Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@03:58:29 GMT

دیدار عمار حکیم و معصوم در بغداد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۹۲۴۵

دیدار عمار حکیم و معصوم در بغداد

سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و فؤاد معصوم رئیس‌جمهور این کشور روز پنجشنبه دیدار کردند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور عراق و رئیس ائتلاف ملی شیعیان این کشور بر ضرورت حمایت از روند دموکراتیک و احترام به اراده رأی دهندگان تاکید کردند.

به گزارش الفرات نیوز، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و فؤاد معصوم رئیس‌جمهور این کشور روز پنجشنبه دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی و انتخابات پارلمان بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این بیانیه دو طرف بر ضرورت تقویت تلاش‌ها برای حمایت از روند دموکراتیک و تعمیق آن بر اساس پایبندی به قانون اساسی و احترام به اراده رأی دهندگان تاکید کردند.

واکنش صدر به تصمیم دادگاه فدرال

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به تصمیم دادگاه فدرال این کشور در خصوص بازشماری دستی نتایج انتخابات، بیانیه‌ای صادر کرد.

صدر در این بیانیه گفت: همه باید خویشتنداری خود را حفظ کرده و تسلیم قانون باشند.

وی افزود: از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که در مسئله بازشماری دستی آراء که باید مدت زمان معینی برای آن مشخص کند، بی‌طرفی خود را حفظ کند.

رهبر جریان صدر در ادامه گفت: در صورتی که شمارش دستی آراء تا ابتدای جولای آینده طول بکشد، دولت باید به قانون پایبند باشد و دامنه اختیارات خود را توسعه ندهد و از خلأ قانونی سوء استفاده نکند.

وی از گروه‌های سیاسی خواست به منظور تشکیل ائتلاف‌های مناسب که اصلاحات حقیقی را محقق کند، وارد گفتگو‌های جدی شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نگرانی‌هایی وجود دارد که شمارش دستی آراء مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات مجدد و دست‌اندازی به آرای رأی دهندگان باشد.

دادگاه فدرال عراق روز پنجشنبه با تایید سومین تعدیل قانون انتخابات، بازشماری دستی آرای نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را تصمیمی درست ارزیابی کرد و در عین حال لغو نتایج انتخابات خارج از کشور و آوارگان را نادرست خواند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003UqX

منبع: فردا

کلیدواژه: سید عمار حکیم رئیس جمهور عراق فواد معصوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه در صدر هیأتی بلندپایه و بعد از ۱۲ سال وارد بغداد -پایتخت عراق- شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در صدر هیأتی بلندپایه از وزرای این کشور وارد بغداد شد.

رئیس جمهور ترکیه بعد از ۱۲ سال به عراق سفر کرده است. «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه اخیرا اعلام کرد که در جریان این سفر دو طرف بیش از ۲۰ توافقنامه و قرارداد امضا خواهند کرد.

به گفته منابع عراقی، اردوغان در این سفر با نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان عراق و تعدادی از مقامات ارشد منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رسانه‌های ترکیه‌ گزارش داده‌اند که در این سفر، مسئله آب، طرح «راه توسعه» و چند مسئله راهبردی دیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه ترکیه اخیرا در کنفرانسی در باره این سفر گفت: «هدف ما توسعه روابط با عراق است به‌گونه‌ای که ثبات منطقه‌ای، رونق و توسعه ممکن شود و ما روابط خود را نهادینه کنیم.»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد