Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از نشست با ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری مشترک در لندن در پاسخ به پرسشی درباره احتمال خروج آمریکا از ناتو همچون سایر اقدامات رئیس جمهور این کشور در نقض پیمان‌ها و تعهدات این کشور گفت: هیچکس نمی‌تواند تضمین دهد که اتحاد دفاعی دو سوی آتلانتیک شمالی برای همیشه باقی خواهد ماند، اما همه ۲۹ عضو این سازمان برای حفظ و تقویت این سازمان باید تلاش کنند و این رایزنی‌ها در همین چارچوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرکل ناتو افزود: اختلافات درون ناتو موضوع تازه‌ای نیست و پیشتر نیز وجود داشت که بر آن غلبه کردیم و توانستیم ناتو را تقویت کنیم.  

استولتنبرگ با تاکید بر ضرورت همگرایی ۲۹ کشور عضو ناتو در آستانه نشست سران کشور‌های عضو ناتو که کارشناسان آن را چالشی‌ترین نشست تاریخ ناتو می‌دانند، ابراز امیدواری کرد اختلاف آمریکا با دیگر اعضای ناتو از جمله در امور تجاری، پیمان آب و هوا، برجام و سهم کشور‌ها از بودجه ناتو موجب تضعیف ناتو نشود و با وجود این اختلافات کشور‌های عضو در امور دفاعی و امنیتی متحد باشند و به ویژه جنگ تجاری دو سوی آتلانتیک، ناتو را تضعیف نکند.  

دبیرکل ناتو همچنین بر ضرورت افزایش بودجه این سازمان برای مقابله با آنچه که تهدید‌ها علیه کشور‌های عضو ناتو خواند، تاکید کرد و گفت: برای مقابله با تهدید‌های روز باید تجهیزات ناتو نوسازی و توانمندی هایش افزایش یابد.

نخست وزیر انگلیس نیز در این کنفرانس خبری مشترک با بیان اینکه کشورش بیشترین بودجه نظامی را در اروپا دارد و دومین تامین کننده بودجه ناتو است، گفت: با رئیس جمهور آمریکا درباره مسائل مختلف از جمله وضع تعرفه‌های تجاری و خروج از توافق هسته‌ای با ایران اختلاف نظر داریم، اما تلاش می‌کنیم همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود را بیشتر کنیم.

نشست سران ۲۹ کشور عضو ناتو ۱۱ تا ۱۳ جولای برگزار می‌شود، نشستی که کارشناسان آنرا چالشی‌ترین نشست تاریخ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌دانند که مطالبه تعهد کشور‌های عضو در تخصیص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود از جمله محور‌های این نشست خواهد بود.  

آمریکا فشار مضاعفی به کشور‌های عضو ناتو برای پرداخت تعهدات مالی آن‌ها وارد کرده است. بر اساس آمار منتشر شده از مجموع ۲۹ کشور عضو ناتو فقط پنج کشور از جمله انگلیس سهم دو درصدی خود را برای تامین بودجه ناتو به این سازمان اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری مشترک ترزا می و دبیر کل ناتو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناتو انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان

علیرضا آنجلاسی افزود: البته در سال‌های گذشته نیز این ردیف در قوانین بودجه بوده است و در سال ۱۴۰۲ نیز اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان در ردیف اصلی سازمان بهزیستی تجمیع شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت اینکه طی ماه گذشته مبالغی بین ۷۶۴ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای تعدادی از مددجویان بهزیستی واریز شده و برای بقیه پرداخت نشده است، اظهار داشت: مبالغ واریز شده معادل یک‌ ماه مستمری و فقط برای استان‌هایی بوده است که یک سال گذشته دچار آسیب‌هایی از جمله بلایای طبیعی یا آسیب‌های اقتصادی بیشتری شده‌اند بود که قبلا نیز سابقه داشته است.

آنجلاسی در جواب سئوال دیگر مبنی براینکه آیا این واریزی‌ها استمرار خواهد داشت یا خیر، گفت: این مبلغ فقط برای یک‌بار بوده است.

وی یادآور شد: چنین واریزی‌هایی قبلا در حوادث زلزله چند سال گذشته کرمانشاه و آذربایجان شرقی، سیل سال گذشته سیستان و سیل چند سال گذشته استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی انجام شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: به همت دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال ۱۴۰۳ و برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل ۳۰ درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

آنجلاسی افزود: بر این اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، خانوارهای ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ۲ میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌ماه یارانه نقدی- معیشتی و مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم به حساب مددجویان پرداخت شود و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف در حدود منابع وصولی اقدام کند این درحالی است که پیش از این و طی سال‌های گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار