Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی انهدام سایت‌های بزرگ آزمایش هسته‌ای کره شمالی شد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در نشست اعضای دولت ضمن دفاع از دستاورد‌های خود در نشست سنگاپور و دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مدعی شد که پیونگ‌یانگ تاکنون ۴ سایت بزرگ آزمایش هسته‌ای خود را منهدم کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه آمریکا در نشست سنگاپور موفقیت‌های باورنکردنی داشته است، افزود: سندی امضاء کردیم که براساس آن خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به‌ زودی آغاز خواهد شد و پیش از این هیچ کس تصور نمی‌کرد چنین چیزی ممکن باشد.

او همچنین در اظهاراتی تمسخرآمیز افزود: پس از نشست سنگاپور همه در منطقه آسیا عاشق آمریکا شده‌اند‌. ما تلاش می‌کنیم به آن‌ها (کره شمالی) کمک کنیم که به مسیر اصلی برگردند.

دونالد ترامپ در حالی مدعی آغاز روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی شده است که «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه تأکید کرد: هیچ نشانه‌ای در دست نیست که نشان دهد کره‌شمالی خلع سلاح هسته‌ای را آغاز کرده و تصور نمی‌کنم در آینده‌ای نزدیک نیز چنین اتفاقی رخ دهد.

سران آمریکا و کره شمالی روز سه‌شنبه  ۲۲ خرداد پس از کش و قوس‌های فراوان در سنگاپور برای نخستین بار با هم دیدار و گفتگو کردند.

این اولین باری است که یک رئیس‌جمهور آمریکا در زمان حضور در کاخ سفید با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. روسای جمهور قبلی آمریکا حاضر به انجام این کار نشده بودند. 

دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در حالی برگزار شد که پیش‌تر دولت آمریکا اعلام کرده بود هرگز کره شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

ادعا‌های ضد و نقیض ترامپ درباره کره شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد.

براساس گزارش آر تی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه خود ادعا کرد: این حمله (به اسرائیل) یک بار برای همیشه ثابت کرد که سخنان اسرائیل سال  که می‌گوید، ایران به اسرائیل حمله می‌کند درست است و سلاح‌هایی را برای استفاده در جنگ علیه اوکراین می‌فرستد و صلح جهانی را به خطر می‌اندازد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی که از ضربه ایران سرگیجه گرفته است،  نتیجه‌گیری کرد: به همین دلیل مشخص، ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. همانطور که توضیح داده شد.

صهیونیست‌ها که گویی به نصیحت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد ندارد به ایران پاسخ دهند، افزودند: ایران باید تاوان تجاوزات خود را بپردازد و بهای اولیه آن باید شناسایی فوری سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی باشد.

 وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که در پی حمله موشکی بالستیک، موشک کروز و پهپاد ایران، باید تحریم‌های دردناکی از جمله در حوزه موشکی، اما نه محدود، علیه ایران اعمال شود.

پس از عملیات تلافی‌جویانه ایران سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفت: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد که عملیات ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»
  • گروسی: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم
  • رژیم صهیونیستی: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد
  • تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی در سنگاپور
  • تبدیل آب دریا به سوخت جایگزین در سنگاپور
  • ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود
  • روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است
  • ژاپن بدون اشاره به نقش آمریکا/ تراژدی هیروشیما نباید تکرار شود!