Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@07:32:00 GMT

یکی از مهم‌ترین آرزوهای شهید چمران چه بود؟ +فیلم

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۸۳۹۴

یکی از مهم‌ترین آرزوهای شهید چمران چه بود؟ +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهید دکتر مصطفی چمران در سال 1310 در تهران متولد شد و پس از گذراندن دوران تحصیل عمومی در رشته الکترومکانیک دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و موفق به کسب درجه دکتری در رشته فیزیک پلاسما شد و انجمن اسلامی دانشجویان ایران در آمریکا را تاسیس کرد.

دکتر چمران در جریان جنگ ایران و عراق به عنوان یکی از فرماندهان ایران به مناطق جنوبی کشور رفت و ستاد جنگ‌های نامنظم را بنیان نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تلاش کرد تا نیروهای حاضر در جبهه مانند اعضای سپاه پاسداران و ارتش، هرچه بیشتر با هم هماهنگ شوند. شهید مصطفی چمران در 31 خرداد 1360 در مسیر دهلاویه-سوسنگرد به شهادت رسیدند.

در ادامه ویدئویی را مشاهده می‌کنید که در آن انتظار قلبی شهید چمران به وضوح درک می‌شود. شهید چمران در بیاناتی که در یکی از سخنرانی‌های خود داشتند، گفتند انتظار دارند روزی برسد که امام خمینی(ره) دستور آزادسازی فلسطین را بدهند و همه مسلمانان جهان به دنبال وی به این سرزمین بروند و سرزمین اشغالی فلسطین را آزاد کنند.

در ادامه می‌توانید نماهنگی از این سخنرانی پرشور شهید چمران را مشاهده کنید:

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ / آیا دولت با مزد ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان موافقت می‌کند؟

محسن باقری، نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار درباره مذاکرات امروز شورا برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳ به مهر گفت: چانه زنی‌ها ادامه دارد. پیشنهاد جامعه کارگری برای مزد ۱۴۰۳ مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با ۷۵ درصد آن موافقت کند.

عضو شورای عالی کار گفت: پیشنهاد جامعه کارگری برای حداقل دستمزد ۱۴۰۳ مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با ۷۵ درصد آن موافقت کند.

سیصد و بیست. نهمین جلسه شورای عالی کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری است.
 
محسن باقری، نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار درباره مذاکرات امروز شورا برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳ به مهر گفت: چانه زنی‌ها ادامه دارد. پیشنهاد جامعه کارگری برای مزد ۱۴۰۳ مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با ۷۵ درصد آن موافقت کند.
 
جلسه شورا در راستای چانه زنی سبد معیشت و تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ پس از افطار ادامه دارد.

tags # افزایش حقوق ، حقوق کارگران سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • هدف از ترور «المبحوح» جلوگیری از رسیدن ایمن کمک‌ها به ملت فلسطین بود
  • شمارش معکوس برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ / آیا دولت با مزد ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان موافقت می‌کند؟
  • شهادت دست کم ۴۰۰ فلسطینی در صف انتظار کمک‌های غذایی
  • شجاع: هواداران تراکتور انتظار قهرمانی دارند
  • تعداد کودکان شهید شده به دلیل کم‌آبی و سوء تغذیه در غزه به ۲۸ تن رسید
  • تصاویر دردناک جسد یک کودک روی اجساد والدینش | ببینید
  • سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به یک صهیونیست: آرزوی تجزیه ایران مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته به گور خواهد رفت
  • آرزوی تجزیه ایران مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته به گور خواهد رفت
  • آرزوی تجزیه ایران مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چندسال گذشته به گور خواهد رفت
  • کنعانی: آرزوی تجزیه ایران نیز به مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته به گور خواهد رفت