Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم ملي فوتبال ايران مي گويد ديدار با پرتغال ربطي به وطن پرستي و ملي گرايي ندارد چرا که اين يک بازي فوتبال است.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، کارلوس کي روش پس در تازه ترين گفتگوي خود با رسانه ها اظهار کرد: اگر سرنوشت ما دست برخي افراد بود نمي‌خواستند ما اينجا باشيم اما ما حق خودمان را ثابت کرديم و نشان داديم که استحقاق بودن در اينجا را داريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: زماني که اينجا رسيديم هيچ کس اعتباري براي ما قائل نبود تا بتوانيم آرزوهايمان را تحقق ببخشيم اما ايستاديم و جنگيديم و هميشه يک چيز در ذهن داشتيم و آن اينکه هيچ وقت نمي خواستيم هديه اي ساده براي تيم‌هايي مثل اسپانيا و پرتغال باشيم و برعکس مي خواستيم کارمان هميشه سخت و جان افزا باشد. هميشه تلاش کرديم بهتر باشيم.
کي‌روش تاکيد کرد: اينکه بازيکنانمان رشد کنند و بهتر باشند. اين رشد براي ما راحت نبود. ما هر کاري انجام مي دهيم و مي خواهيم که هر بازي را به عنوان تيم بهتر و بازيکنان بهتر به پايان برسانيم. بايد بجنگيم و کار کنيم تا به مرحله دوم برسيم. ابتدا برابر اسپانيا بازي داشتيم و حالا بايد به مصاف پرتغال برويم. دستاورد بزرگي است که با اين فرصت به بازي سوم رسيده ايم و مي توانيم براي رويايمان و رسيدن به مرحله دوم بازي کنيم. 
او در پاسخ به اين سوال که شما کريستيانو رونالدو را مي شناسيد، چگونه او را مهار خواهيد کرد، گفت: حتي اگر من بدانم که چطور بايد رونالدو را متوقف کنيم، آن را نخواهم گفت. بهترين اتفاق اين بود که فرناندو سانتوس، رونالدو را در تيم اول نمي گذاشت اما اين اتفاق نمي افتد. اين موضوع خنده دار خواهد بود ولي بگذاريد اينگونه بگويم در آخر مطلبي که در اين گروه بسيار ديدني خواهد بود اين است که کدام يک از تيم‌ها قادر به نشان دادن جانفشاني‌هاي بزرگ، کارهاي بزرگ و ايستادن مقابل بازيکنان بزرگ هستند. البته بايد بگويم پرتغال هم تا به حال اينجا نشان داده تيم بزرگي است حتي بدون کريستيانو رونالدو همانطور که در جام ملت‌هاي اروپا اين کار را انجام داد. 
کي روش در پاسخ به اين سوال که آيا از عملکرد بازيکنان‌تان در اين مسابقات شگفت زده هستيد، گفت: خير. چيزي که من را شگفت زده کرد اين بود که متاسفانه نتوانستيم شرايطي را براي بهتر بودن در اختيار داشته باشيم. متاسفانه با همه توانايي‌ها و کيفيتي که ما داريم، باعث شرمندگي است که نتوانستيم برنامه خاص آماده سازي داشته باشيم. زماني که ما نتايج خاص مي خواهيم به برنامه آماده سازي خاص نياز داريم. آماده سازي کليد موفقيت است. براي شما يک مثال مي زنم. اگر به ايران همان تقويم فيفا را بدهيد که در اختيار تيمهاي بزرگ اروپايي مي گذاريد، اين کافي نيست. اما ما خوشحاليم چرا که با زمان کم، با شرايط کم و با نظم و کاري که داشتيم مراکش را شکست داديم و مشکلات بزرگي را براي اسپانيا به وجود آورديم. ما برابر اسپانيا کاري را انجام داديم که با منچستريونايتد مقابل بارسلونا به نمايش گذاشتيم و در سي متر عقب دفاع سرسختانه اي انجام داديم و همچنين تلاش کرديم گل بزنيم و به پيروزي برسيم. ما نقاط قوت اسپانيا را مي شناختيم؛ تيمي که براي قهرماني در جهان مي جنگد و اين چيزي است که آنها مسووليتش را دارند. در پايان بايد ديوانه باشيم اگر مي خواستيم مدل ديگري برابر آنها بازي کنيم. تنها نکته غم انگيز اينجاست که هميشه براي بازي‌هاي اسپانيا داوراني از آمريکاي جنوبي انتخاب مي شود. آنها با هم همزبان هستند و بازيکنان اسپانيا هميشه تلاش مي کنند اين داوران را تحت فشار بگذارند. ضمن اينکه سيستم ويديويي فقط براي يک تيم کار مي کرد و متاسفانه اين سيستم خطاي ديگو کاستا روي بيرانوند را نديد. 
سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال که ديدار برابر پرتغال بازي خيلي خاصي براي شما به شمار مي آيد گفت: اينگونه تصور کنيد بازي ما مقابل پرتغال يا شايد بهتر باشد بگويم بازي با پرتغال براي ما حکم يک "مچ پوينت" دارد. اين يک فيلم سينمايي است که حتي مارتين اسکورسيزي هم نمي توانست فيلمنامه اي را اينگونه براي من بنويسد. البته که بازي خاصي است اما اين يک بازي فوتبال است و ربطي به وطن پرستي يا ملي گرايي ندارد. اين ورزش است و ما حرفه اي هستيم و همه بهترين کارمان را براي تيمهاي‌مان انجام مي دهيم. مطمئنا من سربلند خواهم شد به خاطر اينکه در آخر تنها رنگ‌هاي سبز و قرمز در استاديوم خواهند بود. 
کي روش درباره حمايت هواداران از تيم ملي ايران در روسيه هم گفت: خيلي خوشحالم که هواداران ايراني در روسيه هستند. از همه آنها تشکر مي کنم و همچنين قدردان همه هواداران واقعي تيم ملي هستم. من هميشه با آنها خواهم بود اما شما مي دانيد که هميشه نسبت به کساني که به طور واقعي هوادار نبوده اند و به برنامه آماده سازي تيم ملي لطمه زده اند و اکنون چهره ديگري از خود به نمايش مي گذارند آگاه هستم. کساني که به برنامه هاي آماده سازي تيم ملي ضربه زدند را فراموش نمي کنم و حالا زمان اين است از آنها بپرسيم که چرا آنها به اين برنامه آماده سازي لطمه زدند و اجازه ندادند که ما شانس اين را پيدا کنيم که تيم بهتري باشيم.
انتهاي پيام/ر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزنی دوباره مهدی طارمی برای پورتو

تیم فوتبال پورتو شب گذشته (شنبه) در هفته سی‌و دوم لیگ برتر پرتغال میزبانش چاوز را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که در ترکیب اصلی قرار داشت آخرین گل بازی را در دقیقه ۷۳ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. او علاوه بر این، در دقیقه ۱+۴۵ پاس گل دوم تیمش را هم به اوانیلسون داد. گل نخست پورتو نیز در دقیقه ۲۷ توسی چیکو کنسیسائو به ثمر رسید. پیروزی پورتو در شرایطی رقم خورد که حریفش از دقیقه ۲۸ با اخراج جونیور پیوس در سمت چپ خط دفاعی، ۱۰ نفره به بازی ادامه داد. طارمی تا دقیقه ۸۳ در میدان حضور داشت و جای خود را به گونسالو بورگس داد.

پورتو با این نتیجه ۷۶ امتیازی شد تا جایگاهش در رده سوم جدول لیگ برتر پرتغال را تثبیت کند. طارمی و یارانش هیچ شانسی برای به پایان رساندن لیگ در جایگاهی بالاتر از این ندارند و سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را هم از دست داده‌اند. ماندن در رده سوم جدول، اما پورتو را به مرحله گروهی فصل آینده لیگ اروپا خواهد برد.

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • کریستیانو رونالدو قهرمانی اسپورتینگ لیسبون در لیگ پرتغال را تبریک گفت + عکس
  •  اولین واکنش سرمربی سپاهان به جنجال هوادار منتسب به تیمش در آزادی
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • سرمربی تیم فولاد: مگر چه گفتم که اینگونه جریمه کردند
  • پیروزی النصر با هت‌تریک رونالدو
  • گلزنی دوباره مهدی طارمی برای پورتو
  • هت تریک جدید کریستیانو رونالدو در جشنواره گل النصر
  • هت تریک‌ کریستیانو رونالدو در جشنواره گل النصر
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود