Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@23:34:36 GMT

ناباروري؛ مشکلي قابل درمان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۸۸۷۲

ناباروري؛ مشکلي قابل درمان

خبرگزاري آريا - ناباروري در خانم‌ها چه دلايلي دارد؟ براي بارداري، تخمک بايد از تخمدان آزاد شود و به لوله رحم راه يابد. بعد اسپرم هم از دهانه رحم و رحم عبور کرده و وارد لوله رحمي شده و تخم در محل تشکيل مي‌شود‌. بعد از اين تخم بايد به سمت رحم آمده و در محل مناسب جايگزين شود.
به گزارش جام جم، اگر هر نوع مشکلي در اين مسير وجود داشته باشد، مثلا در تخمدان مشکل باشد، لوله رحم بسته باشد، حفره رحم دچارمشکل باشد يا دهانه رحم اشکال داشته باشد، باردارشدن صورت نمي‌گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آندومتريوز نيز علت شايع نازايي است‌. ايجاد ضايعات اطراف لوله رحم که چسبندگي به وجود مي‌آورد و دردهاي لگني زمان پريود ايجاد مي‌کند از نشانه‌هاي اين بيماري است.
روش‌هاي پيشگيري چيست؟
کشف زودهنگام آندومتريوز، پيشگيري از عفونت‌هاي زنان، پيشگيري از چاقي و سندروم تخمدان پلي کيستيک در پيشگيري از ناباروري بسيار موثر است.
آيا بالا رفتن سن ازدواج درفرزند آوردن هم تاثير گذاراست ؟
بله سن عامل مهمي در زنان براي بچه‌دار شدن است‌. بويژه سن بالاي 35و40سال‌. فرداگر زود ازدواج کنند و بچه‌دار شوند، حتي اگر مشکلي باشد در سن پايين‌تر به درمان، زودتر جواب مي‌دهد. به عنوان مثال انجام آي‌وي‌اف در سن بالاي 40سال موفقيت کمتري دارد. اما زير30سال موفقيت آن بيشتر است.
طي درمان ناباروري بايد به چه نکاتي توجه کنيم؟
اول اين‌که نگراني و استرس را کم کنيم‌. گاهي با يک درمان دارويي ساده نيز مشکل ناباروري حل مي‌شود‌. مثلا با يک قرص ساده مثل کلوميفن يا متفورمين در کساني که مقاومت به انسولين دارند، البته همراه با رژيم غذايي و ورزش، باروري اتفاق مي‌افتد. بيمار بايد صبر و حوصله داشته باشد. بعد از درمان دارويي، عمل جراحي مثل لاپاروسکوپي براي درمان آندومتريوز انجام مي‌شود.
روش‌هاي آي‌يو‌آي و آي‌وي‌اف چطورانجام مي‌شود؟
در روش آي‌يو‌آي ما اسپرم را مي‌گيريم و از طريق يک معاينه ساده داخل رحم مي‌گذاريم.براي کسي که دهانه رحمش مشکل دارد يا وقتي مرد کمي مشکل دارد اين روش موثراست.
آيا جنين فريزشده خوب جواب مي‌دهد؟
بله اين روش خيلي متداول شده است‌. مثلا ما براي خانم دو تا جنين مي‌گذاريم و فريز مي‌کنيم‌. چند سال بعد اگر بچه بخواهد از جنين فريز شده، استفاده مي‌کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فناوری به ۹۰ درصد زوج‌های نابارور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: حمید چوبینه افزود: ناباروری و نداشتن فرزند مشکل جهانی است، در کشور ما به لحاظ موضوعات فرهنگی، تعداد ناباروری را در کشور بیشتر نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: زوجینی را می‌بینیم که با وجود آنکه قدرت باروری دارند، نمی‌خواهند بارور بشوند یا اساسا تمایلی به داشتن فرزند ندارند، این خطر فزاینده، به خصوص برای جوامعی که اهمیتِ داشتن فرزند برای آنها بسیار مهم است یا مثل کشور ما به سمت پیری جمعیت حرکت می‌کنند، بسیار جدی است که عمدتا دلایل اجتماعی و اقتصادی می‌تواند داشته باشد.

دبیر انجمن ناباروری ایران با بیان اینکه ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی در کشور نابارور هستند، گفت: حرارت موبایل و لپ تاب و مشاغلی مانند کار در نانوایی، جوشکاری و آجرپزی باعث ناباروری در مردان می‌شود.

وی اظهار داشت: افزایش سن ازدواج به ویژه در زنان و تمایل به فرزنددار نشدن در ابتدای ازدواج از جمله موضوعاتی بوده که به ناباروری در جامعه دامن زده که با توجه بیمه‌ها به این مسأله درمان ناباروری با موفقیت‌ها و آمار زیادی در ایران درحال انجام است.

چوبینه به سطح امکانات کشور در زمینه درمان ناباروری اشاره کرد و اظهار داشت: امکانات باروری در کشور پیشرفته‌تر و هم وسیع‌تر شده است و به لحاظ تکنولوژی در زمینه باروری بسیار پیشرفت‌های حائز اهمیتی به دست آمده است همچنین به لحاظ پوشش جغرافیایی نیز در استان‌های مختلف مراکز درمانی ناباروری وجود دارد.

وی اظهار داشت: برخی زنان حوالی ۴۵ سال نزدیک یائستگی برای بارداری به ما مراجعه می‌کنند، بعد از ۳۷ سالگی کیفیت تخمک شدیداً بد می‌شود و خطر سقط بطور شدید افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • سندرومی که باعث ناباروری مردان می‌شود
  • پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند
  • ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری
  • کمک فناوری به ۹۰ درصد زوج‌های نابارور
  • گرمای گوشی و لپ‌تاپ باعث ناباروری می‌شود
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • ناظر داوری بازی گل گهر و شمس آذر: لباس دو تیم در جلسه هماهنگی مشکلی نداشت، زیر نور مشکل ایجاد شد!