Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف پنجره نقل و انتقالاتی دو فصل گذشته، استقلال بدون هیاهو و بر روی اصول اقدام به جذب بازیکن می‌کند!

طرفداری – در تابستان 95 و تابستان 96، به خریدهای پر سر و صدای استقلال زیر نظر علیرضا منصوریان عادت کرده‌بودیم. خریدهای پرهیاهویی که چیزی جز شکست در مسیر قهرمانی به دنبال نداشت. نام هایی که غالبا در زمین مسابقه ناموفق عمل کرده و نمی‌توانستند انتظارات را برآورده سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف این رویه، استقلال در تابستان 97، تمرکز خود را بر روی تقویت تیم با جاری ساختن خون جدید در رگ‌های استقلال قرار داده‌است.

استقلال تحت هدایت وینفرد شفر، به دور از هیاهوی نام‌ها، به دنبال بازیکنان جوان و باکیفیتی رفته که می‌توانند به دور از حاشیه، برای رسیدن به ترکیب اصلی، با بازیکنان ثابت تیم، رقابتی سالم داشته‌باشند. بازیکنان خوش آتیه‌ای که انتظار حضور در ترکیب اصلی از آن‌ها وجود ندارد و تحت نظر و دیسیپلین یک مرد کهنه کار آلمانی، می‌توانند ترقی و پیشرفت را لمس کنند. در این مطلب قصد داریم نگاهی مختصر به بازیکنان خریداری شده استقلال در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان داشته باشیم.

مرتضی آقاخان - هافبک هجومی - 25ساله

هافبک هجومی سابق پیکان، نخستین خرید استقلال در تابستان بود. مرتضی آقاخان با قابلیت بالای شوتزنی و بدن عضلانی خود، به محض ورود، لقب هالک را از سوی هواداران استقلال دریافت کرد. آقاخان که فصل گذشته موفق به زدن 6 گل شده بود، پیش تر با پیراهن مس سرچشمه در لیگ برتر به میدان رفته بود و یکی از بازیکنان کلیدی پیکان در راه صعود به این مسابقات بود. او که در دو فصل گذشته فرصت گلزنی مقابل سرخابی‌های پایتخت را به دست آورده بود، به دلیل شادی‌های بعد از گل حاشیه ساز خود، در ذهن هواداران فوتبال باقی مانده‌است.

فرشاد محمدی مهر – دفاع راست – 24 ساله

مدافع جوان و اراکی استقلال، بدون شک یکی از بهترین بازیکنان پارس جنوبی در دو فصل گذشته بوده‌است. این بازیکن خوش تکنیک که هم در کارهای هجومی و هم در کارهای تدافعی قابلیت های زیادی دارد، می‌تواند رقیبی جدی برای وریا غفوری و خسرو حیدری در فصل آینده تلقی شود. محمدی مهر که در ارسال سانترهای مواج و ضربات کرنر تبحر ویژه‌ای دارد، می‌تواند به مدافع محبوب شفر در فصل آتی و یکی از بازیکنان کلیدی استقلال در فصول آینده تبدیل شود. حضور همزمان محمدی مهر و غفوری در کانال راست استقلال، می‌تواند خاطرات شیرین حضور همزمان حمودی و حیدری را برای هواداران تیفوسی استقلال زنده کند.

محمد دانشگر - مدافع مرکزی - 24 ساله

مدافع تنومند جنوبی استقلال، پیش‌تر با علاقه علیرضا منصوریان در آستانه حضور در استقلال قرار داشت ولی داشتن قرارداد با نفت تهران، مانع از آبی‌پوش شدن این مدافع برازجانی شد. دانشگر که محصول تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز است، یک مدافع تنومند و فیزیکی با قابلیت زدن ضربات سر و بردن نبردهای هوایی، می‌تواند خریدی مناسب برای استقلال به شمار برود. دانشگر که فصل بسیار خوبی را تحت هدایت علی دایی در سایپا پشت سر گذاشت، در مواقع لزوم می‌تواند عصای دست وینفرد شفر باشد. او همچنین قابلیت حضور در پست هافبک دفاعی را نیز داراست.

روح الله باقری – مهاجم – 27 ساله

هت تریک در مسابقه نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال خوزستان، نام روح الله باقری را بر سر زبان‌ها انداخت. مهاجم فصول گذشته سیاه جامگان، پدیده و مس کرمان با شم بالای گلزنی و فرصت طلبی خود، می‌تواند خرید خوبی برای تقویت خط حمله استقلال باشد. باقری که فصل گذشته بدون شک یکی از بهترین بازیکنان لیگ یک بود، با به ثمر رساندن 12 گل، در جایگاه دوم بهترین گلزنان لیگ دسته اول قرار گرفت.

میثم تیموری – مدافع چپ – 25 ساله

بازی‌های درخشان پارس جنوبی در کناره‌ها در فصل گذشته، باعث شد استقلال خیلی زود و به عنوان مهره جایگزین امید نورافکن، سراغ دومین مدافع کناری پارس جنوبی رفته و میثم تیموری را نیز همانند فرشاد محمدی مهر به خدمت درآورد. مدافع چپ پای اسبق نساجی مازندران و پارس جنوبی، احتمالا جایگزین میلاد زکی پور و امید نورافکن خواهد شد و می‌تواند رقابت تنگاتنگی با آرمین سهرابیان برای حضور در ترکیب ثابت استقلال داشته باشد.

اللهیار صیادمنش – مهاجم – 17 ساله

صید اللهیار صیادمنش درحالی که مسئولان پرسپولیس نیز به دنبال جذب این بازیکن بودند، یک موفقیت برای مدیران استقلال به شمار می‌رود. مهاجم فصل گذشته سایپا، یکی از پدیده‌های جام جهانی نوجوانان بوده و موفق شد در پنج مسابقه، سه گل به ثمر برساند. این مهاجم تیزپا و فرصت طلب، پیش‌تر مورد علاقه تیم‌های اروپایی نیز قرار گرفته‌بود ولی تصمیم گرفت پس از کسب تجارب بیشتر به دنبال حضور در فوتبال اروپا باشد. درحالی استقلال با این ستاره نوجوان قراردادی پنج ساله به امضا رسانده که در سالیان آینده، ترانسفر او می‌تواند آبی‌ها را نیز منتفع سازد.

امید سام‌کن – مدافع مرکزی – 22 ساله

یکی از مدافعان ثابت سپیدرود در فصل گذشته، درحالی به خدمت استقلال درآمد که به دلایل شرایط سنی مناسب، سهمیه بازیکنان بزرگسال باشگاه را پر نخواهد کرد. خرید این مدافع جوان و باکیفیت، می‌تواند استقلال را آماده خروج احتمالی و ترانسفر مجید حسینی کند. سام‌کن که فصل گذشته تجارب مهمی در خط دفاعی سپیدرود رشت به دست آورد، یکی از بازیکنان کلیدی این تیم در راه بقا در لیگ برتر بود.

فعالیت‌های دیگر

استقلال علاوه بر خریدهای فوق، بازیکنان جوانی چون شاهین طاهرخانی، ابوالفضل محمد حسنی، امیرمحمد زالی، احمدرضا احمدوند، محمد مهدی طاهری، امیرحسین کارگر و حیدرعلی احمدزاده با سابقه حضور در تیم ملی جوانان و امید را به خدمت گرفت که می‌توانند در کنار بازیکنان بزرگسال تیم، تمرینات را پشت سر بگذارند ولی احتمالا در تیم‌های رده جوانان و امید مشغول به بازی خواهند شد.

با انجام خریدهای مد نظر وینفرد شفر، حالا رسالت و ماموریت اصلی مسئولان باشگاه استقلال، حفظ و تمدید قرارداد بازیکنان اصلی و کلیدی فصل گذشته است. بازیکنانی چون مامه تیام، امید ابراهیمی، وریا غفوری، سرور جپاروف و مجید حسینی. استقلال برخلاف فصول گذشته راه صحیحی در پیش گرفته و سعی دارد با حفظ استخوان بندی تیم فصل گذشته و انجام خریدهای منطقی، تیمی قدرتمند روانه مسابقات لیگ هجدهم و لیگ قهرمانان آسیا بکند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا موجب عزت و افتخار ملت و کشور هستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به همراه محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با خانواده شهید رضا زارعی سومین شهید مدافع حرم هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد گفت: خدمتگزاری به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران افتخارآفرین بوده و علاوه بر وظیفه انسانی ذخیره ای برای آخرت است و اجر آن نزد خداوند محفوظ است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر عزیزانی همچون شهید رضا زارعی مدافع حرم نبودند موفقیت‌های غرورآمیزی همچون اقدام موفقیت آمیز و افتخارآفرینانه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این دیدار حضور در کنار خانواده شهدا را عامل ایجاد روحیه و انگیزه خدمت عنوان کرد و گفت: حضور در کنار شما عزیزان مایه خیر، برکت و افتخار است و اگر بتوانیم خدمتی به خانواده شهدا انجام دهیم بر خود می‌بالیم.
 
همسر شهید زارعی نیز با اشاره به خصایل تیم شهید رضا زارعی، گفت: همسرم در تمام زمینه ها الگوی دیگران بودند و در زمان سختی و مشکلات یار و یاور دوستان و آشنایان خود بودند.
 
وی سخت کوشی، دقیق بودن، انضباط و جدیت کاری، خلوص نیت در دفاع از اسلام، ساده زیستی و اهمیت به تحصیل فرزندان را از ویژگیهای مهم شهید عنوان کرد.
 
گفتنی است، سرهنگ «رضا زارعی» سومین مدافع حرم از استان هرمزگان، سحرگاه جمعه ۱۱ اسفندماه مصادف با ۲۰ شعبان، توسط رژیم غاصب صهیونیستی در سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مدارک استقلال بارگذاری شده است
  • خبر خوش برای استقلال؛ آبی‌ها در یک قدمی آسیا
  • مالکیت تنها مشکل استقلال برای مجوز حرفه‌ای
  • تغییر قوانین هواداران فوتبال در عربستان
  • استقلال یک قدم تا اخذ مجوز حرفه‌ای
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • یک تیم لیگ برتری در آستانه‌ی محرومیت
  • مس رفسنجان در خطر محکومیت فیفایی جدید!
  • گزینه‌های نیوکاسل برای تقویت خط دفاعی مشخص شد
  • شهدا موجب عزت و افتخار ملت و کشور هستند