Web Analytics Made Easy - Statcounter


رویداد۲۴ در پایان مسابقه تیم ملی ایران و اسپانیا در مسابقات گروه دوم جام جهانی وب‌سایت‌های مختلف دنیا به آنالیز عملکرد بازیکنان تیم‌ملی در طول 90 دقیقه پرداخته‌اند.
سردبیر مارکای اسپانیا نوشت: هر تیم به همان سبکی که می تواند و قابلیتش را دارد بازی می کند. کی روش تیمی برای نباختن ساخته و این میسر نمی شود مگر با عدم دریافت گل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران کی روش مثل یک صخره است و هر از چند گاهی نیز این قابلیت را دارد که حریفش را به ترس و وحشت بیندازد.

اسپانیا این را می دانست اما تماشای بازی ایران از تلویزیون یک چیز است و تجربه کردن آن درون زمین، چیزی دیگر. اسپانیا امشب برابر ایران به بیهوده ترین شکل ممکن بازی کرد. مثل کسی که حفره ای می کند، آن را دوباره پر می کند و بار دیگر شروع به کندن می کند.

حملات از راست بد، از مرکز زمین بدتر و از سمت چپ اصلا خطری ایجاد نمی شد. این کار همینطور تکرار می شد. در مقابل اما یازده بازیکن شجاع و غیر قابل نفوذ ایران حضور داشتند که کتاب شان را از بر بودند. کتاب ایران تنها یک سرفصل داشت، ایجاد لایه های دفاعی متعدد سازمان یافته، بدون توجه به اینکه مابقی دنیا چه فکری در موردشان می کنند.

داشتن یک دنیا اعتماد به نفس، به ایرانی ها کمک کرده بود تا بدون کوچکترین اضطرابی، ماموریت خود را انجام دهند.

بدترین اسپانیا

اسپانیا این سبک بازی ایران را می دانست و آن را از قبل از بازی پذیرفته بود ولی از کمبود منابع برای شکست تاکتیک ایران رنج می برد. سانتر از مرکز زمین کم بود. خلاقیت های انفرادی به ندرت دیده می شد و تنها یک گل اتفاقی از دیگو کاستا روی ریباند بود که به داد لاروخا رسید.

 علیرضا بیرانوند (9 از 10)


ورزش سه نیز در گزارشی نوشت: دروازه‌بان تیم ملی امشب باید برای مصافی آماده می شد که از ماه ها قبل حواشی زیادی را در خصوص آن تجربه کرده بود. بیرانوند مدتها بود که انتظار جدال با بزرگان دنیا از جمله اینیستا، کاستا و ایسکو را می کشید؛ اما بر خلاف بسیاری شوخی هایی که از قبل با بیرانوند و تقابلش با بهترین های اسپانیا می شد، او امشب در زمین مسابقه عملکرد فوق العاده ای داشت و بسیار مطمئن ظاهر شد. بیرانوند در خروج ها مطمئن بود، ضربات از راه دور بازیکنان حریف را به خوبی مهار کرد و فقط در صحنه ای که توپ به صورت تصادفی به دیگو کاستا برخورد کرد، موفق به مهار توپ نشد.

 رامین رضائیان (8 از 10)
رامین رضاییان امشب شب خوبی را پشت سر گذاشت و شاید اگر او روی تک گل اسپانیا آن اشتباه را انجام نمی داد، می توانست حتی بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. رضاییان امشب در دفاع نمایش خوبی داشت اما شانس بود که در دقیقه 54 دفع توپ او به پای دیگو کاستا برخورد کرد و وارد دروازه تیم ملی شد تا یکی از خوش اقبالانه ترین گل های این دوره از جام جهانی رقم بخورد. البته اگر قبول کنیم که رامین رضاییان روی گل اسپانیا مقصر بود او چند دقیقه بعد به زیبایی ضربه بازیکن حریف را دراز کش از روی خط بیرون کشید تا اگر یک گل به حریف داد، یک گل هم برای تیم ملی بخرد. رضاییان بعد از گل دفاع را رها کرد و در چند صحنه هم به زیبایی از سمت راست نفوذ کرد اما فرارهای او منجر به ایجاد موقعیت نشد.

مرتضی پورعلی‌گنجی (8 از10)
یکی از عناصر دفاعی ایران در این بازی مرتضی پورعلی‌گنجی بود که همراه با سیدمجید حسینی در قلب دفاع تیم ملی ایران قرار گرفت و عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. شماره هشت تیم ملی ایران در نیمه اول مسابقه یک موقعیت حساس اسپانیا را دفع کرد و مانع بازگشایی دروازه ایران شد. وی در این صحنه با تکل به موقع خود شوت داوید سیلوا را به کرنر فرستاد و موقعیت خطرناک ماتادورها را از بین برد. پورعلی در صحنه گل اسپانیا موفق به مهار کاستا نشد والا می‌توانست نمره به مراتب بالاتری بگیرد.

مجید حسینی (9 از 10)

مجید حسینی در بازی امشب نمایش کم نقصی داشت و خیلی بعید است که کی روش در بازی با پرتغال دست به جایگاه او در ترکیب اصلی بزند. مجید حسینی جوان ترین بازیکن تیم ملی است که با توجه به مصدومیت روزبه چشمی در بازی با اسپانیا وارد ترکیب شد و روز فوق العاده ای را هم پشت سر گذاشت. شاید قبل از این بازی خیلی ها نگران نبردهای هوایی مدافعان تیم ملی برابر دیگو کاستا بودند اما مجید حسینی که مدافعی با قدرت بدنی بالا محسوب می شود تقریبا در تمام جدال های تن به تن برابر او موفق بود. حسینی امشب در سن 21 سالگی و البته در روز تولدش بازی خوبی به نمایش گذاشت که دیگر خیلی سخت می توان فکر کرد که کی روش دست به جایگاه او در ترکیب اصلی بزند.

احسان  حاج‌صفی (8.5 از 10)
حاج صفی برای دومین مرتبه پس از اینکه مدت ها به عنوان هافبک میانی به کار گرفته می شد، در دیدار باربر اسپانیا با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شد تا 96 امین بازی ملی خود را ثبت کند. حاج صفی در نیمه اول مانند سایر بازیکنان موفق شد وظایف خود را با تمام وجود انجام دهد. ملی پوش سابق سپاهانی ها که تنها نماینده این تیم در تیم ملی بود، در دقایق میانی نیمه اول با آسیب دیدگی  از ناحیه همسترینگ پا مواجه شد و با این وجود تا اواسط نیمه دوم نیز در میدان بود ولی مصدومیت اجازه نداد تا پایان در کنار تیم باشد. در مجموع نمایش حاج صفی در دفاع خوب بود و در حمله نیز هر با سرعت خود برای مدافعین اسپانیا خطرساز شد.


امید ابراهیمی (8.5 از 10)

امید ابراهیمی که به واسطه نمایش بی نقص و خوبش مقابل مراکش در این دیدار نیز به ترکیب اصلی تیم ملی راه یافته بود، بازهم با یک بازی جانانه و ایثارگرانه در خدمت تیم بود. او در تمام نبردهای تن به تن مقابل اسپانیایی ها با تمام توان مبارزه کرد و نقش مهمی در تخریب بازی حریف داشت. ابراهیمی سعی می کرد با دوندگی ها ی بی امان خود بازیکنان صاحب توپ حریف را تحت فشار گذاشته و اجازه بازی سازی را از آنها بگیرد.


سعید عزت اللهی (8 از 10)

سعید عزت اللهی بعد از یک بازی غیبت مقابل مراکش برابر اسپانیا به ترکیب تیم ملی بازگشت و در مرکز زمین مثل همیشه نقش محوری داشت. او که در این بازی کنار امید ابراهیمی دو هافبک دفاعی ما را تشکیل می دادند، در اکثر صحنه هایی که اسپانیایی ها حمله می کردند، به کمک خط دفاعی آمد. او حتی روی یک ضربه ایستگاهی توپ را وارد دروازه حریف کرد که توسط داور مردود اعلام شد. تنها اشتباه عزت‌اللهی روی گل اسپانیا صورت گرفت که شاید باید در آن لحظه بهتر عمل می کرد اما مغلوب هوش بالای اینیستا شد. 

وحید امیری (8.5 از 10)

بازیکن تکنیکی و چپ پای تیم ملی یکی از به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌های تاریخ جام جهانی را برای ایرانی‌ها رقم زد. صحنه‌ای که شاید تا چند سال در برنامه‌های فوتبالی استفاده شود و در ذهن تک تک ایرانی‌ها باقی بماند. او تونلی استثنایی از بین دو پای پیکه باز کرد و ادامه سانتری تماشایی انجام داد که این موقعیت با بدشانسی کامل از بالای دروازه به بیرون رفت. امیری در بازی مقابل ستاره‌های اسپانیا نمایش درخشانی از خود نشان داد و بی شک جز دو بازیکن برتر ایران بود. شماره 19 تیم ملی در این دیدار با اتکا به سرعت و تکنیک خود علاوه بر اینکه حضوری به موقع در دفاع داشت و بازیکن روی دست خود را به خوبی پوشش می‌داد، در ضد حمله‌های تیم ملی هم موقعیت  بسیار خوبی برای آزمون و طارمی به وجود آورد که با بدشانسی از بین رفت. البته او روی گل اسپانیا اندکی تقصیر داشت که این مساله نمره ممتاز او را کم می‌کند. 

کریم انصاری فرد (8 از 10)

مهاجمی که در لیگ یونان عملکرد خوبی در زمینه گلزنی داشته، در تیم کارلوس کی روش چند ماهی است که به عنوان هافبک به بازی گرفته می شود. کریم امشب پخته تر از بازی های قبلی ظاهر شد و در میانه میدان مقابل هافبک های فوق العاده حریف شب خوبی را سپری کرد. انصاری فرد یکی از مهم ترین موقعیت های ایران را هم داشت که ضربه تماشایی او با کمترین فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت. انصاری‌فرد همچنان از بازیکنان کلیدی تیم کی‌روش خواهد بود. 


 مهدی طارمی (9.5 از 10)

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران در بازی برابر اسپانیا توسط کارلوس کی روش در پست وینگر سمت راست به بازی گرفته شد و در حالی که تا به حال در این پست بازی نکرده بود یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و بارها توانست با حرکات منحصر به فرد خودش برای تیم ملی موقعیت بسازد. طارمی در این بازی بسیار موثر ظاهر شد و به خصوص در نیمه دوم مرد اصلی حملات ایران بود. حتی در صحنه ای که منجر به گل ایران شد، طارمی بود که توانست از اینیستا خطا بگیرد. طارمی که بارها دفاع اسپانیا را آزار داد با نمایش امشب این شانس را دارد که به یک تیم خوب اروپایی منتقل شود. 

 سردار آزمون (5 از 10)

مهاجم نوک تیم ملی ایران امشب بازی چندان خوبی را پشت سر نگذاشت. در شبی که تیم ایران عمدتا در زمین خودی بود و تحت فشار بازیکنان حریف قرار داشت، موقعیت زیادی به سردار آزمون نرسید تا بتواند در مقابل دروازه اسپانیا خودی نشان دهد. انتظارات از سردار در ورزشگاهی که بارها در آن به میدان رفته بود، بیشتر از این بود ولی او فرصت دارد تا در مقابل پرتغال این دو بازی سپری شده را به دست فراموشی بسپارد.

 میلاد محمدی (بدون نمره)

پیش از جام جهانی انتظار می رفت که محمدی در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته باشد، اما این بازیکن سرعتی و جنگنده با صلاحدید کی روش روی نیمکت نشست و با مصدومیت حاج صفی بود که اولین جام جهانی خود را تجربه کرد. مدافع چپ تیم گروژنی روسیه در دقیقه 69 وارد زمین شد و در تمام درگیری ها با بازیکنان تیم ملی اسپانیا نمایش خوبی داشت و اجازه هنرنمایی به آنها را نداد؛ البته محمدی در حملات نتوانست در 20 دقیقه ای که در زمین حضور داشت، حرکت موثری انجام دهد ولی با نمایش خوبی که در خط دفاعی داشت، می فهمیم که کی روش واقعا تفکرات پیچیده ای دارد.

 علیرضا جهانبخش (بدون نمره)

بهترین بازیکن ایرانی فصل اخیر لیگ های اروپایی در جام جهانی به دنبال ادامه درخشش های خود در عرصه ملی بود. او در بازی مراکش فیکس بازی کرد و به نظر می رسید که در برابر اسپانیا هم از ابتدا به میدان برود؛ اما مصدومیت احتمالی یا هر دلیل دیگری باعث شد که جهانبخش نتواند مقابل اسپانیا در ترکیب فیکس ایران قرار بگیرد. او از حوالی دقیقه 75 جای کریم انصاری فرد را در زمین گرفت اما در پست اصلی اش بازی نکرد.

 سامان قدوس (بدون نمره)

قدوس بازیکنی بود که در این بازی کمترین فرصت بازی را به دست آورد و دقیقه 86 به جای ستاره میدان یعنی وحید امیری به زمین رفت. قدوس در رویای این بود که مانند بازی مقابل مراکش حضوری خاطره انگیز را به عنوان یار تعویضی تجربه کند اما در این بازی بسیار دشوار، آن خاطره تکرار نشد.
گزارش تصویری این دیدار را از این لینک مشاهده کنید.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه عملکرد ۶ مهاجم لژیونر فوتبال/ سال کم فروغ مهاجمان ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، مهاجمان همواره یکی از نقاط قوت فوتبال ایران محسوب می‌شوند و در سال‌های اخیر مهاجمان مطرحی از فوتبال ایران به فوتبال اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس راه پیدا کرده‌اند.

مهدی طارمی، علی علیپور، احمد نورالله‌ی، کریم انصاری فرد، الهیار صیادمنش و سردار آزمون ۶ مهاجمی هستند که در تیم‌های مختلف حضور دارند و هرکدام عملکردهای متفاوتی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

طارمی بازیکن مغضوب پورتو شد

طارمی سومین فصل حضورش در تیم فوتبال پورتو را تجربه می‌کند اما در این فصل نتوانست عملکرد درخشان فصول گذشته را از خود به نمایش بگذارد. در ۲۶ هفته‌ای که از لیگ برتر پرتغال گذشته طارمی تاکنون ۱۷ بار در لیست پورتو حضور داشته است. ۱۳ بار در ترکیب اولیه و ۳ بار هم به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد و یک بار هم تا پایان بازی روی نیمکت حضور داشت. او همچنین در ۹ بازی تعویض و از زمین خارج شد.

طارمی در ۹ دیدار هم در لیست نفرات پورتو حضور نداشت که ۴ دیدار به دلیل حضور در تیم ملی و جام ملت‌های آسیا بود. در ۵ دیدار هم به دلایلی چون مصدومیت یا با صلاحدید «کونسیسائو» سرمربی پورتو جایی در تیم نداشت.

این لژیونر ایرانی در ۱۶ باری که در لیگ پرتغال برای پورتو به میدان رفته است ۳ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است. او همچنین ۳ بار کارت زرد دریافت کرده است که باعث شد یک بازی محروم شود. مجموع دقایقی که طارمی در این فصل لیگ برتر پرتغال به میدان رفت ۱۱۹۰ دقیقه بود.

وضعیت طارمی در لیگ قهرمانان اروپا نسبت به لیگ پرتغال کمی بهتر بود و از ۸ دیداری که پورتو انجام داد در ۷ دیدار به میدان رفت و ۲ گل و ۲ پاس گل ثبت کرد. او دیدار رفت برابر آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در ۶ دیدار به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب حاضر بود. در دیدار برگشت برابر آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و مجموعاً در این فصل لیگ قهرمانان اروپا ۵۴۶ دقیقه بازی کرد.

طارمی در اوایل فصل در وضعیت بهتری به سر می‌برد و هرچند با مشکل گلزنی مواجه شده بود اما مورد حمایت «کونسیسائو» سرمربی تیم قرار داشت اما بعد از اینکه زمزمه‌های عدم تمدید قرارداد و پیوستنش به اینتر مطرح شد شرایط برای این مهاجم ایرانی به کلی تغییر کرد و دوری یک ماهه به دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا هم بر وخامت اوضاع افزود تا «کونسیسائو» تصمیم بگیرد تیمش را به نبود طارمی عادت دهد و به نظر می‌رسد نه تنها دیگر بازیکن محبوب سرمربی نیست بلکه باید او را یکی از مغضوبین نامید.

پورتو در پایان سال ۱۴۰۲ با ۲۶ بازی و ۵۸ امتیاز در رده سوم لیگ برتر پرتغال قرار دارد.

علی علیپور

علی علیپور که در تیم ژیل ویسنته پرتغال حضور دارد ۱۱ هفته ابتدایی فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد و نخستین دیدارش را در هفته دوازدهم و برابر اسپورتینگ لیسبون در دقیقه ۸۷ وارد زمین شد. او در ۲ بازی بعدی تیمش به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شد اما باز هم دچار مصدومیت شد و ۳ هفته پیاپی را از دست داد.

علیپور در هفته هجدهم لیگ پرتغال به میادین برگشت و در هر ۹ بازی تیمش به میدان رفت که ۷ بار به عنوان بازیکن ذخیره و ۲ بار هم به عنوان بازیکن اصلی بازی کرد. ۲ گل، یک کارت زرد، ۴ بار حضور در ترکیب اصلی و ۸ حضور به عنوان بازیکن تعویضی، حاصل کار علیپور در ۱۲ هفته‌ای است که در لیگ پرتغال به میدان رفت. او در مجموع، ۴۶۱ دقیقه برای ژیل ویسنته در لیگ برتر پرتغال بازی کرد.

ژیل ویسنته در پایان سال ۱۴۰۲ با ۲۶ بازی و ۲۸ امتیاز در رده نهم لیگ برتر پرتغال قرار دارد.

حضور کمرنگ سردار آزمون در رم

سردار آزمون ابتدای فصل جاری به تیم فوتبال «رم» ایتالیا پیوست که در آن موقع هدایتش را «ژوزه مورینیو» برعهده داشت اما در خلال برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا، مورینیو از هدایت رم کنار گذاشته شد و «ده روسی) روی نیمکت این تیم نشست.

آزمون در این فصل ۱۷ بار در زمین حضور پیدا کرد و توانست ۲ گل و یک پاس گل به ثمر برساند و مجموعاً ۳۹۵ دقیقه بازی کرد. او در ۱۴ بازی نخستی که برای رم به میدان رفت به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و ۲۵ هفته طول کشید تا برای اولین بار در ترکیب اصلی رم قرار بگیرد و این زمانی اتفاق افتاد که ده روسی هدایت رم را برعهده داشت.

آزمون در این فصل در لیست اروپایی رم برای حضور در لیگ اروپا قرار نداشت اما با آمدن «ده روسی» به این لیست اضافه شد و در دو دیدار رفت و برگشت برابر برایتون در مرحله یک چهارم نهایی که با پیروزی ۴ بر یک رم همراه بود مجموعاً ۹۱ دقیقه بازی کرد.

رم در پایان سال ۱۴۰۲ با ۲۹ بازی و ۵۱ امتیاز در رده پنجم سری آ قرار دارد.

کریم انصاری فرد

کریم انصاری فرد در فصل جاری در تیم اومانیا قبرس حضور داشت و ۱۵ بار برای این تیم به میدان رفت و موفق شد ۲ گل و ۳ پاس گل هم به ثمر برساند. اما در حین برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا تیم خود را تغییر داد و به «آریس» یونان پیوست. انصاری فرد در قبرس ۵۵۵ دقیقه به میدان رفت.

در مدتی که انصاری فرد در آریس حضور دارد ۴ بار وارد زمین شده است و یک گل هم به ثمر رسانده است. او در تیم آریس ۱۲۹ دقیقه بازی کرده است.

آریس در پایان سال ۱۴۰۲ با ۲۷ بازی و ۴۵ امتیاز در رده پنجم سوپرلیگ یونان قرار دارد.

الهیار صیادمنش به دنبال بازگشت به روزهای خوب

صیادمنش در این فصل نتوانست روزهای خوبی را در تیم «هال سیتی» پشت سر بگذارد و برای این تیم تنها ۶ بار و مجموعاً به مدت ۵۵ دقیقه به میدان رفت و در نهایت هم تصمیم گرفت در فصل نقل و انتقالات زمستانی، از این تیم انگلیسی جدا شود به تیم «وسترلو» در لیگ برتر بلژیک بپیوندد.

صیادمنش در بلژیک روزهای بهتری را پشت سر گذاشت و تا کنون ۶ بار و مجموعاً ۳۹۰ دقیقه برای تیمش به میدان رفته است و البته هنوز نتوانسته است برای این تیم گلزنی کند.

وسترلو در پایان سال ۱۴۰۲ با ۳۰ بازی و ۳۰ امتیاز در رده یازدهم لیگ برتر بلژیک قرار دارد.

احمد نوراللهی بازیکن موفق الوحده

احمد نوراللهی در تیم «الوحده» امارات حضور دارد در این فصل یکی از بهترین بازیکنان لیگ امارات بوده است. نوراللهی در مسابقات لیگ برتر امارات ۱۶ بار به میدان رفته ۴ گل و ۶ پاس گل ثبت کرده است و مجموعاً ۱۳۰۰ دقیقه بازی کرد.

او در مسابقات جام حذفی هم ۵ بازی، ۴ گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است و در مجموع ۴۵۰ دقیقه در زمین حضور داشت.

الوحده در پایان سال ۱۴۰۲ با ۱۶ بازی و ۳۰ امتیاز در رده چهارم لیگ برتر امارات قرار دارد.

کد خبر 6057322

دیگر خبرها

  • مقایسه عملکرد ۶ مهاجم لژیونر فوتبال/ سال کم فروغ مهاجمان ایرانی
  • گلر ایرانی بهترین بازیکن هفته لالیگا شد
  • رونالدو در محدوده پایان دوران ملی!
  • فرگوسن و کلوپ هم نمی توانند برای فوتبال ایران کاری کنند | با تیم قلعه نویی خیلی سریع حذف می شویم
  • اقبالی: مقابل تیم درجه هفتم آسیا نتوانستیم بازیسازی کنیم
  • اظهارات جالب مهدی قایدی درباره مهدی طارمی
  • مهدی قائدی: گلم را تقدیم مهدی طارمی می‌کنم
  • قایدی: گل من تقدیم به مهدی طارمی!
  • قایدی: نتوانستیم کیفیت واقعی‌مان را نشان دهیم
  • قائدی:گلم را به طارمی تقدیم می‌کنم