Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير امور اقتصادي و دارايي بر پيگيري و مشارکت فعال جمهوري‌اسلامي ايران در برنامه هاي صندوق توسعه اوپک تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سي و نهمين اجلاس وزراي صندوق توسعه بين‌المللي اوپک صبح روز پنجشنبه با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي جمهوري اسلامي ايران در پايتخت اتريش گشايش يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين گزارش حاکي است، مسعود کرباسيان پيش از آغاز اين نشست در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين نشست بحث حساب‌هاي سالانه تسويه خواهد شد و خط و مشي سالانه تعيين مي‌شود.
وي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران امسال نايب‌رئيس صندوق توسعه بين‌المللي اوپک است و سال آينده رياست آن را بر عهده خواهد داشت، افزود: همچنين از آنجائيکه ايران از بنيان‌گذاران صندوق اوپک محسوب مي شود، مي بايست در برنامه هاي آن مشارکت داشته و مسائل را به‌طور فعال دنبال کند.
گفتني است، وزير اقتصاد کشورمان صبح روز گذشته در رأس هياتي وارد وين شد و بر اساس برنامه اعلام‌شده، وي قرار است متعاقب اين نشست با مقامات اقتصادي اتريش ملاقات کند.
وزير اقتصاد کشورمان همچنين ديروز در جريان سفري يک‌روزه به اسلواکي رفت و در آنجا با مقامات ارشد اين کشور در خصوص توسعه همکاري‌هاي مشترک رايزني کرد.
به گزارش شادا، صندوق توسعه بين‌المللي اوپک، اولين بار در سال 1976 توسط کشورهاي عضو اوپک در جهت کمک به کشورهاي درحال‌توسعه تشکيل شد. درآمد اين سازمان از سوي اعضاء اوپک و سود حاصل از پروژه‌هاي مختلفي که در دست اجرا دارد تأمين مي‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی