Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: می‌دانید که نعمت جراحی لیزیک را مدیون یک پزشک ایرانی هستید؟ جراحی لیزیک که در سال‌های اخیر در ایران مد شده است سال ١٣٦٨ یک پزشک ایرانی اختراع کرد.

به گزارش رکنا، دکتر غلامعلی پیمان، دانشمند ایرانی که از اعضای تالار مشاهیر چشم‌پزشکی جهان است تاکنون ١٣٥ اختراع در حوزه پزشکی به نام خود ثبت کرده، اما مهمترین اختراعی که او را به شهرت جهانی رساند اختراع عمل جراحی لیزیک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دسامبر ۲۰۱۲ میلادی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات ‌متحده مدال ملی فناوری و نوآوری را به این پزشک Doctor ایرانی اهدا کرد. دکتر پیمان به زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی و آلمانی صحبت می‌کند و این موضوع باعث ارتباط گسترده‌ او با مجامع پزشکی جهانی شده است. غلامعلی پیمان گفته است: «هدف نهایی من در جراحی چشم آن‌جاست که بتوانم بیماری‌هایی را که به نابینایی افراد منجر می‌شود، درمان یا نهایتا از پیشرفت‌شان جلوگیری کنم؛ شاید این‌طور بتوانیم کمی از درد بیماران‌مان کم کنیم.»

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

صدور کیفرخواست 54 اخلالگر در مدرسه راه شهدا / ماجرای دست درازی سرایدار به دانش آموز دختر چه بود؟ + عکس

لایی خبرساز وحید امیری به اینستاگرام رهبری هم رسید! + عکس

سفارش طناب دار برای پزشک تبریزی/ علت مرگ خانوادگی برملا شد+عکس

رازی عجیب از سقوط هواپیمای دختر ترکیه‌ای در ایران !

بی حجاب شدن بازیگر زن ایرانی جلوی دوربین + فیلم و عکس

ازدواج یک زن با 2 زن ! / رازی که لو رفت+تصاویر

متهم "م.ق" در فاجعه آزار زنان ایرانشهری کیست؟!

دختر 16 ساله وقتی با پسری خلوت کرد، 3 پسر دیگر داخل اتاق در کمین بودند + عکس

راز عقیم بودن مرد پس از مرگ زن باردارش لو رفت / قاضی تهران چه گفت! + عکس

زن همسایه هر وقت همسرم نبود به خانه ام می آمد!

سعید وسوسه شده بود با هانیه که نوعروس بود، دوستی وقیحانه ای برقرار کند!

واقعیت ماجرای پرونده آزار دختران ایرانشهری چیست؟ / یکی از دختران از ارتباطش با متهم گفت

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت پزشکی پزشک Doctor ایران پزشک جراحی مد ایرانی عکس ایران دختر پرونده زندگی من جوان قتل ازدواج دستگیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی

 روز گذشته (۶ اردیبهشت) رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

به گزارش زی‌سان به نقل ازخبرآنلاین، احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت، به گزارش پایگاه خبری چند ثانیه او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آنها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است. شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آنها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

سمیرا آل سعیدی، دانشیار روماتولوژی

tags # خودکشی ، مرگ سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی