Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ناریا ابوالقاسمی در اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان، با اشاره به اینکه مراقبت های پرورشی در برنامه تکامل ابتدای کودکی در جهان مطرح است، افزود: تغذیه و مراقبت روی رشد مغزی کودک تاثیر بسزایی دارد و وزارت بهداشت برنامه هایی برای پیشگیری از تولد زودرس کودکان، کاهش رشد و ناتوانی کودکان تدوین و اجرا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ، برنامه های وزارت بهداشت در مداخله فردی و خانوادگی برای پیشگیری از تولد زودرس کودکان را توضیح داد و گفت: وزارت بهداشت برنامه های دیگری برای خانواده ها تدوین کرده که برنامه فقرزدایی، مراقبت و رفع کمبود فرصت های یادگیری ، از آن جمله اند.

معاون اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت در عین حال تاکید کرد: زمانی که تمامی ارگان ها و سازمان های متولی آموزش و سلامت کودکان روی اجرای برنامه ها تمرکز کرده و با یکدیگر همکاری داشته باشند، می توانیم به نتیجه مطلوب در اجرای برنامه ها امیدوار باشیم.

کد خبر 4327184 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: نوزاد وزارت بهداشت کودکان وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان دیابت سرطان کودکان داروخانه ریسک بیماری قلبی داروسازی بارداری سازمان نظام پزشکی تجهیزات پزشکی نوزاد دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، به نقل از وبدا، دکتر «حسین فرشیدی» در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت با بیان اینکه از جمعیت حدود ۸۵ میلیونی کشور، ۲۳ درصد روستایی و ۷۷ درصد شهرنشین هستند، اظهار داشت: با توجه به این آمار باید در برنامه‌های ارائه خدمات مناسب، متناسب با زمان، تغییراتی را در نظام ارائه خدمات و همراه با تکنولوژی ایجاد کنیم.
وی در ادامه به برگزاری موفق پویش همگانی سلامت اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این پویش، ارتقا سواد سلامت، استفاده از خدمات خودمراقبتی و پرونده الکترونیک سلامت بود تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر خود برسیم.
دکتر فرشیدی بیان داشت: بیش از ۹۷ درصد از جمعیت روستایی از ارائه خدمات نظام سلامت توسط بهورزان بهره‌مند هستند و در شهر‌ها نیز مراقبین سلامت خدمات نظام سلامت را ارائه می‌دهند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۱۹۵ شهر با ۲۷ میلیون نفر جمعیت در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع هستند و امیدواریم با ادامه دادن این برنامه، تا پایان سالجاری بتوانیم ۲۷ میلیون نفر دیگر را نیز وارد برنامه طرح سلامت خانواده کنیم.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور