارند.

در این خصوص گفت‌وگویی با سردار یدالله بوعلی فرمانده ارشد سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه فعالیت‌های پروژه‌های بسیج سازندگی در سطح این استان داشتیم.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: حضور بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف و  محرومیت‌زدایی یکی از اولویت‌هایی است که از همان روز اول و با تشکیل بسیج سازندگی در دستور قرار گرفته است.

فرمانده ارشد سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: تمام تلاش ما این خواهد بود که هرجا مقام معظم رهبری آن را می بینند، بتوانیم در آن زمینه پیش قدم باشیم، چنان که در بحث اقتصاد مقاومتی که ایشان مطرح کردند که به درستی باید گفت تنها راه نجات کشور اجرایی کردن همین اقتصاد مقاومتی است و بر این اساس با ورود به این مبحث با کمک، تسهیلات و آموزش به راه اندازی هزاران واحد کوچک در جهت اشتغال در کشور حضور موفقی داشته‌ایم.

سردار بوعلی با بیان اینکه در آن روزها که بسیج به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد خیلی‌ها بر این باور نبودند که بسیج با حضور جهادی‌اش در عرصه های سخت حضور پیدا می‌کند و می‌تواند مشکلات و مسائل حساس کشور را حل کند، اظهار داشت: امروز بسیج ما به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: وقتی مشاهده می‌کنیم کارها در مناطقی محروم نظیر روستای  چاهن زیلایی و سیلوکلوار مارگون و جلیل و دیشموک چگونه و با چه عشق و علاقه ای در حال انجام است پی به اخلاص این نیروها می‌بریم و اشک شوق می‌ریزیم که نیروهای ارزشی چگونه در حال خدمت هستند.

فرمانده ارشد سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی دو نفر از معلمینی که در محروم‌ترین نقطه استان در حال فعالیت هستند، مطرح کرد: در بازدیدی که داشتم عده‌ای نوجوان را دیدم که در سینه کوه جمع شده و هنگامی که پیاده شدم و به آنها رسیدم مشاهده کردم در آن محل در حال تحصیل هستند و معلم آنها با شوق و علاقه در حال تدریس بود.

سردار بوعلی افزود: هنگامی که با معلم آنها صحبت کردم عشق، اخلاص و ایثار را در او مشاهده کردم، چراکه به نقطه محروم آمده بود که هیچ کس به جز خدا او را نمی‌دید.

وی خاطرنشان کرد: این معلم با توجه به سال‌های حضورش در منطقه محروم می‌توانست انتقالی گرفته و به جای بهتری برود اما خودش گفت که  نمی‌توانم این بچه‌ها را رها کنم و احساس تکلیف می‌کنم، به گونه‌ای که در تابستان هم که مدارس تعطیل است آنها را رها نمی‌کنم.

فرمانده ارشد سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به معلم دیگری اشاره کرد که با داشتن مدرک دکترای ریاضی و با اینکه از نخبگان کشوری است نذر کرده تا چهار سال در محروم‌ترین نقاط  این استان تدریس کند.

بوعلی بیان کرد: امروز بسیج سازندگی در خدمت‌رسانی به نقاط کمتر برخوردار استان کهگیلویه و بویراحمد حضور موفقی دارد و کارهای بزرگی در کمک به دولت و مردم انجام داده است.

وی با اشاره به ظرفیت بسیج سازندگی و تشریح آن در ابعاد گوناگون عنوان کرد: بسیج به دنبال این است که هر سازمانی که مسوولیت انجام کاری را بر عهده دارد اگر برای کارش نیاز به ظرفیت مردم داشته باشد ما به عنوان بسیج سازندگی مردم وارد شویم.

فرمانده ارشد سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در پایان تبیین کرد: در سال گذشته 70 پروژه عمرانی و سازندگی با اعتباری بیش از 140 میلیارد ریال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد توسط بسیج سازندگی انجام گرفت.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی

معلم غلامانی که دو دهه را در مناطق محروم خدمت کرده است، از سختی‌های شغل‌اش می‌گوید و اینکه چگونه وقت گذراندن با نوجوانان روزهای خدمت را برای او شیرین کرده است تا آنجا که «غلامان» را خانه خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، «معلمی شغل انبیا است»؛ جمله‌ای که زیاد شنیده‌ایم و با آن آشنا هستیم، اما آنچنان از سختی و شیرینی‌های این شغل باخبر نیستیم. هفته معلم که یادآور شهادت بزرگ معلم انقلاب اسلامی ایران، شهید مرتضی مطهری است، فرصت مناسبی را به وجود می‌آورد تا دقایقی را با معلمان سپری کنیم تا شاید با گوشه‌ای از زندگی آن‌ها آشنا شویم.

به سراغ یک خانم معلم می‌رویم؛ یکی از فرهنگیان دغدغه‌مند خراسان‌شمالی که ۱۸ سال است با وجود آنکه می‌تواند در بهترین نقاط به کار بپردازد، اما در منطقه محروم غلامان مانده و صفا و صمیمیت خدمت در میان بچه‌های منطقه را با آسایش داشتن در مناطق و شهرهای مرفه عوض نکرده است.

وی عشق به دانش‌آموزان و مظلومیت آن‌ها در کمبود امکانت را عامل ماندگاری خود در این منطقه می‌داند و می‌گوید بیشتر معلم‌ها از همان لحظه‌ای که به اینجا می‌آیند برای گرفتن انتقالی و رفتن به نقاط بهتر لحظه‌شماری می‌کنند، اما ماندن در این محل برای او لذت دیگری دارد.

حلما امیری با ۱۸ سال سابقه خدمت در منطقه غلامان از تلخ و شیرین‌های شغلش و خاطراتش با دانش‌آموزان می‌گوید؛ او روزهای سختی را در سال‌های ابتدایی خدمتش گذرانده است؛ از جاده‌های پر از خطر منطقه تا دوری از خانواده، دوستان و کمبود انواع امکانات اولیه در منطقه خدمت، اما هیچکدام نتوانسته است از عشقش به معلمی بکاهد.

وی معلمی را عاشقانه دوست دارد و مهم‌ترین وظیفه‌اش را انسان‌سازی می‌داند؛ خانم امیری لذت می‌برد که یک معلم است و می‌تواند به دانش‌آموزان خدمت کند؛ خانواده‌اش نیز به معلم بودنش افتخار می‌کنند و تلاش کرده‌اند در سختی‌ها همراهش باشند.

حلما امیری کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی در حال حاضر به عنوان مدیر مدرسه در شهر محروم غلامان خدمت می‌کند. وی مهم‌ترین رسالت یک معلم را خدمت به دانش‌آموزان و انسان‌سازی می‌داند، چراکه امروزه دانش‌آموزان نیاز فراوانی به رهنمودهای یک معلم دلسوز دارند.

این معلم می‌گوید اینجا منطقه محرومی است که بسیاری از معلمان به محض تمام شدن ابلاغ خدمت به دنبال رفتن از اینجا هستند، اما من نمی‌توانم دانش‌آموزان و مردمی که با آن‌ها اُنس گرفته‌ام را رها کنم چراکه آن‌ها را مثل خانواده خودم می‌دانم و همچون یک خانواده صمیمی برای دیدن موفقیت تک تک دانش‌آموزانم لحظه شماری می‌کنم.

او از سختی‌های کار کردن در این منطقه حکایت‌ها دارد، آنچه خودش طی این سال‌ها با پوست و خون درک کرده است؛ «شهر غلامان فاصله زیادی با مرکز استان دارد و جاده‌های خطرناک‌، رفت‌وآمد را برای معلمان سخت می‌کند، علاوه بر اینها وجود قومیت‌های مختلف در این منطقه باعث می‌شود که بیشتر اوقات دانش‌آموزان دوزبانه را در مدرسه داشته باشیم که مشکلات خاص خودش را دارد.»

این معلم غلامانی از کمبود امکانات و فضاهای آموزشی می‌گوید که سختی‌های تدریس را دوچندان می‌کند؛ «من همین جا از همه همکارانم که سختی‌های خدمت در این منطقه را به جان می‌خرند و با عشق و علاقه زندگی خود را وقف دانش‌آموزان کرده‌اند تشکر می‌کنم.

حلما یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری در منطقه غلامان را نگاه و لطف ویژه اهالی نسبت به معلمان و قشر فرهنگی می‌داند که باعث مضاعف شدن انگیزه معلمان در خدمت‌رسانی می‌شود، این شغل را با بینش و آگاهی انتخاب کردم و همواره به آن عشق می‌ورزم.

وی اذعان می‌کند که حضور در میان دانش‌آموزان و کمک به آن‌ها برای هر معلم بسیار لذت بخش است؛ برای من که مدیر دبیرستان هستم، دیدن موفقیت‌های علمی و پرورشی دانش‌آموزان در حیطه‌های مختلف شیرین‌ترین تجربه خدمتم را رقم می‌زند. سال گذشته یکی از دانش‌آموزانم که پدرش را در سن جوانی از دست داده بود و سودای رشته پزشکی را داشت، توانست در این رشته و در دانشگاه کرمان قبول شود و این خاطره‌ای شیرین برایم رقم زد که تا سال‌ها در ذهن من باقی خواهد ماند.

معلم غلامانی دیدن اشک دانش‌آموزان را بدترین خاطره‌اش عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: یک روز به یاد دارم که پدر یکی از دانش‌آموزان که از انجمن اولیا و مربیان مدرسه نیز بود به رحمت خدا رفت و دانش‌آموزم از این اتفاق خبر نداشت، من و همکارانم نمی‌دانستیم چطور باید این خبر را به او بدهیم تا اینکه عموی دانش‌آموز به مدرسه آمد تا او را با خود ببرد و خبر مرگ پدر را به او بدهد؛ این تلخ‌ترین لحظه‌ای بود که من در کل دوران خدمتم حس کردم و هرگز از یادم نمی‌رود.

وی از اوقاتی می‌گوید که ناامید شده است؛ «آنجایی که تمام تلاشم را می‌کنم، اما دیگران این تلاش را نمی‌بینند و فکر می‌کنند اگر به نتیجه نرسیدند به خاطر کم‌کاری من است من انگیزه‌ام را از دست می‌دهم اما وقتی من خدا را ضامن و شاهد کار خود قرار می‌دهم دوباره سعی می‌کنم با قدرت به وظیفه و رسالت خودم عمل کنم.»

حلما سر و کار داشتن با نوجوانان و در جمع آن‌ها بودن را بهترین مزیتی می‌داند که در شغل معلمی می‌توان داشت. وی ادامه می‌دهد: معلمان با دانش‌آموزانی سروکار دارند که دوران حساس زندگی خود را می‌گذرانند و بازیگوشی‌های مختص به این سن از سوی دانش‌آموزان لحظات تدریس را دشوارتر می‌کند.

از نظر این معلم غلامانی معلمی را باید با عشق و علاقه انتخاب کرد، نه به عنوان یک شغل پر درآمد چراکه هیچ‌گونه امتیازی نسبت به دیگر ارگان‌ها ندارد.

حلما یکی از مهم‌ترین مطالبات معلمان را ایجاد همسان‌سازی حقوق و برخوردار کردن معلمان از بسته‌های حمایتی و مزایایی که کارکنان سایر دستگاه‌ها دارند، عنوان می‌کند.

کد خبر 748209

دیگر خبرها

  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی