Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی بیرانوند دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، آماری از عملکرد یک ساله حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ارائه داد که تعجب خبرنگاران را برانگیخت.

آماری که حکایتگر آن بود که نیمی از مردم لرستان دوره های حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد را در یک سال اخیر گذرانده اند؛ آموزش به مهدکودکی ها، برگزاری ۲۰۸ همایش و یک هزار و ۲۳۲ نمایشگاه و ارائه آموزش مهارت های زندگی به بیش از ۶۳۵ هزار نفر از جمله آمارهای ارائه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حسابی سرانگشتی می توان دریافت که بر اساس این آمار، تقریبا روزانه یک همایش و ۳ نمایشگاه در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در استان برگزار شده است!

ارائه آموزش مهارت های زندگی و سبک فرزند پروری به بیش از ۶۳۵ هزار نفر

مجتبی بیرانوند دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کار هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت را برعهده دارد و دستگاه اجرایی نیست، اظهار داشت: دستگاه های دیگر مسئولیت اجرایی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دارند.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۶ در حوزه خانواده و آموزش مهارت های زندگی و سبک فرزند پروری به بیش از ۶۳۵ هزار نفر آموزش های لازم را ارائه داده ایم، تصریح کرد: آموزش های پیشگیری مراقبت محور به ۲۱ هزار و ۶۱۹ دانش آموز مقطع متوسطه ارائه شده است.

ارائه آموزش های حوزه پیشگیری از اعتیاد به مهدکودکی ها!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید بر بهره مندی ۷۰ هزار و ۳۱۶ دانش آموز متوسطه اول از آموزش های مراقبتی در حوزه مواد مخدر ادامه داد: برای یک هزار و ۱۷۵ نفر در مهدکودک ها آموزش هایی در این حوزه ارائه شده است.

بیرانوند با اشاره به برگزاری دوره های پیشگیری از اعتیاد برای ۲۱ هزار نفر در محیط های دانشجویی، دانش آموزی و خوابگاه ها گفت: همچنین به ۱۲۰۰ دانشجوی جدید الورود آموزش های این حوزه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه به ۱۷ هزار و ۲۴۰ نفر از مددجویان، سربازان و زندانیان آموزش های پیشگیری از اعتیاد ارائه شده است، تصریح کرد: همچنین برای ۲۰ هزار و ۲۸۴ نفر از معلمین این دوره ها برگزار شده است.

یک هزار و ۲۳۲ نمایشگاه در حوزه پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان ادامه داد: ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر در محیط های کارگری و صنفی، ۷ هزار و ۹۶۵ نفر از کارکنان دستگاه های دولتی، ۱۰ هزار و ۱۴۸ نفر از کارکنان محیط های نظامی و ۸ هزار و ۶۴۹ نفر در محلات شهری و روستایی آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفته اند.

بیرانوند افزود: یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۷۶۰ بسته آموزشی در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال ۹۶ تعداد ۲۰۸ همایش و یک هزار و ۲۳۲ نمایشگاه در حوزه پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است.

ارائه این آمار باعث شد تا برخی خبرنگاران از آن ها با عنوان «آمارهای نجومی» یاد کنند.

تمام این آمارها را دستگاه ها اعلام کرده اند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون آمار ارائه شده،  با اشاره به اینکه آماری که ارائه شد عملکرد دستگاه ها است، ما نمی توانیم آمار سازی کنیم، اظهار داشت: به هر روی از زمانی که آمده ایم نظارت می کنیم که بر اساس اعتبارات چه کاری می شود.

بیرانوند با بیان اینکه بخشی از این اقدامات اعلام شده مربوط به قبل از حضور من بوده اما به هر حال باید پاسخگو باشیم، تصریح کرد: تمام این آمار را دستگاه ها اعلام کرده اند؛ ما کار اجرایی نمی کنیم، به جز امحاء مواد مخدر که ورود می کنیم هیچ کار اجرایی نداریم.

چگونه آمار نمایشگاه های برگزار شده در یک سال به ۱۲۳۲ مورد رسید

وی با تاکید بر اینکه در بحث آماری که می دهیم به عنوان مثال نمایشگاه سیار داریم که در سطح همه روستاها مراجعه می کنند و برگزار می شود، افزود: در مورد نمایشگاه های سیار، اتوبوس هایی به سطح محلات می روند و اگر یک مرحله رفته اند به عنوان یک نمایشگاه اعلام می شود، این موارد تحت عنوان آمار می آید و بخش عمده ای هم توسط سازمان های مردم نهاد انجام می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه حتی اگر یک بروشور باشد یا یک نفر فردی با یک نفر صحبت کند و پیامی بدهد، مهم است، ادامه داد: در بخش اعتبارات هم مشکل داریم، خیلی از سازمان های مردم نهاد از خیرین پول می گیرند نمایشگاه می زنند.

بیرانوند در خصوص برگزاری ۲۰۸ همایش گفت: همایش در سطح روستاها برگزار می شود، به طور مثال همایش «منع مصرف مواد مخدر در محافل عمومی» در سطح روستاها برگزار می شود، اهالی چند روستا  جمع می شوند از این برنامه استفاده می کنند، هرکدام از این ها تحت عنوان همایش است.

وی با بیان اینکه آمار اعلام شده عملکرد یک ساله است، تصریح کرد: از زمان حضور من هر آنچه همایش و نمایشگاه برگزار شود بایستی یکی از همکاران من آنجا باشد، چون اعتقاد داریم بنا نیست آمارسازی کنیم.

برگزاری دوره «مهارت نه گفتن» در مهدکودک ها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان همچنین در پاسخ به خبرنگاران پیرامون برگزاری دوره های حوزه پیشگیری از اعتیاد در مهدکودک ها اظهار داشت: این دوره ها در واقع دوره «مهارت های نه گفتن» است، از طریق سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در مهدکودک ها و  مدارس ابتدایی اجرا می شود.

بیرانوند خاطرنشان کرد: آمار را این دو دستگاه داده اند؛ الله اعلم، ۶ ماه من بوده ام ۶ ماه دیگر را نمی دانم، ان شاء الله عینک بدبینی را نداریم و انشاء الله درست مداخله کرده باشند.

اگر در مورد آمار به سرنخی رسیدید ما هم پابه پای شما اقدام می کنیم

وی با اشاره به اینکه در مورد هر کدام از آمار ها می توانیم مکاتبات را به شما بدهیم، به عنوان همکار و همیار ما مکاتبه کنید، اگر به سرنخی رسیدید ما هم پابه پای شما اقدام می کنیم، گفت: اما بنا است نیمه خالی لیوان را نبینیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان  ادامه داد: گام به گام اعتبارات را از اول دی ماه با حضور کارشناس توزیع کرده و پیگیری کرده ایم، اگر این کار را نکنیم ممکن است دستگاه ها خدایی نکرده من را دور بزنند.

کد خبر 4327190

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد ستاد مبارزه با مواد مخدر گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر خرم آباد تبریز بیرجند مواد مخدر سانحه تصادف خبرگزاری مهر ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند

امیر سیاح مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: امروز ما در نمایشگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر بعد از فراخوان‌ها و جلساتی که با شرکت‌های دانش بنیان و خلاق داشتیم براساس نیاز‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های همکار داشت، با این شرکت‌ها جلسات مختلفی داشتیم، براساس توانمندی شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند و افراد با تکنولوژی‌ها آشنا می‌شوند.

وی افزود: در این ستاد بخش‌ها و ادارات مختلفی داریم، یکی از آن بخش‌ها بخش آموزش و پیشگیری، بخش درمان و سلامت و مقابله با عرضه مواد مخدر است، اهداف ما در این حوزه این است که ما از یک داشبورد هوشمندی برخوردار باشیم تا مردم بتوانند هر مسأله‌ای در حوزه سلامت درمان آموزش و... داشته باشند با آن بتوانند مواجه شوند.

وی یادآور شد: اگر قرار است در حوزه آموزش و پیشگیری انجام شود با پلتفرم‌ها و یا سکو‌های هوشمند بتوانیم نیاز مردم را مرتفع کنیم. قرار است از تکنولوژی‌های جدید سلامت و درمان استفاده شده و تلاش شده با رویکرد جدیدی مسائل و فناوری‌های دنیا این مسائل را حل کنیم.

سیاح ادامه داد: در حوزه توزیع موادمخدر و مقابله هم از تکنولوژی‌های به روز دنیا استفاده شده تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف هوشمندسازی سامانه استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه مواد مخدر فعالیت می‌کنند و در این نمایشگاه شرکت‌هایی که در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، کشاورزی، درمان و سلامت و مقابله با عرضه مواد مخدر حضور دارند.

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تکنولوژی‌های جدید این ستاد گفت: از تکنولوژی‌هایی جدید بالگرد‌ها در سطح پَست می‌توانیم استفاده کنیم و با این شیوه می‌توانیم عرضه مواد مخدر چه کشت و چه توزیع را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اداره‌ای به نام مشارکت‌های مردمی و کارآفرینی داریم، با توجه به این که این تکنولوژی‌ها در حوزه مختلف است، ما بیمارانی که درمان می‌شوند در این شرکت‌های دانش بنیان به کارگیری می‌شوند. حتی مشاغل خانگی هم دیده شده است که قرار است برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش ؛ شماره‌ام رند نیست اما... | روی کمرم طرح یک گل خالکوبی کرده ام!
  • ماجرای سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی