Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@23:53:24 GMT

علت افزایشی 4 برابری قیمت گیلاس

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۸۴۶۹

علت افزایشی 4 برابری قیمت گیلاس

به گزارش پارس نیوز، 

گیلاس اشنویه بازار چند روزه محدودی دارد اما کشاورزان زحمت کش این شهر مرزی برای به بار نشستن محصولشان یک سال تمام وقت می‌گذارند تا این میوه بهشتی را به قیمتی معقول فروخته و چرخ زندگی‌شان را بچرخانند.

خیلی وقتها وقت دلالان حاصل دسترنج کشاورزان را می‌خوردند و خود باغداران مزد زحمات خود را به اندک بهایی می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اینک قیمت گیلاس مرغوب اشنویه در تهران به بالای 35 هزار تومان عرضه می‌شود در حالیکه قیمت آن در اشنویه حدود یک چهارم این رقم است.

امروز در سومین جشنواره گیلاس اشنویه تعدادی از مسئولین اشاراتی هر چند گذرا به اقتصاد این محصول و سرنوشت نه چندان خوشایند آن کردند که مرور آن در این گزارش خالی از لطف نیست.

تولید سالانه 1200  تن گیلاس در اشنویه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی درباره گیلاس اشنویه گفت: این شهرستان با تولید سالانه 1200  تن گیلاس در زمره مهم‌ترین شهرهای تولید کننده این محصول است و در مجموع 400 هکتار باغ گیلاس در اشنویه وجود دارد 

اسمعیل کریم زاده تصریح کرد: امروز گیلاس اشنویه به یک ظرفیت اقتصادی و گردشگری تبدیل شده بنابراین باید بیش از پیش به اقتصاد گیلاس توجه کرد.

وی گفت: گیلاس اشنویه ظرفیت لازم برای انجام سرمایه گذاری‌های جدید در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی را دارد.

گیلاس اشنویه، ظرفیت بالقوه گردشگری

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این جشنواره گفت: قطعاً گیلاس اشنویه یک ظرفیت مردمی بالقوه برای توسعه صنعت گردشگری در این منطقه دارد.

حسین تاجیک تصریح کرد: حمایت دولت از باغداران و تولید کنندگان گیلاس زمینه را برای ورود گردشگر و سرمایه‌گذار به این شهرستان فراهم خواهد کرد و در این راستا سازمان میراث فرهنگی آماده همه گونه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی گفت: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بودجه‌های خود برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری آذربایجان‌غربی، مبلغ 230 میلیارد تومان در نظر گرفته است که سهم اشنویه از این بدجه 80 میلیارد تومان است.

دلالان اصلی ترین عامل گرانی گیلاس اشنویه در تهران

معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این جشنواره با اشاره به قیمت بالای گیلاس اشنویه در بازارهای پایتخت گفت: به واسطه دخالت دلالان قیمت گیلاسی که در اشنویه 8 هزار تومان است در پایتخت به بیش از 35 هزار تومان رسیده که این موضوع اصلاً قابل قبول نیست.

حسینعلی امیری گفت: باید تدابیری اندیشیده و بکار گرفته شود تا هر چه زودتر دست دلالان و سوجویان از اقتصاد گیلاس اشنویه کوتاه شود و در این صورت هم کشاورز سود معقولی خواهد داشت و هم مصرف کننده به قیمت مناسب‌تری گیلاس اشنویه را تهیه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره گیلاس اشنویه در تراز ملی و بین المللی می‌تواند بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار را بیش از پیش فراهم کند.

امیری گفت:  برگزاری مطلوب جشنواره گیلاس اشنویه بسترساز معرفی تاریخ و فرهنگ غنی این شهر به توریست‌های داخلی و خارجی را فراهم می‌خواهد کرد.

گزارش: محمدآقایی پر

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جهاد کشاورزی گردشگری سرمایه کشاورزی صنعت دولت سازمان میراث فرهنگی سرمایه گذاران گرانی رئیس جمهور پایتخت اقتصاد علت قیمت پارس گیلاس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده داروخانه دامپزشکی برای عرضه دارو‌های دامی تاریخ گذشته به میزان ۸۴ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان اشنویه رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.
نجف زاده گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه گزارش تخلف در بازرسی از دارو خانه دامپزشکی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • صلاح در اوج! ستاره مصری با برابری با وین رونی، رکورد لیگ برتر را فتح کرد
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت