Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@11:49:41 GMT

افزایش قابل توجه محصولات کشاورزی گلخانه‌ای

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۸۴۳۰

افزایش قابل توجه محصولات کشاورزی گلخانه‌ای

به گزارش پارس نیوز، 

خسرو عمرانی ظهر امروز در نشست شورای حفاظت منابع آب استان بوشهر از اجرای طرح نوین آبیاری در اراضی نخلستانی استان خبر داد و اظهار داشت: با اجرای طرح نخلستان آبیاری سنتی به نوین تبدیل می‌شود که تاکنون طرح‌های مطالعاتی مختلفی در دشتستان اجراء شده است.

وی از تکمیل طرح مطالعاتی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری اراضی نخلستانی سعدآباد دشتستان خبر داد و بیان کرد: این طرح امسال عملیات آن با همکاری باغداران و جهاد کشاورزی اجرا و شیوه آبیاری سنتی این اراضی به تحت فشار تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح مطالعاتی آبیاری نوین در نخلستان‌های آب‌پخش و شبانکاره خبرداد و افزود: طرح مطالعاتی تبدیل آبیاری سنتی به تحت فشار در اراضی نخلستانی مناطق یاد شده اکنون ۹۵ درصد پیشرفت دارد که بر اساس برنامه زمان‌بندی عملیاتی می‌شود.

عمرانی با اشاره به توسعه طرح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر گفت: تا سال ۱۳۹۵ حدود ۱۲۴ هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گلخانه‌ای اختصاص داشت که سال قبل ۱۹۹ هکتار به این مجموعه افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۵۰ هکتار طرح کشت گلخانه‌ای در استان اجراء می‌شود خاطر نشان کرد: این طرح نه تنها در صرفه‌جویی آب تاثیر قابل توجهی دارد بلکه در افزایش راندمان تولید با کیفیت محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال روستایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر مشارکت بیشتر بانک‌ها در تسریع پرداخت تسهیلات بانکی به مجریان طرح کشت گلخانه‌ای افزود: پرونده‌های گوناگونی برای اجرای طرح کشت گلخانه‌ای در بانک‌های استان بوشهر تشکیل شده و مجریان این طرح‌ها در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند که باید نظام بانکی در این عرصه خدمات خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان بوشهر محصولات کشاورزی اشتغال کشاورزی تسهیلات بانکی جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی افزایش گلخانه آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به تصویب احداث دو شهرک مولد کشاورزی به مساحت بیش از ۲ هزار هکتار در استان گفت: در ساخت و اجرای این شهرک‌های مولد و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف تسریع شود.

به گزارش ایسنا ، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز شنبه در جلسه شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرایی‌شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهراحداث 2 شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج‌فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت 850 هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه‌کرد: در مجموع در 2 شهر مولد کشاورزی استان بوشهر 2 هزار و 50 هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 850 هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و 200 هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان