Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از لندن؛ اختلافات آمریکا با اروپا و کانادا، دبیرکل ناتو را در ادامه تلاش ها برای جلوگیری از تضعیف این سازمان به لندن کشاند.
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پس از نشست با ترزا می نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری مشترک در لندن در پاسخ به پرسشی درباره احتمال خروج آمریکا از ناتو همچون سایر اقدامات رئیس جمهور این کشور در نقض پیمان ها و تعهدات این کشور گفت هیچکس نمی تواند تضمین دهد که اتحاد دفاعی دو سوی اتلانتیک شمالی برای همیشه باقی خواهد ماند اما همه 29 عضو این سازمان برای حفظ و تقویت این سازمان باید تلاش کنند و این رایزنی ها در همین چارچوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرکل ناتو افزود اختلافات درون ناتو موضوع تازه ای نیست و پیشتر نیز وجود داشت که بر آن غلبه کردیم و توانستیم ناتو را تقویت کنیم.
استولتنبرگ با تاکید بر ضرورت همگرایی 29 کشور عضو ناتو در آستانه نشست سران کشورهای عضو ناتو که کارشناسان آن را چالشی ترین نشست تاریخ ناتو می دانند، ابراز امیدواری کرد اختلاف آمریکا با دیگر اعضای ناتو از جمله در امور تجاری، پیمان آب و هوا، برجام و سهم کشورها از بودجه ناتو موجب تضعیف ناتو نشود و با وجود این اختلافات کشورهای عضو در امور دفاعی و امنیتی متحد باشند و به ویژه جنگ تجاری دو سوی آتلانتیک به ناتو را تضعیف نکند.
دبیرکل ناتو همچنین بر ضرورت افزایش بودجه این سازمان برای مقابله با آنچه که تهدیدها علیه کشورهای عضو ناتو خواند تاکید کرد و گفت برای مقابله با تهدیدهای روز باید تجهیزات ناتو نوسازی و توانمندی هایش افزایش یابد.
نخست وزیر انگلیس نیز در این کنفرانس خبری مشترک با بیان اینکه کشورش بیشترین بودجه نظامی را در اروپا دارد و دومین تامین کننده بودجه ناتو است گفت با رئیس جمهور آمریکا درباره مسائل مختلف از جمله وضع تعرفه های تجاری و خروج از توافق هسته ای با ایران اختلاف نظر داریم اما تلاش می کنیم همکاری های و هماهنگی های خود را بیشتر کنیم.
نشست سران 29 کشور عضو ناتو 11 تا 13 جولای برگزار می شود، نشستی که کارشناسان آنرا چالشی ترین نشست تاریخ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می دانند که مطالبه تعهد کشورهای عضو در تخصیص 2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود از جمله محورهای این نشست خواهد بود.
آمریکا فشار مضاعفی به کشورهای عضو ناتو برای پرداخت تعهدات مالی آنها وارد کرده است. بر اساس آمار منتشر شده از مجموع 29 کشور عضو ناتو فقط پنج کشور از جمله انگلیس سهم دو درصدی خود را برای تامین بودجه ناتو به این سازمان اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دبيرکل ناتو اختلافات نخست وزير انگليس اروپا کانادا آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷ همت به طرح دارویار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت سلمان اسحاقی در تشریح نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد و برای تحقق این مهم باید هماهنگی هایی میان متولیان یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این مساله مهم دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاقی افزود: بحث معیشت کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و استفاده از ظرفیت این نیروها و تعرفه گذاری پرستاری از جمله مسائل و موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود .همچنین استفاده از ظرفیت برنامه هفتم و بودجه 1403 در پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مشکلات حوزه سلامت توسط کمیسیون بهداشت به گونه‌ای است که در پی نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ۷ همت بابت پرداخت مطالبات ذی نفعان اصلی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اختصاص یافت که اتفاق مثبتی در زمینه تامین دارو ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار