Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@20:45:12 GMT

نیکزادی پناه نماینده بم: سازمان استاندارد آلوده نبودن خرمای بم را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۹۱۷۴

نیکزادی پناه نماینده بم: سازمان استاندارد آلوده نبودن خرمای بم را تایید کرد

نماینده بم گفت: با پیگیری های انجام شده مشخص شد که خرمای بم آلوده نیست و سازمان استاندارد نیز این موضوع را اعلام کرده است.

نیکزادی پناه در گفت و گو با صدای ایران گفت: سازمان استاندارد که شرایط کالاها را رصد می کند، در یک مورد از طریق صدا و سیما اعلام کرد که به صرف اینکه خرماهای غیر استاندارد در کارتن خرمای بم بوده، خرمای بم غیر استاندارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از این موضوع جلسه ای با رئیس سازمان استاندارد داشتیم و ثابت کردیم که این خرما متعلق به بم نیست و سپس سازمان استاندارد نیز این موضوع را اعلام کرد.

نماینده بم ادامه داد: رئیس سابق سازمان تعاون نیز مدتی پیش اعلام کرد که خرمای بم را با قیمت تضمینی 1400 تومان خریداری می کند، اما پس از پیگیری هایی که انجام شد قیمت تضمینی 7000 تومان را اعلام کرد. 

نیکزادی پناه اضافه کرد: قرار است باغداران درصدی از درآمد خود را به تبلیغ محصولات خویش اختصاص دهند. 

نماینده خاطر نشان کرد: در حال حاضر مردم خرما را فقط در عزاداری ها و ماه رمضان مصرف می کنند در حالی که خرما داروی ضد سرطان و انرژی زا است. 

ویدئو گفتگوی صدای ایران با نیکزادی پناه نماینده بم را در ادامه ببینید:

 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نیکزادی پناه نماینده بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید

به گزارش خبرآنلاین ،آیا می‌دانستید که دانه‌های خرما را که بدون هیچ فکری دور می‌ریزیم، ارزش تغذیه‌ای نیز دارد؟

سلامت نیوز در خبری نوشت:مطالعه‌ای که در کتاب « خواص عملکردی غذاهای سنتی» منتشر شده است، بیان می‌کند که دانه‌های خرما حاوی اسید اولئیک، فیبر غذایی و پلی‌فنول‌ها هستند که با کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت کلی مرتبط می شوند.

در اینجا دلایلی بیان شده است که چرا دفعه بعد که خرما خوردید نباید دانه خرما را دور بریزید.

هسته خرما یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است

بر اساس مطالعه ای که در مجله Chemistry and Biodiversity منتشر شده است، آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن، جلوگیری از استرس اکسیداتیو و التهاب دارند و دانه‌های خرما سرشار از این آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش داده و از سیستم ایمنی سالم حمایت کنند.

هسته خرما خواص ضد التهابی بالقوه ای دارد

برخی از مطالعات، نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در دانه‌های خرما ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشند. با کاهش التهاب در بدن، این ترکیبات می توانند به بهبود سلامت مفاصل و کاهش خطر بیماری های التهابی کمک کنند.

هسته خرما از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

محتوای فیبر موجود در دانه خرما می تواند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد. فیبر به حرکات منظم روده کمک می کند، از یبوست جلوگیری می کند و از میکروبیوم روده سالم حمایت می کند. گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی شما ممکن است به عملکرد خوب سیستم گوارش کمک کند.

هسته خرما برای تنظیم قند خون مفید است

یک مطالعه منتشر شده در سری کنفرانس IOP: Earth and Environmental Science نشان داد که دانه های خرما ممکن است تاثیر مثبتی بر سطح قند خون داشته باشند. این مطالعه نشان می‌دهد که اجزای موجود در دانه‌ها ممکن است به تنظیم متابولیسم گلوکز کمک کند و آنها را به طور بالقوه برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، مفید می‌کند.

هسته خرما فوایدی برای سلامت قلب دارد

مشخصات تغذیه ای دانه خرما مزایای بالقوه ای را برای سلامت قلب نیز نشان می دهد. مطالعه ای که در Contemporary Clinical Trials Communications منتشر شده است، از کاهش سطح کلسترول گرفته تا حمایت از تنظیم فشار خون، گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی شما ممکن است گامی کوچک و در عین حال مهم به سمت داشتن قلب سالم تر باشد.

چگونه هسته خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

مصرف هسته خرما غیر معمول است، زیرا بیشتر مردم بر خوردن این میوه تمرکز می کنند. با این حال، اگر علاقه مند هستید، می توانید هسته های خشک خرما را آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید و آن را به غذاها یا اسموتی ها اضافه کنید.

برای بهره مندی از حداکثر مزایای سلامتی آن، این مراحل را دنبال کنید:

پس از جمع آوری ۱۵ تا ۲۰ هسته خرما، گوشت آن ها را به طور کامل پاک کنید و به مدت یک روز در آفتاب بگذارید تا خشک شوند. سپس این هسته ها را در تابه روی شعله متوسط تفت دهید تا ترد شوند و با دست له شوند. اطمینان حاصل کنید که دانه ها نسوزند یا زغالی نشوند. پس از برشته شدن دانه ها، آن ها را با دست خرد کنید و سپس با استفاده از همزن خرد کنید. حالا پودر مغذی دانه خرما را آماده کرده اید. یک قاشق از این پودر را در شیر گرم مخلوط کنید و هر روز صبح بنوشید.

مطمئن شوید که با مقدار کمی پودر دانه خرما شروع کنید تا مطمئن شوید که طعم آن را دوست دارید و بدن شما به آن واکنش مثبت نشان می دهد. علاوه بر این، اگر نگرانی‌های سلامتی یا محدودیت‌های غذایی دارید، بهتر است قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895960

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • فقط کارمندان دولت تعطیلند؛ بقیه مردم باید پنجشنبه‌ها کار کنند!
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل دستگاه‌های ضروری نمی‌شود
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون
  • یاد خدا، مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به آرامش است
  • زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تایید است